مقام ارشد شورای امنیت ملی کاخ سفید: زندان بدنام اوین یک تأسیسات کلیدی سرکوب داخلی تحت کنترل سهراب سلیمانی بوده است

یک مقام ارشد شورای امنیت ملی کاخ سفید دربارة تحریم‌های جدید آمریکا علیه رژیم آخوندی، با تأکید بر وخامت وضعیت حقوق بشر در ایران در دوران آخوند روحانی، گفت: «در دوران روحانی، تعداد بازداشت و اعدام شهروندان ایرانی به‌نحو نگران‌کننده و قابل توجهی افزایش یافته است و زندان بدنام اوین تحت کنترل سهراب سلیمانی، یک تأسیسات کلیدی در این برنامة سرکوب داخلی بوده است».

وی که با واشینگتن فری بیکن مصاحبه می‌کرد ضمن اشاره به جنایات سهراب سلیمانی و برادر جنایتکارش پاسدار قاسم سلیمانی،گفت: آنها تاریخچة طولانی در تحریک خشونت و ناآرامی هم در داخل و هم در خارج ایران دارد... اتفاقی نیست که سهراب سلیمانی برادر قاسم سلیمانی فرمانده بدنام نیروی قدس سپاه پاسداران است؛ (او) مسئول بی‌ثباتی خشونت‌بار بسیاری است که (رژیم) ایران آن‌را در سراسر منطقه گسترش داده است».
وزارت خارجة آمریکا نیز دربارة تحریم سهراب سلیمانی و ادارة کل زندان‌های رژیم آخوندی در تهران، تصریح کرد: «این نام‌گذاری‌ها پاسخی به نمونه‌یی از نقض حقوق بشر توسط حکومت ایران است و نگرانی عمیق ایالات متحده را نسبت به وضعیت حقوق بشر در ایران بازتاب می‌کند... ما هم‌چنان شاهد رفتار سرکوبگرانة مقامات (رژیم) ایران علیه شهروندان...، از جمله از طریق سوءرفتار و بدرفتاری با زندانیان هستیم».
وزارت خارجة آمریکا، می‌افزاید: «این امر به‌طور خاص در زندان اوین مشهود است که در آن بسیاری از زندانیان عقیدتی بازداشت شده‌اند. ما این نقض‌ها و بسیاری دیگر از نقض‌های حقوق بشری حکومت ایران را در گزارش‌های سالانة وزرات خارجه در ارتباط با حقوق بشر، آزادی‌های مذهبی و قاچاق انسان، به ثبت رسانده‌ایم».
واشینگتن فری بیکن، خاطرنشان کرد: «نقش (سهراب) سلیمانی در سیستم زندان‌های (رژیم) ایران، او را به یکی از اصلی‌ترین ناقضان حقوق بشر در سراسر جهان تبدیل می‌کند. او در آوریل 2014 بر حادثه‌یی در زندان اوین نظارت داشت که طی آن گاردهای امنیتی و مقامات زندان... شماری از زندانیان سیاسی را کتک زدند. گمان می‌رود این حمله چندین ساعت ادامه یافته و بیش از 30 زندانی را در بر گرفته است. متعاقباً بسیاری از این زندانیان از رسیدگی پزشکی محروم شدند».
واشینگتن فری بیکن ۲۴ فروردین ۹۶