بارز شدن شقه و شکاف در راس نظام آخوندی - هراس رژیم از تکرار قیام ۸۸

ابراز نگرانیهای سردمداران رژیم از تکرار قیام در شرایط شدت گرفتن بحران نمایش انتخابات و جنگ گرگها در رأس رژیم ادامه دارد.

آخوند صادق لاریجانی رئیس دستگاه قضایی رژیم گفت: در سال ۸۸ عده‌ای در داخل و خارج قصد راه انداختن فتنه‌ای داشتند، بعید می‌دانم بخواهند این مسیر را دوباره تجربه کنند.

دادستان رژیم در تهران نیز تهدید کرد: با هرگونه تجمع، فراخوان‌های غیرقانونی، اقدامات ایذایی و اقداماتی که برخلاف قانون توسط کاندیداها و یا رسانه‌ها صورت گیرد برخورد خواهد شد. عده‌ای فکر می‌کنند می‌توانند حوادث تلخ سال ۸۸ را تکرار کنند... (نظام) اجازه نخواهند داد عده‌ای برای برهم زدن امنیت کشور و انتخابات، تلاش‌های واهی کنند.

هم‌چنین معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور دولت آخوند روحانی گفت: تمام تمهیدات لازم را برای جلوگیری از تهدیدات احتمالی اندیشیده‌ایم.

این در حالیست که باند احمدی‌نژاد از هم‌اکنون نسبت به رد صلاحیت کاندیدای این باند هشدار داده و تهدید به برهم زدن نمایش انتخابات کرده است. باند روحانی نیز خواهان کنار کشیدن آخوند رئیسی شده و رقیب اصلی خود را احمدی‌نژاد و قالیباف عنوان کرده است.

آخوند روحانی از هر بهانه‌ای برای انجام سفرهای انتخاباتی استفاده می‌کند، روز چهارشنبه به بهانه سیل در استان آذربایجان شرقی خود را به تبریز رساند و در پاسخ به کسانی که دعاوی او را دروغ عنوان می‌کنند گفت: چرا واقعیت ها را نمی بینیم، برای چه دروغ و تهمت بزنیم و رو در روی هم بایستیم؛ انتخابات برای دعوا، تهمت و نزاع با هم نیست. ما روزهای سرنوشت سازی را پیش رو داریم.

باند خامنه‌ای طی روزهای اخیر بارها آخوند روحانی را دروغگو نامید. یک رسانه این باند نوشت: با اعلان صندوق بین‌المللی پول، دو دروغ بزرگ دولت روحانی مشخض شد: رشد اقتصادی ۱۱.۹ درصدی سال ۹۵ و تولید ۷۰۰ هزار شغل سالیانه.

محمدی از مهره‌های خامنه‌ای در این زمینه نوشت: روحانی آشکارا مضطرب است. مردم می فهمند کسی که حتی یکی از وعده هایش در هنگامه بدقولی های پی در پی، جان سالم به در نبرده، یک شبه خادم الفقرا نمی شود. این هم دروغی دیگر است ادامه دروغ های قبلی. دروغ را گاهی می گویند، گاهی هم -اغلب شب انتخابات- به صورت نمایش اجرا می کنند!.

معاون وزیر سابق صنعت رژیم در مورد آمارهای دولت روحانی در زمینه صنعت گفت: تراز تجاری غیرنفتی کشور منفی ۷ میلیارد دلار شد.

از طرف دیگر، در حالی که خبرهایی از ممنوع‌التصویر شدن احمدی‌نژاد منتشر شده، وی به مصاحبه‌هایی با تلویزیونهای خارجی روی آورده است. وی در مصاحبه با تلویزیون الجزیره درباره منع کردن وی توسط خامنه‌ای از شرکت در نمایش انتخابات گفت: خامنه‌ای توصیه کرد، اما نگفت بیا و نگفت نیا. ضمن آنکه شرایط داخلی و خارجی ایران کاملا تغییر کرده. من هم این تشخیص را دادم که می شود منطقه را بهتر اداره کرد.

احمدی‌نژاد در پاسخ به این که واکنشش نسبت به رد صلاحیت احتمالی چه خواهد بود با تهدید گفت: هیچ دلیلی برای رد صلاحیت وجود ندارد. بالاخره هر اتفاقی که بیفتد ما وظیفه خودمان را طبق آن شرایط تعریف می کنیم و انجام می دهیم.
احمدی‌نژاد در مصاحبه دیگری با یک تلویزیون خارجی درباره نادیده گرفتن حکم خامنه‌ای گفت: مشارکت در امور اجتماعی وظیفه هر فردی است. نمی توانیم به یک نفر بگوییم که مشارکت نکن. همه می توانند شرکت بکنند، من هم استثنا نیستم. رهبری هم منع دستوری نکرد، توصیه کرد... شرایط کلا عوض شده و اصلا از حالت دو قطبی در آمده و الان چند قطبی ایجاد شده است.

درباره رد صلاحیت احتمالی احمدی‌نژاد، یک مهره باند احمدی‌نژاد به نام داوری نیز هشدار داد که نمایش انتخابات را برهم خواهند زد.
«نه تنها در رقابت کاذب بنی امیه و بنی عباس مشارکت نمی‌کنیم بلکه آن را برهم می‌زنیم».

در مقابل آخوند نوری همدانی، از مهره‌های خامنه‌ای در حوزه قم، با تهدید گفت: هرکس به تصمیم شورای نگهبان اعتراض کند مفسد فی‌الارض است.

آخوند ابراهیمی از گردانندگان باند روحانیت گفت: هرکاندیدایی می‌بایست نسبت به نتایج احراز صلاحیت اش از سوی شورای نگهبان تمکین کند.

در این میان، باند روحانی با اشاره به اینکه آخوند جلاد رئیسی اولین منصوب خامنه ای است که در انتخابات شرکت می کند، خواهان کناره‌گیری او نمایش انتخابات شد. یک مهره این باند گفت: اگر روحانی تایید صلاحیت شود رییسی هیچ شانسی برای پیروز شدن ندارد. عاقلانه این خواهد بود که از حضور در انتخابات انصراف دهد. به این دلیل که او سمت مهم‌تری داشته است. یادمان باشد که رییسی نخستین منصوب خامنه‌ای در تاریخ (نظام) است که در انتخابات شرکت می‌کند.

هم‌چنین رسانه‌های باند روحانی از تشتت در باند خامنه ای خبر دادند و نوشتند که شماری از مهره‌های باند خامنه‌ای در حمایت از روحانی قرار است یک ستاد انتخاباتی تشکیل دهند.

و یک رسانه حکومتی دیگر نوشت. جمنا بر سر دوراهی قالیباف و رییسی قرار دارد.

در همین حال، باند پایداری حمایت خود را از رئیسی پس گرفته است.