برنامه‌های موشکی آخوندی همچنان ادامه دارد!

درحالیکه موضوع پروژه‌های موشکی در دیکتاتوری ولی فقیه اکنون به نگرانی جدی در میان کشورهای منطقه‌ای و اسلامی راه برده است و درحالیکه ۵۵ کشور عربی – اسلامی به همراه ایالات متحده در تازه ترین کنفرانس خود در ریاض بر ضروروت مبارزه با جاه طلبی های خامنه‌ای، تروریسم، صدور بنیاد گرایی و برنامه‌های موشکی رژیم ایران تاکید کرده اند، سخنگوی دولت آخوند روحانی طی سخنانی در مجلس آخوندی ضمن تاکید برادامه این سیاست مخرب گفت: «برنامه دفاعی موشکی کشور جزو سیاست های غیرقابل تغییر جمهوری اسلامی‌باشد».

این سخنان در حالی بیان می‌شود که خامنه‌ای از فردای زهر خوران اتمی و قبول ظلت بار برجام، با پیشبرد پروژه‌های موشکی و تحریک کشورهای منطقه‌ای، به دنبال برقراری تعادل از دست رفته می‌باشد. پخش تصاویر تونل‌ها و سامانه‌های موشکی به مانند فیلم‌های «۰۰۷» در رسانه‌ها و تلویزیون‌های حکومتی تنها گوشه‌ای از ابعاد تحریک و شانتآز رژیم آخوندی علیه همسایگان می‌باشد. همچنین یکی از نمودهای این سیاست مخرب، تجهیز گروه‌های تروریستی وابسته به رژیم آخوندی با انواع و اقسام سلاح و موشک بوده که خود به بحران در خاورمیانه ضریب دوچندان زده است. پیشبرد این سیاست مخرب در حالی است که رژیم همواره در تبلیغات خود از آن به‌عنوان “سیاست تقویت بنیه دفاعی » یاد می‌کند.!

لازم به یادآوری است که شروع برنامه‌های موشکی رژیم اساساً به آغاز جنگ ضد میهنی ایران و عراق برمی‌گردد. در آ ن دوران رفسنجانی که متولی اصلی جنگ بود، پروژه به دست آوردن تکنولوژی موشکی از کشورهایی مانند کره شمالی و یا چین را در دستور کار حکومت قرارداد.

کپی‌برداری از موشک‌های اسکات و یا کرم ابریشم و سپس گسترش و بروز کردن آن‌ها، تماماً با این نوع تکنولوژی به پیش رفته است. برای نمونه علی‌محمد بشارتی معاون وزیر امور خارجه رژیم (۱۱ سپتامبر ۱۹۸۷) زمانی که سرگرم مذاکره با مقامات چین در پکن بود، گفت: «ایران موشک‌های چینی در اختیار دارد».

به‌هرحال به‌موازات ادامه این سیاست مخرب و تهدید علیه کشورهای منطقه، پیشتر نیز پاسدار دهقان، وزیر دفاع رژیم ضمن حمله به کشورهای منطقه‌ای صراحتاً گفته بود: «راکت‌های ساخته شده توسط متخصصان ایرانی مانند نازعات-۱۰-اچ با بیشینه برد ۱۳۰ کیلومتر، زلزال-۳ با برد ۲۰۰ کیلومتر و زلزال-۳-بی با برد ۲۵۰ کیلومتر می‌توانند در صورت لزوم علیه دشمن به کار گرفته شوند و این ویژگی را دارند که حتی دورترین پایگاه‌های دشمن‌های منطقه‌ای از جمله عربستان سعودی را مورد هدف قرار دهند». (سایت حکومتی میزان، وابسته به دستگاه قضائیه رژیم ۱۳ دیماه ۱۳۹۴)

به‌موازات این واقعیات اکنون با ادامه شقه و شکاف در رأس دیکتاتور خامنه‌ای و به‌ویژه شکست پروژه نمایش انتخابات بسیاری از کارشناسان مسائل منطقه‌ای بر این باور هستند که رژیم آخوندی بر سر دوراهی «تعامل» و یا “ادامه تخاصم» با جهان و به‌ویژه کشورهای منطقه‌ای قرار گرفته است. بر این منطق و از آنجائیکه خامنه‌ای در ضعف مطلق بسر می‌برد، تکرار سناریویی مانند برجام اتمی آنهم در زمینه‌هایی مانند «موشکی، صدور بنیادگرایی و تروریسم و یا حقوق بشر» محتمل به نظر می‌رسد. چشم‌انداز راه افتادن برجامی دیگر بنام موشکی را محمد باقر نوبخت، سخنگوی آخوند روحانی اینگونه به تصویر کشیده است: «اگر منظور از برجام موشکی این است که از سیاست‌های گفته شده عقب‌نشینی کنیم باید بگویم «خیر» چنین برنامه‌ای نداریم، اما اگر منظور این باشد که جهان را یعنی برخی قدرت‌های جهان را متقاعد کنیم، چنین چیزی وجود دارد». (خبرگزاری حکومتی ایسنا ۲ خرداد ۱۳۹۶)