نمایشگاه کتاب در تهران را آب برد!

در آستانه برگزاری نمایش انتخابات در دیکتاتوری ولی‌فقیه، خامنه‌ای درهم شکسته در یک حرکت تبلیغاتی و برای جلب افکار عمومی در خارج از کشور، همزمان دست به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب در تهران زد. در رابطه با بی‌عرضگی، بلبشو، سوء مدیریت، نبود استاندارهای بروز شده و زیر شبکه‌ها در حاکمیت سرکوبگر و سانسورچی خامنه‌ای اگر بخواهیم کارنامه‌ای صادر کنیم، به یقین سهم ولایت معدلی بیش از صفر نخواهد بود.

در این رابطه و درحالی‌که دیکتاتوری ولی‌فقیه که در زمینه سرکوب آزادی‌ها، دستگیری نویسندگان و ناشران و نیز سرکوب آزادی‌های رسانه‌ای «شهره خاص و عام» است، نمایشگاهی برگزار کرد که در پی بارش نخستین باران، تمامی غرفه‌های نه تنها به گل نشستند، بلکه فراتر از آن به بی‌آبرویی جهانی برای حاکمیت تبدیل گردید.
خبرگزاری حکومتی مهر (۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶) در گزارشی ضمن اعتراف به این واقعیت می‌نویسد: «بر اثر بارش باران، آب به غرفه کشور ایتالیا هم نفوذ کرد که این مسأله موجب شد مسئولان غرفه ایتالیا مبادرت به جمع‌آوری اقلام و محصولات خود بکنند و این غرفه را با نصب استندهای جداکننده تعطیل کردند».

این گزارش در ادامه می‌افزاید: «در همین حال بر اثر بارش باران غرفه سایر ناشران و میهمانان خارجی از جمله مهمانان نمایشگاه کتاب فرانکفورت، نمایشگاه کتاب پکن و نیز کشورهای حوزه اسکاندیناوی نیز متحمل خساراتی شدند. سالن‌های کودک هم که به خاطر تعامل!! فرهنگی با کشورهای اروپای شرقی در سی‌امین نمایشگاه کتاب اهمیت ویژه‌ای دارد به خاطر آبگرفتگی تعطیل شدند».

ملاحظه می‌شود که چگونه برنامه‌ها و قمپزهای تبلیغاتی رژیم برای بزک کردن چهره کریه حاکمیت، آن‌هم در آستانه انتخاباتی که از سوی آحاد مردم و مقاومت ایران تحریم شده است، بر سرو روی کل نظام آخوندی خراب گردید و به بی‌آبرویی شدید رژیم در میان مهمانان خارجی و افکار عمومی راه برد.
سخن از حاکمیتی است که سانسور و سرکوب بخش جداناپذیری از سیاست‌های کلی نظام آخوندی بوده و در این راستا هزاران ناشر، نویسنده، متفکر و اهل قلم یا به زندان‌های طویل‌المدت، تبعیدی و شکنجه محکوم شده و یا به جوخه‌های تیرباران سپرده شده اند.
متولیان رژیم که اکنون برای رسیدن به خوان یغمای ریاست جمهوری نظام ع با یکدیگر به رقابت پرداخته‌اند، تماماً در این رابطه داریا سوابق سیاه و سرکوبگرانه هستند. از آخوند دژخیم رئیسی، آمر قنل عام ۳۰ هزار زندانی سیاسی مجاهد و مبارز گرفته تا پاسدار سرکوبگر قالیباف و یا امنیتی‌ترین رئیس‌جمهور نظام آخوند روحانی به یقین بخش جداناپذیری از ماشین سرکوب و سانسور می‌باشند. همچنین نمونه‌هایی مانند میر سلیم که اکنون از سوی خامنه‌ای به‌عنوان کاندید برای پست ریاست جمهوری معرفی گردیده نیز به‌خوبی بیانگر دیدگاه‌های سرکوبگرانه رژیم در رابطه با مقوله کتاب و آزادی نشر می‌باشد. وی که در دوره آخوند رفسنجانی، وزارت فرهنگ! و ارشاد رژیم را عهده‌دار بود رسماً اعلام کرد که «مطبوعات شعور استفاده از آزادی را ندارند». (سایت حکومتی خبر آنلاین ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶)