سوءتغذیه ۲۰۰ هزار کودک در حاکمیت ولایت‌فقیه

چهره کریه ابعاد روبه رشد فقر در ایران آخوند زده که بنا بر اعتراف آخوند جلاد رئیسی تنها در یک رقم حاشیه‌نشینی بالغ بر ۱۶ میلیون نفر و یا به اعتراف پاسدار قالیباف به ۱۰ میلیون خط فقر مطلق رسیده است، تنها به این آمار و ارقام بسنده نمی‌کند، بلکه وضعیت به‌قدری بحرانی است که بنا برداده های حکومت، اکنون «۲۰۰ هزار کودک» نیز از سوءتغذیه رنج می‌برند.

در این رابطه مدیرکل بهداشت، درمان و امور بیمه کمیته امداد رژیم «از سوءتغذیه ۲۰۰ هزار کودک زیر ۶ سال در ایران خبر داد و گفت: ۵۰ درصد از این کودکان به علت فقر و ابتلا به سوءتغذیه به کمیته امداد معرفی می‌شوند تا از خدمات حمایتی این نهاد بهره‌مند شوند». (سایت فرارو ۱۰ خرداد ۱۳۹۶)

واقعیت در این رژیم فاسد و غارتگر که گوشه‌هایی از ابعاد بحران‌های اجتماعی مانند فقر، بیکاری، کارتن‌خوابی و یا فلاکت را در نمایش مسخره مناظرات کاندیداهای نظام مشاهده کرده‌ایم، آن است که حاکمیت با دو سیاست مخرب، فقر را در جامعه نهادینه کرده است. نخست عدم تمایل نظام آخوندی به حل پایه‌ای معضلی بنام فقر و فلاکت و دوم وجود باندها و دستان آلوده ارگان‌های غارتگر رژیم در زمینه به یغما بردن اموال و دارایی‌های ملی.

در تازه‌ترین نمونه آن، یک آخوند حکومتی ضمن اعتراف به ابعاد روبه رشد فقر و فلاکت در حاکمیت ننگین ولی‌فقیه گفت: «وضعیت معیشتی مردم بعد از عید طوری است که ۶۰ تا ۷ درصد مردم نه در حال فقر و مستمندی بلکه در حال فلاکت هستند». وی سپس ادامه داد: «در ملاقات عمومی برخی از مردم اذعان می‌کنند که از نانوایی‌ها به‌صورت قسطی و نسیه نان می‌گیرند»! (خبرگزاری نیروی تروریستی قدس تسنیم، ۹ خرداد ۱۳۹۶)

این وضعیت بحرانی که اکنون گریبان کودکان و نوزادان میهن امان را گرفته است، به یقین معلول شکست‌های سیاست‌های کلی رژیم آخوندی در زمینه رفاه و رشد اقتصادی نیز می‌باشد. بر این منطق رژیم با را اندازی کمیته‌هایی بنام امداد، عامدانه به رشد فقر و تنگدستی مردم ضریب زده و تلاش دارد نه تنها خود را مسئول این فاجعه، بلکه ناجی و یاری‌رسان مردم قلمداد نماید.

نیازمند نمودن بخش‌های بزرگی از مردم در راستای دریافت «یارانه» و یا توزیع نمایشی» بسته‌های غذایی» که تماماً از سوی سپاه سرکوبگر و یا بسیج ضد مردمی به اجرا گذاشته می‌شوند، خود بهترین دلیل بر آن است که یک شبکه سازمان داده شده حکومتی در پشت این فقر عامدانه نهفته است.

بحران معیشتی در حاکمیت خامنه‌ای در حالی است که رژیم آخوندی روزانه قریب ۲ میلیون بشکه نفت صادر می‌کند، اما در این میان سهم مردم محروم و دردمند میهن امان از این خوان به یغما رفته تنها فقر و فلاکت، سرکوب، اعدام و یا ترور و صدور بنیادگرایی می‌باشد.