نقش ارگان های حکومتی در قاچاق کالا

قاچاق سازمان یافته کالا در حاکمیت فاسد ولی فقیه که اکنون به موضوع رسانه های رژیم تبدیل شده است، به یقین ریشه در سیاست های «راهبردی» نظام آخوندی برای راه اندازی درآمد های کلان و موازی دارد.

زیرا با نگاهی به آمار حکومتی از ابعاد قاچاق کالا و حجم درآمدهای «۲۵ میلیارد تومانی» حاصله از طریق این شیوه های مافیایی، بخوبی می توان دریافت که موضوع تنها به «چند کولبر» محروم در استان های مرزی کشور ختم نمی شود، بلکه باند ها و شبکه های مافیایی وابسته به ارگان های حکومتی، سرنخ تمامی فعالیت های این چنینی را در دست دارند.

رئیس حکومتی در بخش اتاق اصناف با اعتراف به این واقعیت می گوید: «بسیاری از اجناس قاچاق به صورت هدفمند و سازمان یافته وارد کشور می شود. حتی می بینیم که برخی از این کالاها فاسد شدنی هستند و باید در ۲ تا ۳ هفته از مبدأ به مقصد رسیده و به دست مصرف کننده برسد، مانند انواع میوه که از شیلی وارد کشورمی شود... یخچال های ساید بای ساید آمریکایی در بازار موجود است که می‌ دانید در مکزیک تولید می شود و سازمان یافته از مرز گمرکات رسمی وارد کشور می شود». (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۷ دیماه ۱۳۹۵)

در پشت این جملات همان قاچاق کلان کالا ها نهفته است که اکنون از سراسر جهان و با سازماندهی حکومت بسوی بنادر و مرزهای رسمی کشور جاری می شوند. حجم عظیم کالا هایی مانند لوازم آرایشی، وسائل الکترونیک، ماهواره، تلفن های همراه، پوشاک، میوه و مواد خوراکی با کیفیت نازل از آن جمله می باشند، امری که به زیر بناهای تولیدات کشور صدمات جبران ناپذیری وارد نموده و به تبع آن بسیاری از واحد های صنعتی، کشاورزی و تولیدی را به تعطیلی کشانده است.
همچنین از آنجائیکه تمامی بنادر، راه ها، معابر و بطور کلی گمرکات و ورودی های کشور در دست سپاه پاسداران و زیر مجموعه های این ارگان سرکوبگر می باشند، پس بلاشک می توان به این واقعیت رسید که موضوع قاچاق کالا، آنهم بصورت کلان در دست این ارگان و «برادران قاچاقچی» و به تبع آن زیر نظر بیت خامنه ای و سازمان یافته صورت می گیرد.

یک کارگزار رژیم در بخش مبارزه با قاچاق کالا در تهران، طی سخنانی از «رشد سه برابری کشفیات کالاها و محصولات قاچاق در نیمه نخست سال جاری در مقایسه با مدت زمان مشابه» خبرداده است (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۵ دیماه ۱۳۹۵).
این بحران در حالی است که مردم ایران روزانه شاهد شلاق زدن و یا به تعطیلی کشاندن کسبه خرده پا به دلیل صرفا «عرضه کالای قاچاق» می باشند. همچنین کمتر روزی است که نیروهای سرکوبگر دیکتاتوری خامنه ای در مرزها و راه های عبور و مرور کشور، کولبران تحت ستم را به گلوله نبسته و آنها را به قتل نرسانند. به یقین رژیم آخوندی با راه اندازی چنین سیاه بازی هایی تلاش دارد تا صورت مسئله و دستان آلوده ارگان های حکومتی در قاچاق گسترده و نیز سازماندهی شده کالا را پاک نماید.