اعتراف به بحران مرگبار اقتصادی و انهدام منابع کشور در مناظره شعبده انتخابات آخوندی

اولین مناظره و شعبده انتخابات آخوندی که روز جمعه۸ اردیبهشت به روی صحنه رفت، نمایشی از مسخرگی و و رشکستگی سیاسی و بن بست کامل باندهای حکومتی و مضحکه نمایش انتخابات قلابی بین مهره های سرسپرده و جلاد وشیاد در رژیم ولایت فقیه بود.

آنها که همگی شریک جرم و جنایتهای ۴دهه استبداد دینی بودند، ناخواسته اعتراف کردند که درحاکمیت آخوندی اوضاع کشور تا کجا به قهقرا رفته و اکثریت عظیم مردم ایران قیمت سنگین آن را پرداخته اند.
آنها به تمرکز ثروت و پولهای چپاول شده در دست اقلیتهای محدود و محرومیت اکثریت عظیم مردم ایران از ابتدایی ترین نیازمندیهای زندگی اذعان کردند.
میرسلیم در همان ابتدا اعلام کرد، جمعیت بی سواد کشور بیش از ۱۰ میلیون نفر است و پاسدار قالیباف اذعان کرد امکانات و ثروت جامعه در دست 4 درصد است و ۹۶ درصد از جمعیت کشور از این ثروت و امکانات بی بهره اند.وی فاش کرد که هم اکنون ۳ میلیون مسکن خالی در کشور وجود دارد که متعلق به همان ۴ درصد اشراف و ثروتمندان نظام است. در سال ۹۵ دولت در مجموع ۵۳۰ هزار میلیارد تومان وام داده که معلوم نیست به چه کسانی رسیده است. وی هم چنین گفت: ۴۵۵۰۰ تومان یارانه در زمان احمدی نژاد اکنون معادل ۱۵ هزار تومان یعنی کمتر از یک سوم قدرت خریدآنموقع را دارد.

کاندیدهای نمایش انتخابات در این مناظره مسخره به وضوح نشان دادند که هیچ باند و جناح و مهره یی در این رژیم، طرح وبرنامه وراه حلی ندارد و هریک تنها درصدد لاپوشانی جنایات خودش، و برملاکردن دزدی باند رقیب، برای فریب مردم است.

آخوندجلاد رئیسی اعتراف کرد که در حال حاضر ۱۶ میلیون از جمعیت کشور در شهرهای مختلف حاشیه نشین شده اند و آمار رسمی ۱۲ میلیون حاشیه نشین مربوط به ۴ سال پیش است.و بسیاری از مردم فقط با ۴۵ هزار تومان یارانه با فقر مطلق زندگی میکنند.
وی در اعتراف دیگری گفت که اختلاف طبقاتی ۷ واحد در سالهای اخیر افزایش پیدا کرده است اما هم اکنون ۱۱ میلیون جوان بدون مسکن در انتظار ازدواج هستند وی افزود برای مسکن دادن به آنها سالانه باید حداقل یک میلیون مسکن ساخته شود اما رقبا به او جواب دادند که گفتن این عدد و رقمهای میلیونی برای جمع کردن رای است و در عمل هرگز عملی نشده است.

در جریان این نمایش مسخره و درحالیکه کاندیدهای نخودی فقط پامنبری و مجیز گویی می کردند، پاسدار قالیباف و آخوند جلاد رئیسی و آخوند شیاد روحانی و معاونش جهانگیر برسر سهم خواهی از قدرت، و برسر برملاشدن شراکت خودشان در انهدام و تخریب ایران، گاه به جان هم افتادند.
اکنون توجه شما را به صحنه هایی از این مناظره جلب می کنیم:

قالیباف: ما امروز حدود یازده میلیون نفر حاشیه‌نشین داریم عمدتا در حاشیه شهرها. خوب بخشی از این محرومین و کم‌درآمدها، همین حاشیه‌نشینها هستند. دولت هم در گذشته تدبیر کرده در حوزه یارانه‌ها به اینها کمک بشه و در هفت سال گذشته هم کمک شده. ولی اونها گله‌مندیشون این هست که در هفت سال گذشته با توجه به افزایش گرانی و تورمی که اتفاق افتاده ارزش اون ۴۵،۵۰۰ تومن امروز به کمتر از ۱۵،۰۰۰ تومان رسیده.

رئیسی: آمار یازده میلیون مربوط به سال ۹۲ است. الان آمار شاید تا ۱۶میلیون بشود گفت آمار دقیق باید نسبت به حاشیه نشینی معلوم بشود اولا.
نامشخص متاسفانه امروز ما مواجه هستیم با ۱۰.۲ میلیون نفر جمعیت کاملا بی‌سواد در کشور که این برازنده جمهوری اسلامی نیست که در بین ۸۰ میلیون جمعیت آن، بیش از ده میلیون نفر بیسواد کامل باشند.

روحانی: منتهی اگر ما می‌خواهیم عدالت واقعی رو برقرار بکنیم ‌باید رانتها را از بین ببریم و باید با فساد اجتماعی و مالی در جامعه مبارزه کنیم.
جهانگیری: برخی از افراد به ثروتهای بادآورده دسترسی پیدا کرده‌اند کسی که موفق می‌شه در اثر تماس با برخی از مسئولین به سرمایه‌های بزرگ دسترسی پیدا می‌کنه این سبب این می‌شه که در جامعه بی‌عدالتی توسعه پیدا بکنه. اینکه یک فرد موفق می‌شه بیش از ۳،۸ میلیارد دلار از اموال ملت ایران به جیب بزنه، هر کسی این خبر را می شنوه میداند که جامعه به سمت بی‌عدالتی رفته، عده‌ای با فساد، عده‌ای با زدو بند و ثروتهای بادآورده رسیدند و متاسفانه عده‌ای به حداقل‌های زندگی نیاز دارند.

قالیباف: چهاردرصد در جامعه ما هستند که از همه چی برخورددارند ۹۶درصد هستند که برخوردار نیستند. اونهایی که برخوردار هستند با رانت برخوردارند همانطور که آقای جهانگیری بهش اشاره کردند. تشکر می‌کنم، همانطور که جنابعالی اشاره کردید، مشکل جدی امروز ما در بحث ازدواج، اشتغاله. خوب جنابعالی در آغاز دوره به مردم عزیزمون قول دادید که چهار میلیون شغل را ایجاد کنید. در همان ابتدای مذاکرات. حال من، من، صحبت‌م را عرض می‌کنم.

روحانی: ببخشید آقای قالیباف، ببینید یه سایت گمنامی یه حرفی می‌زنه، بعد یه سایت معروفی نقل میکنه، بعد یه روزنامه نقل می‌کنه، جنابعالی هم می‌خواهی از اون روزنامه نقل بکنی. من هیچ وقت در هیچ دوره‌ای به مردم قول چهار میلیون شغل نداده‌ام این دروغ محضه.
قالیباف: حالا ما به هر حال حتما باید آدرس سایت خودتون رو بگیم. شما اجازه بدید، شما که از آزادی گفتید. حداقل اجازه بدید من نظرم رو خدمت شما بدم.
روحانی: درست نیست حالا اگر می‌خواهید ادامه بدید، ادامه بدید.

قالیباف: تحمل داشته باشین یک دو دقیقه اتفاقی نمی‌افته. تحمل بکنید. این جز وقت من محسوب نشه.
به هر حال حتما امید مهمه، حتما نشاط مهمه، حتما حقوق شهروندی مهمه، حتما شبکه‌های اینترنت مهم‌اند. اینها لازمه زندگی امروزه. ولی واقعا امروز در واقع افسردگی در جامعه ما چقدر شده، بنا بر آمار خود دولت، امروز شرایط غیرقابل‌قبول شده در حوزه این موضوع. خوب این، از کجا نشاط. نشاط رو مردم با چی می‌خواند، با یک زندگی خوش می‌خواند. جنابعالی میگید که این زندگی خوش الان است. یعنی کسب و کار رونق پیدا کرده. واقعا مردم عزیز شما امروز تو زندگی‌تون حستون اینه که کسب و کار رونق پیدا کرده. واقعا تو ذهنتون اینه که تو این چند سال آیا آمار بیکاری بیشتر شده یا کمتر شده. من که ظاهرا آقای روحانی اجازه صحبت‌کردن رو به من نمیدند، تو صحبت میاند. ولی اگر اینها رو حل کردیم، نشاط رو به جامعه تزریق کردیم. اگر اینها رو حل کردیم امید رو دادیم. اگر آی‌تی اومد بستر شغل شد که دنیا بیشترین شغل رو از همین جا آورده. من معتقدم که اشکال اساسی ما سرمایه هم نیست. سرمایه در داخل و خارج هست میشه آورد، همین نگاه مدیریتی واقعا گذشته و عدم تحملی که اجازه حرف‌زدن رو شما نمی‌دید. این واقعا.

