« حاکمیت ولی فقیه»، یکی از ۵ زندان بزرگ جهان

ابعاد سرکوب و ظلم و ستم از سوی دیکتاتوری خامنه ای علیه مردم میهن امان که تا کنون به ۶۲ بار محکومیت از سوی جامعه بین المللی انجامیده است، یکبار دیگر موضوع بررسی و گزارش بسیاری از سازمان های مدافع حقوق بشر، ازجمله گزارشگران بدون مرز شده است.
این سازمان در تازه ترین گزارش خود از وضعیت فعالان رسانه ای در ایران، با اشاره به ابعاد دستگیری ها، بویژه تنها دو ماه مانده به موعد برگزاری نمایش انتخابات در رژیم آخوندی، از جمله تاکید کرده است: « جمهوری اسلامی ایران با ۳۰ روزنامه‌نگار و شهروند خبرنگار زندانی یکی از ٥ زندان بزرگ جهان برای فعالان رسانه‌ای است». ( سایت گزارشگران بدون مرز ۱۳ مارس ۱۳۹۵)

دراین راستا موج دستگیری فعالان سیاسی ـ مدنی و بویژه فعالان رسانه ای طی هفته های اخیر بحدی روبه افزیش گذاشته است که بسیاری از کارشناسان مسائل حقوق بشری، بدرستی آن را « سیاستی سازمانداده شده » و بخشی از « مهندسی انتخابات » از سوی ولی فقیه ارزیابی می کنند.
براین منطق ولی فقیه زهرخورده برای پیشگیری از خیزش ها و اعتراضات روبه رشد مردمی و همچنین در هراس از باز شدن سرکلاف اختناق در پی جنگ باند های حکومتی در موعد نمایش انتخابات رژیم، بسوی سیاست دستگیری های فله ای رو آورده است.
این بیانیه در ادامه با اشاره به اینکه رژیم آخوندی « در رده‌بندی جهانی آزادی مطبوعات گزارش‌گران بدون مرز از میان ١٨٠ کشور جهان در رده ١٦٩ قرار دارد» ادامه می دهد: « گزارش‌گران بدون مرزبار دیگر سرکوب و فشار بر روزنامه‌نگاران را محکوم و خواهان آزادی بدون قید و شرط همه روزنامه‌نگاران و شهروندخبرنگاران زندانی است».
این سازمان بین المللی پیشتر نیز در آستانه سالروز قیام ضد سلطنتی با اعتراض نسبت به نقض بنیادین حقوق مدنی و انسانی در دیکتاتوری ولی فقیه و همچنین بکار گیری شیوه های مختلف برای اعمال سرکوب گسترده در جامعه، تاکید کرده بود: « در پانزده سال گذشته و از آغاز دهه هشتاد، نظام، روش دیگری برای سرکوب انتخاب کرده است. پوساندن و کشتن در زندان با شکنجه و بدرفتاری و یا محروم کردن از درمان، مرگی تدریجی ناپیدا، اما به همان میزان دیگر روش‌های سرکوب پیشین سهمگین و بی‌رحمانه، به مانند کشتن عکاس ـ خبرنگارکانادایی ایرانی‌تبار زهرا کاظمی، در زندان اوین و در هنگام بازجویی در سال ١٣٨٢، کشتن وبلاگ‌نویس جوانان حمیدرضا میرصیافی، بر اثر کوتاهی در درمان در زندان اوین در سال ١٣٨٧، کشته شدن وبلاگ نویس ستار بهشتی، به علت بدرفتاری و شکنجه در بازداشتگاه پلیس فتا در سال ١٣٩١. زندانیان برای اعتراض به وضعیت بازداشت و یا بدرفتاری که خود یا دیگران قربانی آن می‌شوند، راهی جز اعتصاب غذا ندارند و این اعتراض می‌تواند مرگبار باشد».