ایران - ۱۱ میلیون دچار سوء تغذیه!

کمتر از چند ماه مانده به نمایش انتخابات در دیکتاتوری ولی فقیه، وزیر رفاه در دولت آخوند روحانی در یک نمایش تبلیغاتی از طرح «توزیع بسته های حمایت غذایی» خبرداده است.

گذشته از ابعاد دجالگری حکومت که همواره با نزدیک شدن موعد انتخابات رژیم و برای بازارگرمی صورت می گیرد، نکته محتوایی در این سخنان، اذعان ناخواسته متولیان حکوتی به وجود ابعاد گسترده فقر وتبع آن سوء تغذیه در میان میلیون ها هموطن تحت ستم امان می باشد.
علی ربیعی ضمن اعتراف به این واقعیت، می افزاید: «افرادی که نیازمند دریافت این بسته‌ ها هستند طبق شناسایی انجام شده حدود ۱۱ میلیون نفر هستند». (خبرگزاری سپاه پاسداران، فارس ۲۱ بمن ۱۳۹۵)

واقعیت در حاکمیت غارتگر آخوندی این است که سوء تغذیه تابع مستقیمی از رشد فزاینده فقر در ایران می باشد، امری که در راستای خود به حذف مواد غذایی از سبد خانوارها تبدیل گردیده و در ادامه به این بحران ضریب زده است. اکنون بسیاری از خانواده ها بدلیل تهی دستی و نبود حداقل امکانات مالی، بناچار بسیاری از اقلام غذایی را از سفره خود حذف کرده اند. موادی مانند لبنیات سبزی جات و میوه، گوشت، مرغ و مواد غذایی پروتئینی و انرژی زا که برای رشد و نمو کودکان و نوجوانان بسیار حیاتی می باشند، تنها نمونه های کوچکی از خالی شدن سفره مردم می باشد.

همچنین بروز انواع و اقسام بیماری ها درکشور و بویژه رشد سرطان، کم خونی و بیماری های گوارشی یکی از نتایج منطقی بحران سوء تغذیه می باشد. برای نمونه سایت حکومتی «اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی» در مطلبی با اشاره به این واقعیت، بطور قطره ای پرده از تبعات وخیم سوء تغذیه برداشت و در مطلبی از جمله نوشت: «گزارش های موجود حاکی از آن است که حداقل ۶ میلیون نفر از جمعیت کشور دچار پوکی استخوان هستند. شیوع کم خونی در کودکان زیر ۲ سال کشور (۴۰ درصد) قابل ملاحظه است. ۱۱ درصد کودکان زیر ۵ سال کشور دچار کم وزنی متوسط و شدید و ۱۵ درصد آنان دچار کوتاه قدی تغذیه ای متوسط و شدید هستند».

در ادامه باید اضافه نمود که بحران سوء تغذیه در بسیاری از استان های بشدت ضربه پذیر مانند سیستان و بلوچستان، کرمان لرستان، چار محال و بختیاری، ایلام حتی نواحی اطراف تهران بسیار وخیم تر گزارش شده است.
در این رابطه یک گزارش حکومتی خبر می دهد: «برای مثال مدیر یکی از مدارس دبستان در منطقه اسلام شهر (سرنوری) از نبود مهم‌ترین منابع اصلی غذایی در چرخه خوراک دانش‌آموزان متعلق به خانواده‌های کم‌درآمد می‌گوید. فقر تا به حدی به ساختارهای غذایی و رژیم‌های غذایی خانوداه‌ها تاثیر گذاشته که سن بلوغ را در میان دختران و پسران با مشکلات جدی مواجه کرده است».

این گزارش درادامه می افزاید: «از آن جمله خرید جگر و سنگدان اجباری خانواده‌ها از کشتار روزانه مرغداری‌های این منطقه که عوارض جبران ناپذیر هورمون‌ها را به همراه داشته و دارد و نیز وجود میوه‌ها و مرکبات و همچنین صیفی‌جات مسموم به آب پسماند فاضلاب‌های روان و بدون ‌مهار تهران بدترین شرایط فیزیکی را برای مردم این مناطق به وجود آورده به طوری که بسیاری از بیماری‌ها براساس شواهد موجود در مراحل اولیه از جمله افزایش بی‌دلیل حجم شکم‌ها، ریزش ناگهانی موهای سر، برجستگی‌های بی‌دلیل غدد چربی در لایه‌های زیرین پوست دانش‌آموزان ایجاد شده است که قابل شناسایی دقیق نیستند. به طوری که در بعضی موارد عدم تکامل استخوان‌ها و رشد ناموزون در دخترها باعث کاهش شدید قد و در میان پسرها معضل عدم شکل‌گیری اندام‌های مردانه و حتی صدای مردانه را به همراه داشته است». (سایت حکومتی سلامت نیوز ۱۴ دیماه ۱۳۹۵)

این شرایط بحرانی که میلیون ها تن از هموطنان امان اکنون با آن دست و پنجه نرم می کنند، در حالی است که رژیم آخوندی سالیانه صدها میلیاردها دلار از درآمد های کشور را یا برای تنور جنگ و ترور هزینه کرده و یا با سیاست غارت و چپاول از طریق باند های مافیایی آخوندی دزد و آقازاده ها، به جیب می زنند.