جهانگیری: این کشور بهترین زمینه برای گردشگری وجود داره، چه کسانی به سفارت عربستان حمله کردند، چه کسانی باعث شدند هفتصد هزار شیعه‌ای که میومد زندگی مردم مشهد می‌چرخید، زندگی مردم می‌چرخید، کار ایجاد می‌شد. اینو بهمش زدند. دولت اینکار رو کرد، بله، آقای قالیباف، ما نمی‌توانیم، ما نمی‌توانیم به سفارت حمله بکنیم. ما نمی‌توانیم زندگی مردم به خاطر منافع خودمون دچار آسیب بکنیم. چه کسانی به سفارت حمله کردند. آنها امروز در ستادهای کدوم کاندیدا دارند فعالیت میکنند، کدوم کاندیدا اونها را حمایت میکردند، پول بهشون میدادند و اونها رو شکل میدادند.

قالیباف: همین وامهایی که شما میگید مردم قضاوت کنند. ببیند هزار مسیر جلو شما می‌گذارند که شما در حقیقت نتونید وام بگیرید ولی در یک سال بیش از ۵۰۰هزار میلیارد تومان وام داده می‌شه. بنابر گزارش بانک مرکزی، برید لیستش رو دربیارید ببینید به کی دادند. صداقت، بی‌صداقتی اینهاست. حالا میایم از حقوق شهروندی حرف میزنیم، میگیم حقوقشون رو بدین. بابا اولین حقوق مردم هواست. ما هوا رو هم ازشون گرفتیم با بی‌تدبیری. بعدا هم میگیم عذرخواهی هم میکنیم. شما نگاه کنید در همین آلودگی هوا در کلان‌شهرها، در همین تهران، ما گفتیم این موضوع قابل حله. در ابتدای دولت گفتیم، طرح دادیم، آقای جهانگیری جلسه گذاشتند، من خدمت ایشون رفتم، آمدند طرح ما رو قبول کردند ولی گفتند خودمون اجرا میکنیم. آقای جهانگیری بگن چکار کردند اجرا کردند. ماشینها را از شهر از بیرون شهر رها می‌کنند میاند. و این ماشینی که سی سال تو جاده بوده دومرتبه میارند تو شهر، می‌شه سرویس اداره، می‌شه سرویس جای دیگه. کامیون ۵۰-۶۰ ساله میان. نگاه کنید مشکل محیط زیست مثل مشکل بحران اجتماعی، مثل بحران اقتصادی امروز حل نشده. چرا نشده؟ به خاطر اینکه این دولت الان شما هر صحبتی اینجا شنیدید می‌فرمایند این نمی‌شه پول می‌خواد.

جهانگیری: آقای قالیباف ۱۲ ساله شهردار تهرانه. بگه همین زباله‌ای که جلو خانه مردم جمع میکنند چه جور نتونسته بعد از ۱۲ سال تفکیک بکنه که مردم این زباله‌شون جدا جدا معلوم بشه، هر بخشیش در جای خودش. کدوم شهر تو اشل تهران زباله اینجوری جمع می‌کنند. ایشون فقط شهردار سازه است فقط پروانه میده برجهای منطقه ۲۲ رو برید ببینید چه به سر تهران آورده. همین مناطق مختلف برید ببینید. همین صدر دو طبقه چه کمکی به ترافیک تهران کرد. با پول صدر همه اتوبوسهای تهران رو می‌شد اصلاح کرد.

روحانی: و آقای قالیباف گفتند ما هوا را نباید از مردم بگیریم. خوب در تهران کی هوا رو از مردم گرفته. ایشون مرتب میخواهد جامعه فقیر و غنی درست کنه. چهاردرصدی و ۹۶ درصدی. خوب این برجهای بزرگ رو شما مجوزش رو به اون چهاردرصد می‌دید. حالا من که معتقد به این ۴درصد، ۹۶درصد نیستم اما شما که مرتب که این شعار رو میدید ۴درصدی. شما این برجهای بلند رو به کی مجوز دادید. شما برج ۳۳طبقه رو به همون آدمی که اموال مردم رو غارت کرد و ۳،۸ میلیارد دلار پول مردم رو خورد مگر به او مجوز ندادی. شما این مجوزهای رو که داری در کوچه‌های ۱۰متری و ۱۲متری برج ۲۰طبقه میدی بر چه مبنایی اینکار رو میکنی. تمام درختهای سیصد ساله و دویست ساله تهران داره قطع می‌شه، جاش درخت یک ساله کاشته می‌شه. بعد ما بحث میکنیم که در بستانها در نمیدونم پارکها، قسمتهای مختلف. شما ببینید چقدر مجوز داده شده. من الان دارم اینجا، پرونده‌های متعددی که شکایت شده، شورای عالی شهرسازی شکایت کرده.

قالیباف: اینکه من میگم شما دولت ۴درصدی هستین. به همین خاطر چون تو مردم نیستی.
اگر بحث بلندمرتبه سازی رو شما میگین یک قانون دولت ۴درصدیهاست. وزارت راه و شهرسازی شما و وزارت راه شما شورا عالی شهرسازی تصویب بکنه می‌شه حق مردم میان از شهرداری مطالبه میکنند. ما کار اداریش رو انجام میدیم. بحث از صداقت و اخلاق میگیم به هر حال همه دیدند، شنیدند. شما گفتید من صد روزه تحول اقتصادی میگم بعد هم که از شما سوال کردند که اینطور است. گفتین نه اینها، آدمی که این حرف رو میزنه عذر میخوام چون خودتون گفتین عقل ندارن. من میگم صداقت ندارین به اضافه اون و گرنه اینکار رو نمیکردین. شما میگین شفاف سازی، هر پرونده رو یه مهر محرمانه روش میزنین، یعنی دولت ۴درصدی مردم نفهمند. همین پتروشیمی روکه شما میگید شغل ایجاد میکنه ولی شغل ایجاد میکنه ولی ۴درصدی که دوستان شماند، آقای جهانگیری، دوستای شما هستند. اینها میان اینها رو در همان مواد اولیه اول صادر میکنند به کشور همسایه بدون اینکه بدن به زیردستیهاشون. خواستین بعد میگم من چون مکلفم اخلاق رو رعایت کنم. جناب آقای جهانگیری که شما بیشتر اینجا هستید. گفتن شما امروز اومدید کمک‌کار حال روحانی که عدد و رقم و اینها روشما کمکش کنید اشکال هم نداره وقت مردم هم گرفته می‌شه. گفتم اینها از پدیده‌هاست. ولی به هر حال جنابعالی این رو بهش دقت بکنید که این مسائل و این مشکلات هست. ارز کشور میتواند به دو برابر تبدیل بشود. نبایستی سیستم شما رانتیش بکنید بدید به این چهارصدیها که ده هزار، ده هزار میلیارد تومن منفعت ببرند. اگر لازم شد بعد من خواهم گفت حالا در تهران بلندمرتبه‌سازیه. اراک مشکلش چیه اهواز مشکلش چیه. کرج مشکلش چیه. این ضعف مدیریت شماست. واقعا مدیریت شما، مدیریت سنتی است.

روحانی: چون وقتی یه کسی به کسی تهمت زد و دروغ گفت آیا وقت دفاع در این مناظره هست یا نیست؟
مجری:این به تشخیص ستاد نظارت بر تبلیغات انتخابات ریاست جمهور ی است آقا دکتر
روحانی: چون الان دو مورد دروغ گفته شد اگر فرصت هست من میتونم پاسخ بدم بگم اینها دروغه، اگر نیست.

مناظره شعبده انتخابات آخوندی، نمایش مسخرگی و ورشکستگی سیاسی، بن بست کامل باندهای حکومتی و اعتراف به بحران مرگبار اقتصادی و انهدام منابع کشور.

