حاکمیت خامنه ای - تخریب «طلای سیاه» زاگرس

دیکتاتوری ولی فقیه با باز گذاشتن دستان آلوده سپاه پاسداران که متولی اصلی سیاست های نفتی رژیم می باشد، در یک اقدام ضد ملی و ضد محیط زیستی بخش های بزرگی از جنگل های تاریخی در پلدختر و استان لرستان را بخاطر کشیدن لوله های نفت و گاز تخریب نمود.

این اقدام که به گفته بسیاری از کارشناسان ضربه برگشت ناپذیری را به محیط زیست و بویژه جنگل های بلوطستان در این منطقه زده است، در راستای سیاستی مخربی بنام «حراج نفت و گاز» از سوی دولت آخوند روحانی می باشد.

یک سایت حکومتی در گزارشی ضمن اعتراف به این فاجعه محیط زیستی و سیاست های غارتگرانه رژیم آخوندی برای رسیدن به خوان یغمایی بنام درآمد های نفتی، از جمله نوشته است: «موضوع انتقال نفت یک موضوع ملی!! بوده که نیازمند همیاری و مساعدت همگانی است ولی آنچه جای بحث دارد این است که چرا این پروژه ها باید بدون ارزیابی زیست‌محیطی اجرا شود تا این‌گونه جنگل‌های لرستان در زیر چرخ‌های آنچه توسعه نامیده می‌شود از بین برود؟».
ترجمان «ملی» یعنی همان اشتهای سیری ناپذیر دیکتاتوری غارتگر ولی فقیه در زمینه فروش اموال و داریی های مردم ایران و سرازیر کردن درآمد های حاصله به جیب سپاه پاسداران، نیروی تروریستی قدس، نیروی انتظامی و دیگر ارگان ها و ماشین ترور، جنگ و سرکوب رژیم می باشد.

واقعیت در ایران آخوند زده این است، منابع طبیعی ملی که اکنون بدست باند های مافیایی رژیم غارت و چپاول می شوند، به خوان یغمایی مانند زمین خواری، دریا خواری، کویر خواری، کوه خواری، جنگل خواری و انواع و اقسام طرح ها و برنامه های ضد ملی حکومت تبدیل شده است.
این گزارش در ادامه ضمن اشاره به ابعاد این سیاست های مخرب می افزاید: «شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران برای عبور خطوط انتقال نفت شروع به تخریب بخش زیادی از منابع طبیعی در شهرستان پلدختر کرده است
شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران برای عبور خطوط انتقال نفت شروع به تخریب بخش زیادی از منابع طبیعی در شهرستان پلدختر کرده و تراژدی قلع‌وقمع بلوط‌های کهن‌سال را در این منطقه رقم‌زده است».
یکی از اهالی روستای «چمشک» در مسیر عبور خطوط لوله نفت در این رابطه افزوده است: «این شرکت برای احداث خط انتقال نفت از خردادماه امسال فعالیت خود را از خرم‌آباد آغاز کرده و با تخریب منابع و عرصه‌های طبیعی به عرض ۳۰ متر به منطقه «چمشک» رسیده است». (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۳ آذر ۱۳۰۵)

بدین سان ملاحظه می شود که نه تنها تعادل در زیستگاه ها و حیات وحش در استان لرستان برهم خورده، بلکه فراتر از آن «ریه های تنفسی» این استان نیز اکنون از کار افتاده است. به یقین برهم خوردن این تعادل در آینده بسیار نزدیک راه به بحرانی بزرگتر بنام برهم خوردن «تعادل اکولوژی» در این منطقه مملو از طبیعت سبز و درختان بلوط با قدمت بیش از یکصد سال یا همان «طلای سیاه» در این خطه خواهد برد.

یک کارگزار حکومتی ضمن اعتراف به این واقعیت می گوید: «عبور خطوط لوله نفت از این منطقه موجب تخریب و از بین رفتن زیستگاه حیوانات مختلفی مانند سنجاب ایرانی، خرگوش، روباه، شغال و ... شده که حیات‌وحش منطقه را مجبور به فرار کرده است.
وی گفت: درختان بلوط نشان هویت طبیعی و تاریخی مردم منطقه است که امروز از سوی شرکت نفت شاهد قطع بی‌رحمانه آن‌ها هستیم».

همچنین در این راستا اهالی منطقه شاهد بی عملی، بی تدبیری و بی تفاوتی کارگزاران و دستگاه های نظارتی حکومتی می باشند. یک شهروند در این رابطه می افزاید: «اگر مسئولان منابع طبیعی و محیط‌زیست در شهرستان پلدختر از این موضوع خبردارند چرا مانع قطع درختان باارزش نشده‌اند؟
چرا ادارات مربوطه هیچ‌گونه نظارتی در رابطه با قطع درختان ندارند و از آن جلوگیری نمی‌کنند و ما باید هرروز شاهد چنین اتفاقاتی باشیم».