بحران و بلبشوی نمایش انتخاباتی رژیم ولایت فقیه

آخوند جنتی دبیر شورای نگهبان ارتجاع در ابلاغیه‌ای که برای انتشار به روزنامه رسمی حکومتی داده، صلاحیت کاندیداهای اقلیت‌های مذهبی در انتخابات شوراهای شهر و روستا را رد کرد.

 

در این ابلاغیه آمده است: اینکه افراد غیرمسلمان در این مناطق خود را داوطلب عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا نموده‌اند با(سخنان خمینی) مغایر است و لذا خلاف موازین شرع شناخته شد.

تلویزیون تحت امر خامنه ای با اشاره تلویحی به احمدی نژاد گفت:‌ برخی داوطلبان شناخته شده که ثبت نام کردند به هر روش و شیوه ای در صدد گرفتن تائید صلاحیت خود هستند و تهدید کرده اند در صورت تائید نشدن با افشاگری فضای جامعه رو ملتهب میکنند.

محمد قصیم عثمانی، عضو مجلس ارتجاع در استانه نمایش انتخابات پاسدار احمدی نژاد را جریانی خطرناک نامید و درمورد ضعف ولی فقیه رژیم گفت: «اگر شورای نگهبان صلاحیت احمدی نژاد و جریانش را تائید صلاحیت کند، بنده اولین کسی هستم که از مجلس شورای اسلامی استعفا خواهم داد و نمی خواهم مورد تائید شورای نگهبانی باشم که صلاحت ضد ولایت فقیه را تائید کند».

در پی نامه‌های آخوند جلاد رئیسی به آخوند روحانی و رئیس رادیو تلویزیون حکومتی و اعتراض به استفاده انتخاباتی از این ارگان به نفع روحانی، آخوند کعبی عضو خبرگان ارتجاع نیز گفت: صدا و سیما دستاوردهای نظام را به عنوان رپرتاژ تبلیغاتی نامزدی خاص پوشش ندهد.

سپاه پاسداران نیز در خبرگزاری خود نوشت: صدا و سیما باید فرق بین هفته دولت و آستانه انتخابات را بداند. تبدیل این ارگان به تریبون یک حزب، ضربه بزرگی به اعتبار ان می‌زند.

هم‌چنین آخوند مجتبی ذوالنور عضو مجلس رژیم ادعاهای آخوند روحانی در مورد برجام دروغهای محض و شاخدار توصیف کرد.
زاکانی، از کاندیداهای باند خامنه‌ای نیز با حمله به روحانی گفت: تعداد خانواده‌هایی که در دولت روحانی فرزندان ۱۰ تا ۱۴ ساله خود را دنبال کار فرستاده‌اند دو برابر شده است.

باوجود تذکر مقامات حکومتی به کاندیداها که در جنگ انتخابات تحت این عنوان که «نباید برای ضد انقلاب خوراک تهیه کرد»، جنگ گرگ ها برای قبضه کرسی ریاست جمهوری ادامه دارد.

گفته شده برخی دواطلبان شناخته شده که ثبت نام کرده اند به هر روش و شیوه ای در صدد گرفتن تایید صلاحیت خود هستند. این افراد که تعدادشون فقط چند نفره شورا را مستقیم و یا غیر مستقیم تهدید کردند که در صورت تایید نشدن با روشهایی که نامش را افشاگری گذاشتند فضای جامعه را ملتهب می کنند.
رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفته دامن زدن به تحریکات در آستانه انتخابات خطای بزرگی است و نباید برای ضد انقلاب خوراک تهیه کرد.

جالب این جاست که به رغم این هشدار، تلویزیون رژیم خودش با انعکاس نامه آخوند رئیسی علیه روحانی درآتش جنگ باندهای متخاصم می دمد.

رئیسی با نوشتن دو نامه به روحانی و رئیس صدا و سیما از پخش پرحجم و پی در پی اخبار فعالیتهای رئیس جمهور در صدا و سیما به صورت زنده یا خبری انتقاد کرد.
این نامه نگاری حتی صدای مهره های باند خامنه ای را هم در آورده و خطاب به آخوند رئیسی نوشته اند: «قبل از تایید نامزدی تان توسط شورای نگهبان توصیه نامه نوشتن به صدا و سیما چه وجهی دارد‌ٔ؟». 
با این حال آخوند رئیسی دو بار دیگر به صحنه آمد و به روحانی حمله کرد. از جمله در جمع بسیجیان تحت عنوان جمعی از دانشجویان مدعی شد «یک ریال حق تولیت نمی گیرم» و روحانی را به بی عملی و سازش با فساد متهم کرد و گفت: قبل از هر کس رئیس دولت باید مدعی مبارزه با فساد باشد.

آخوند لاریجانی، رئیس قوة قضاییه رژیم هم  روحانی و آخوند علوی وزیر اطلاعاتش را مورد حمله قرار داد. روزنامه حکومتی ابتکار نوشت: «آملی لاریجانی در دیدار با اعضای کمیسیون قضایی مجلس درباره بازداشت ادمین‌های کانال‌های تلگرامی گفت که هنوز پرونده این افراد قطعی نشده اما مطالبی که وزیر اطلاعات گفته اند نیز درست نیست. اشکالاتی در کار آقای وزیر بوده که بعد از قطعی شدن پرونده بیان خواهد شد».

متقابلا حملات باند روحانی به باند رقیب نیز ادامه دارد، ازجمله کواکبیان عضو مجلس ارتجاع روز ۳۰ فروردین با هشدار به شورای نگهبان خامنه ای گفت: «ای کاش برای داوطلبان ریاست جمهوری علاوه بر گواهی تست سلامت جسمی، گواهی تست سلامت روانشناسی هم شرط می گذاشتند تا مشخص شود که چرا آقایان دچار توهم شده اند».