جنگ گرگها بر سر درآمدهای آستان قدس

تولیت آستان قدس رضوی که اکنون بخشی از مایملک شخصی ولی‌فقیه ارتجاع می‌باشد، به موضوعی برای جنگ و جدال باندهای حکومتی بر سر پست ریاست جمهوری تبدیل شده است.

آستان قدس که یکی از بزرگ‌ترین و ثروتمندترین مجموعه‌های اقتصادی در کشور می‌باشد، گذشته از دریافت نذورات و وجوهات، دارای 8 رشته فعالیت‌های مختلف می‌باشد، از جمله: «عمران و ساختمان، مالی و تجاری، کشاورزی، دام‌پروری، صنایع غذایی و دارویی، صنعت و معدن، خودروسازی، انرژی و فناوری اطلاعات». «دانشنامه ویکی پدیا»

سایت حکومتی آفتاب(۲۷ فروردین ۱۳۹۶) در رابطه با ابعاد انزجار عمومی از پنهانکاری های ولی‌فقیه بر سر ندادن اطلاعات از میزان درآمدهای نجومی آستان قدس نوشته بود: «وقتی سخن از درآمد پیش می‌آید، خیلی‌ها منتظرند با اعداد و ارقام و میزان دریافتی‌ها روبه‌رو شوند، مخصوصاً درآمدها و ثروت آستان قدس رضوی که در اذهان بسیاری از مردم، اعداد و ارقامی واقعاً نجومی است».

ابعاد این درآمدهای نجومی که تماماً تحت نظر بیت خامنه‌ای و دو آخوند حکومتی یعنی آخوند علم الهدی، نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان و نیز آخوند دژخیم رئیس، تولیت آستان قدس، کنترل می‌شود، اکنون به موضوعی برای حمله و هجوم باند روحانی تبدیل شده است. در این رابطه یک کارشناس مسائل اقتصادی رژیم در سخنانی گفت: «بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی بدون پرداخت مالیات به دولت به صورت آشکار انجام می‌شود. از جمله این فعالیت‌های اقتصادی، آستان قدس رضوی با هزاران میلیارد تومان گردش مالی سالیانه و نهادهای مشابه آن است». (خبرگزاری وابسته به دولت آخوند روحانی، ایلنا ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶)

آخوند روحانی که اکنون دولت متبوعش در تنگناهای شدید مالی بسر می‌برد، بهترین فرصت را برای تسویه حساب با باند رقیب پیدا کرده است، زیرا در خلال شعبده‌ای بنام مناظرات انتخاباتی و درحالی‌که باند خامنه‌ای همواره دولت «تدبیر و امید» را زیر ضرب برده و موضوعاتی مانند سوء مدیریت، اختلاس و یا حقوق‌های نجومی را به رخ جناح مقابل می‌کشد، اکنون آخوند روحانی نیز سوءاستفاده‌های مالیاتی بیت خامنه‌ای را رو کرده و بدین‌سان بر آتش این جنگ هرچه بیشتر بنزین می‌ریزد.

این کارگزار وابسته به دولت ضمن انداختن توپ به زمین ولی‌فقیه، در ادامه می‌افزاید: «در بودجه سال ۹۶ میزان درآمدهای مالیاتی ۱۱۳ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است درحالی‌که در سال ۹۵ درآمدهای مالیاتی ۱۱۰ هزار میلیارد تومان بود که بخشی از آن‌هم محقق نشد.
در مناظره زنده تلویزیونی‌ کاندیداها گفته شد که ۹۶ درصد از مردم مالیات می‌پردازند و ۴ درصد دیگر نمی‌پردازند».
اعتراف به این واقعیت در حالی است که براثر سیاست‌های مخرب و فشار چند جانبه مالیاتی از سوی حکومت بر اقشار مختلف مردم و در نبود کار و وجود رکود شدید اقتصادی، اکنون میلیون‌ها تن از مردم یا به عبارت بهتر «۹۶ درصد» از جامعه در بحران زندگی می‌کنند.

بر این اساس اکنون شاهد هستیم که «۴ درصدی » های نظام مانند آستان قدس و یا ارگان‌های سرکوبگری مانند سپاه، بسیج با تمامی زیر مجموعه‌های اقتصادی که نبض و شریان کشور را در دست دارند، چگونه از پرداخت هرگونه مالیات شانه خالی می‌کنند.
آخوند دژخیم رئیسی یک روز پس از اعلام این خبر، در پاسخ به این سؤال که اگر پرداخت مالیات، قانون است، چرا آستان قدس مالیات پرداخت نمی‌کند، اظهار داشت: «در زمان تولیت فقید آستان قدس (واعظ طبسی) در اوایل انقلاب، شرحی برای امام نوشته شد که تمام اقتصاد آستان قدس و گردش مالی آن و شرکت‌هایش، یا نذر است و یا وقف». (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶) یعنی در یک جمله با حکم حکومتی خمینی و سپس خامنه‌ای این ارگان غارتگر از پرداخت هر گونه مالیات معاف می‌باشد!