آخوند روحانی در سخنرانی انتخاباتی خود که از رادیو رژیم پخش شد، به امتیازات ویژه ارگانهای حکومتی و تاثیر آن در بحران اقتصادی اعتراف کرد و گفت: «رقابت سالم و منصفانه باشه نمیشه یک بنگاه اقتصادی پشتوانه اش پشتوانه سیاسی عظیم پشتوانه امنیتی داشته باشه و دیگران رو دعوت کنیم به اینکه در اقتصاد حضور پیدا بکنند باید برخی از بنگاه های اقتصادی که به دستگاه های امنیتی وصل اند بروند در نقاطی که نقاط مرزی اونجا کار کنند فضای مرکزی کشور رو باز بگذارند برای سرمایه گذاران برای کارآفرینان برای جوانهای ما مگر میشه بر مردم سخت گیری کرد در عین حال امید داشت به اینکه کشور ما از لحاظ اشتغال و از لحاظ تولید ازهمه کشورهای منطقه برترو بالاتر باشه».

 

آخوند روحانی هم‌چنین بی آبرو کردن دولتش توسط رقبا را  بی‌آبرو کردن نظام آخوندی توصیف کرد: «مگر میشه مردمی به دولت منتخب خودشون امید نداشته باشند به نظام امید داشته باشند؟ مگر شدنی است؟ اگر ما مردم رو از دولت منتخب مردم که مورد حمایت مردمه مایوس میکنیم معنی اش اینه که از نظام هم مایوس میکنیم؛..
عده ای نباید ازمقدسات کشور از دفاع مقدس از دین برای حزب شون برای گروه شون استفاده کنند اینجوری ما میخواهیم مردم رو به دین دعوت کنیم؟».

پاسدار قالیباف شهردار دزد تهران، در گیرودار جدال با باند رقیب سر نمایش انتخابات رژیم، به گوشه هایی از وضعیت فلاکت بار معیشتی مردم و چپاول افسارگسیخته باندهای درونی رژیم اعتراف کرد و گفت:‌«امروز می خواهم واقعیتهایی رو به شما عزیزان بگم این واقعیت که ۱۰% جمعیت ما فقیرند, فقر مطلق برای ابتدایی ترین مسائل زندگی خود دچار چالشند, اگر بگویم انها گرسنه می خوابند حرف گزافی نگفته ایم...
ما میگوئیم چطور میشود در حینی که همه تروریستها به دنبال نا امن کردن کشور ما هستند همه تلاش خودشون رو دارند انجام میدهند ولی یک جلیقه انفجاری وارد کشور ما نمیشود...
ولی چطور میشود که بیش از ۲۰ میلیارد دلار قاچاق کالا از بنادر ما وارد میشود بر قطارها و کامیونها سوار میشود بر جاده و ریل ها حرکت میکند در همه کوچه بازار ما توزیع میشود...
شما امروز اعتیاد رو نگاه کنید طلاق رو نگاه کنید افسردگی در بین جامعه رو نگاه کنید حاشیه نشینی شهرها رو نگاه کنید ۳۰ درصد شهرهای بزرگ ماجمعیت اش حاشیه نشین اند...
در کشوری که کلیه فروشی وسیله امرار معاش جامعه ما و خانواده های ما بعضا بشود نمیشود جلوی دین فروشی را گرفت».

در واکنش به سخنرانی تلویزیونی  پاسدار قالیباف، پاسدار علی لاریجانی رئیس مجلس رژیم گفت: همه افرادی که در انتخابات هستند باید برای تولید و اشتغال برنامه بدهند نه شعارهایی که قابلیت اجرایی ندارد.

احمد توکلی، عضو سابق مجلس رژیم هم  وعده قالیباف درباره ۲.۵ برابر کردن درآمد کشور: جزء محالات عنوان کرد.

یک رسانه باند روحانی نیز گفت: قالیباف که وعده او درباره ایجاد ۵ میلیون شغل در ۴ سال، همچنان محل بحث است، تا کنون درباره راهکار خود برای تحقق چنین وعده ای سکوت و به ذکر کلیاتی شعاری درباره توانایی های داخلی بسنده کرده است؛ با این حال، او یک بار از بخشی از راهکار خود رونمایی کرد تا مشخص شود وعده دهان پرکن مذکور بیش از آنچه تصور می‌شد، غیرواقعی و غیرعملیاتی است.