افزایش تلفات و خسارات سیل در استانهای آذربایجان غربی و شرقی

براساس گزارشهای تکمیلی جاری شدن سیل در استانهای آذربایجان شرقی و غربی تا کنون دستکم ۵ کشته و ۳۵ مفقود برجای گذاشته است.

- بارش شدید باران از شب گذشته و وقوع سیل از صبح امروز و عصر در استانهای آذربایجان غربی و شرقی شده که در خیابانهای اصلی تبریز، و مناطق و روستاهای ارومیه و مراغه و عجب شیر، نقده باعث تلفات زیادی گردیده است.
- طغیان رودخانه باراندوز ارتباط ٥٠ روستای اورمیه را قطع کرد.
- طغیان رودخانه‌های صوفی چای، مردق و مغانجق در مراغه
-در شهرستان اشنویه در بخش جنوبی (منطقه نالوس)  طغیان رودخانه و مسدود بودن راه اصلی وبخش شمالی (روستاهای گند ملاعیسی، دوستک، لولکان، رشگند، گلاز، شیوه بیرو)
- بدنبال وقوع سیل در آذربایجان غربی شامل نقده، عجب شیر، ارومیه و سایر مناطق در این استان:
-براثر وقوع سیل در عجب شیر ٤٠ نفر تاکنون ناپدید و جنازه ١٢ نفر پیدا شده است. . یک کودک چهارسال نیز بشدت مجروح و آسیب دیده است.
- همچنین سیل، ۷ خودرو را در آذرشهر برده و از سرنوشت سرنشینان خودروها اطلاعی در دست نیست.
- دستور تخلیه تعدادی از روستاهای در معرض سیل ارومیه صادر شده است.

 

-سیل مدارس آذربایجان‌غربی را شنبه ۲۶ فروردین تعطیل کرد
-تاکنون نیز دو پل ارتباطی تخریب و امکان ارتباطی قطع شده است.
-همچنین به اهالی مناطق اطراف گادار چای مخصوصا کهل، هوشیاری داده شده است و اینکه با افزایش حجم -آب ورودی به گادار احتمال سیلاب در داخل شهر افزایش یافت.

تنها در روستای چنار شهرستان عجب شیر در استان آذربایجان غربی تاکنون ۳ نفر کشته و ۱۳ نفر مفقود شدند. سیل باعث واژگون شدن دکل مخابراتی این روستاها شده است. سیل در آذربایجانی غربی پل ارتباطی ۵۰ روستای ارومیه را تخریب کرده است.

 افزایش تلفات و خسارات سیل در استانهای آذربایجان غربی و شرقی جاری شدن سیل در آذربایجان شرقی طی ۲۴ ساعت گذشته بخصوص در شهرهای عجب شیر و آذرشهر تاکنون ۳۷ کشته و مفقود بر جای گذاشته است. چهار استان آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، زنجان و همچنین١٧شهرستان تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی قرار داشتند.
خلیل ساعی مدیرکل مدیریت بحران رژیم در استان آذربایجان شرقی گفت: در شهر عجبشیر تاکنون ۲۰ نفر مفقودی داشتیم که اجساد ۱۴ نفر آنها پیدا شده و ۶ نفر مفقود مانده‌اند.
وی افزود: در آذرشهر نیز ۱۷ نفر مفقودی داشته‌ایم، حدود ۷ خودرو در سیل مفقود شده‌اند که تاکنون دو خودرو پیدا شده‌اند که یکی خالی و دومی دارای سه سرنشین بود.

 افزایش تلفات و خسارات سیل در استانهای آذربایجان غربی و شرقی

سیل ویرانگر در استانهای آذربایجان شرقی  و غربی ، کردستان  و  زنجان ، جان دهها تن از هموطنان را گرفت . دهها نفر نیز تاکنون مفقودند و خسارات زیادی به راهها و زیرساختهای شهری و روستایی و مزارع و احشام مردم وارد شده است.
تا ظهر روز  شنبه حداقل سی تن از هموطنان در آذربایجان شرقی و 4 تن در سقز در کرستان و  دو تن در آذربایجان غربی جان خود را از دست داده اند. جسد ۱۶ نفر در   عجبشیر و ۱۴ نفر در آذرشهر پیدا شده است. حداقل هفت تن نیز در این دو شهر مفقود هستند. ۵ نفر نیز به دلیل صدمات وارده در اثر جاری شدن سیل، به بیمارستان منتقل شدهاند.
جاری شدن سیلاب ، به 10 شهر در استان آذربایجان شرقی خسارات شدید وارد شده است.
مدارس در مناطق سیل زده تعطیل شده اند.
در ارومیه دو پل تخریب شد  و راههای  ارتباطی قطع شده و  به برخی روستاها دستور تخلیه داده شده است.
 سیلاب همچنین شمار زیادی خودرو با سرنشینانان آنرا با خود برده است.
فرماندار رژیم در آذرشهر در باره  تعداد خودروهای مفقود شده درجریان  سیل آذرشهر، گفت: متأسفانه بحران بیسابقهیی با این اتفاق پدید آمده که هنوز تعداد خودروها و افراد سرنشین این خودروها مشخص نیست و در حال جستوجو هستیم.

بنا به گزارشهای دریافتی ریزش دیوار خاکی پارک گولان سقزGOLAN  در استان کردستان 4کشته بر جای گذاشت. تا کنون ۳ جسد بی جان از زیر آوار بیرون کشیده شده است.



خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت:‌ با نهایت تأسف، کشته شدن شماری از هموطنان در سیل آذربایجان را به خانواده هایشان تسلیت گفت  و برایشان صبر آرزو کرد.
خانم مریم رجوی:‌ عموم هموطنان به‌ ویژه در شهرهای همجوار مناطق سیل‌ زده در آذربایجان را به همبستگی و همیاری با سیل‌زدگان فرا خواند.

 افزایش تلفات و خسارات سیل در استانهای آذربایجان غربی و شرقی