تنش در راس نظام با شروع تبلیغات نمایش انتخاباتی

با شروع تبلیغات نمایش انتخابات رژیم، رسانه‌های حکومتی علاوه بر انعکاس تنش در رأس نظام، مملو از ادعاهای دروغ و دجالگریهای کاندیداهای دستچین شده شیاد و جلاد در شعبده انتخابات آخوندی است.

آخوند روحانی در نخستین سخنرانی تبلیغاتی خود در قزوین رقبا را به افشاگری تهدید کرد و گفت: در روزهای آینده برخی حقایق را که تاکنون به مردم نگفته‌ام، خواهم گفت. می گویم که چگونه برخی بجای کمک، ‌هر روز سنگ‌اندازی کردند. آیا میخواهیم دومرتبه سایه شوم جنگ برگردد؟
آخوند روحانی هم‌چنین به طور تلویحی مدعی شد که در صورت انتخاب مجدد برخلاف دور قبلی از پیگیری قولهای خود هراسی نخواهد داشت.

وی افزود: «بنده خدمتگزار اگر از طرف ملت بزرگ ایران شایسته اعتماد بود و بار مسئولیت را بار دیگر بر دوش گرفت برای اجرای خواسته‌های ملت از هیچ کس و هیچ‌چیز نخواهم هراسید».

آخوند روحانی هم چنین به سبک ولی فقیه ارتجاع جلسه شعرخوانی انتخاباتی راه انداخت و گفت:

هاشمی نیست اگر حسن حسن را دارم او بهاریست که در پشت زمستان مانده
گرچه از یزد و کرمان همه را رد کردند رادمردیست که از حوزه سمنان مانده

آخوند جلاد رئیسی نیز تبلیغات گسترده‌ و مشمئزکننده‌ای را برانداخته و مدعی شده که مردم از بقیه خسته‌اند و منتظر جنایتکاری مثل او هستند.

وی گفت: «فرافکنیها مردم را خسته کرده، گروهبازیها و حزب بازیها و این که دسته‌بندیهای سیاسی مردم را خسته کرده...
آقای سیدحسن نصرالله به نام انقلاب اسلامی وایستاده در مقابل اسرائیل به نام همین انقلاب. اما ببینیم مظاهر انقلاب در کشور و در خاک این مملکت در همین جا مظلوم واقع شده. ما معتقدیم این وضعیت رو میتوان تغییر داد».

پاسدار قالیباف شهردار دزد تهران که تاکنون حاضر به کناره‌گیری به نفع رئیسی نشده، در دجالگری چهره‌ای همانند آخوند شیاد و آخوند جلاد از خود نشان داد و گفت که به همه بیکاران ماهانه ۲۵۰ هزار تومان پرداخت خواهد کرد و میلیونها شغل ایجاد می‌کند.

ما بلافاصله با شروع کار دولت یک سامانه ملی کارانه رو انشا الله راه اندازی خواهیم کرد... افرادی که در سامانه ملی کارانه هستند به اونها حق کارانه پرداخت خواهیم کرد و این حق کارانه ۲۵۰ هزار تومان در ماه خواهد بود.

در مورد این ادعا، اسحاق جهانگیری یکی دیگر از کاندیداهای نمایش انتخابات گفت: قالیباف یا شغل ایجاد نکرده یا عدد و رقم متوجه نمی شود. اگر کسی بگوید چند میلیون شغل ایجاد می کنم، معلوم است که می خواهد مردم را فریب دهد.

کاظم جلالی، عضو مجلس رژیم نیز خطاب به قالیباف گفت: انتخابات را با یارانه‌ها به مزایده نگذارید. دوران سوپرمن بودن گذشت.

آخوند صدیقی امام جمعه خامنه‌ای در تهران نیز تلویحاٌ از آخوند جلاد رئیسی حمایت کرد.

از سوی دیگر، یک رسانه باند روحانی از احتمال انصراف آخوند رئیسی خبر داد و نوشت: برخی می‌گویند رئیسی یکی از گزینه‌های جانشینی خامنه‌ای است، بنابراین برخی جریانات سیاسی هر کاری انجام می دهند تا او در این انتخابات شرمنده نشود. یا شاید او برای از بین بردن این شرمندگی در لحظه آخر از رقابت‌ها کنار برود و قالیباف را تقویت کند.
اما آخوند رئیسی گفت:نیامده‌ام که بروم آمده‌ام که موفق شوم.

قالیباف نیز گفت، هدف وی و رئیسی تکرار نشدن دولت فعلی است. ادامه این دولت یعنی این که اقتصاد در خطر است.

در اقدامی دیگر علیه آخوند روحانی، چهار تن از مراجع حکومتی حوزه قم از دیدار با رئیس ستاد انتخاباتی روحانی خودداری کردند.