ناکامی رژیم آخوندی در مذاکرات اخیر وین بر سر برجام

چیز زیادی از نشست برجام در نیامد،‌ «‌پخت و پز تحریمهای جدید علیه» نظام و «‌مشکلات جدی بر سر راه رفع موثر تحریمها»، از جمله اظهاراتی است که به دنبال نشست اخیر وین در رسانه های رسمی رژیم انعکاس یافته است.

تلویزیون رژیم ۶ اردیبهشت:‌ «معاون حقوقی و بین الملل وزیر خارجه با بیان اینکه هنوز بر سر راه رفع موثر و برداشتن تحریمها مشکلات جدی وجود دارد، تاکید کرد، فضای تردید و دودلی که دولت امریکا به وجود آورده غیر قابل قبول است و با متن و روح برجام همخوانی ندارد».

ظریف وزیر خارجه حسن روحانی هم نسبت به موضع اخیر آمریکا مبنی بر اینکه اگر رژیم روح برجام را نقض کرده باشد ما دست به اقدام می زنیم، واکنش نشان داد.

تلویزیون رژیم ۶ اردیبهشت گفت: «در حاشیه جلسه هیات دولت ظریف در پاسخ به اظهارات ضد برجامی رئیس جمهور آمریکا گفت: خیلی به حرفهای ترامپ توجه نکنید. ترامپ گفته بود ممکن است آمریکا به برجام متعهد نماند».

در پی جنگ و جدال باندهای حکومتی بر سر برجام، یک کارگزار بازنشسته وزارت خارجه از باند خامنه ای با صراحت بیشتری در پاسخ به نقش بازدارنده نشست هایی شبیه نشست وین برای جلوگیری از تشدید تحریم ها می گوید:‌ چیز خاصی از توش نتونست بیرون بیاد اونهم دلیل داره دلیلش هم پیچیدگی‌های متن برجام هست و فضایی که برای این نوع از بدرفتاری آمریکاییها درش طراحی شده. این یکی از دلایلش هست. در شرایط کنونی خب چاره جز این هم نیست. یعنی ما با یک فضای عدم اطمینان امروز مواجه هستیم که بر چند پایه استواره. یکیش مواضع خود آقای ترامپ هست که اخیرا هم عنوان میکنه روح برجام نقض شده.

تلویزیون رژیم ۶ اردیبهشت:‌ «نکته دیگری که ما داریم این است که تعداد دیگری از نمایندگان کنگره بسته تحریمهایی رو آماده کردن که البته قرار است بعد از نتایج انتخابات ایران این را به تصویب برسانند. خب این در واقع نشون میده دورنمای روشنی از این قضیه نمیتونه وجود داشته باشه. یک موضوع دیگری هم هست که دولت آقای ترامپ به صورت رسمی اتخاذ کرده و آن موضوع بررسی ارزیابی و بازنگری در متن برجام هست. یعنی به عبارتی مترصد این هستند که برجام را دوباره در دستور کار قرار دهند».

ناکامی رژیم در نشست با ۵+۱ در وین بر سر برجام from Simay Azadi on Vimeo.