کشکمش باندهای حاکمیت آخوندی برسر نقش شورای نگهبان و وزارت کشور رژیم

کشکمش باندهای حاکمیت آخوندی برسر نقش شورای نگهبان و وزارت کشور رژیم، پس از برگزاری نمایش انتخابات بالا گرفته است.

پس از تایید نتایج نمایش انتخابات توسط سخنگوی شورای نگهبان ارتجاع، مهره ها و رسانه های باند خامنه ای همچنان بر طبل تقلب می کوبند. آنها به دنبال چه هدفی هستند؟ پاسخ یا سرنخ آنرا شاید بتوان از میان سخنان متنافض خود کدخدایی پیدا کرد:

تلویزیون رژیم ۱۰ خرداد ۹۶
مجری: سوال بعدی بنده هم راجع به قانون انتخابات است اگر این سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در باره سیاست های کلی انتخابات اگر این به هرحال عمل می شد بهش از این جهت که قانون تغییر می کرد و اجرا می شد آیا این روند اجرا و نظارت به شیوه بهتری اجرا نمی شد؟

کدخدایی:‌ بله بله بله ما هم در بحث ثبت نام ها هم در بحث صلاحیت ها خیلی کمک می تونست به ما کنه اگر ما زودتر تونسته بودیم اونو جمع بندی بکنیم هم در بحث اجرا بحث هزینه ها بحث تبلیغات عرض کنم مسائل مختلفی که در بحثهای دیگه هستش در همه اینا کمک کنه به ما. و ما متاسفانه فرصت را از دست دادیم.

مجری: آقای کدخدایی آیا الان تحرکاتی انجام شده که به هر حال بریم به سمت تغییر قوانین انتخاباتی مون؟ فکر می کنید چقدر زمان می بره؟

کدخدایی: نکته مهمی که من حس کردم غالب مسولین، مخصوصا مسولین درجه اول کشور لمس کردند مشکلات را. و این که باید یه کاری انجام بدیم. این احساس در همه به بوجود آمده. امیدواریم که زود خاموش نشه!

«قانون انتخابات باید اصلاح شود» این نتیجه یی است که اغلب رسانه های باند خامنه ای از سخنان کدخدایی گرفتند.

همین صدا یک روز بعد، از رسانه های باند خامنه ای واضح تر بلند شد:

رسالت ارگان باند موتلفه روز ۱۱ خرداد نوشت: «نهایتاً، با دلی خونین از آنچه رفته، مهم آن است که باید زمینه‌ای را فراهم آورد که چنین تخلفاتی تکرار نشود. پیشنهاد می‌کنیم که در جریان ابلاغ سیاست‌های کلی انتخابات، رئیس ستاد انتخابات کشور، مستقیماً منصوب شورای نگهبان قانون اساسی گردد».

علاوه براین حداد عادل مهره باند خامنه ای در حالی که نیروهای ریزشی باندش را مردم می نامید از نتیجه اعلام شده ابراز نارضایتی کرد و گفت: «انتخابات خوب انتخاباتی است که همه مردم رییس جمهور منتخب را رییس جمهور خود بدانند مخصوصا وقتی که شورای نگهبان تایید می‌کند. ولی خب یک قانون است و یک دل، جواب دل مردم را چه می دهید، درست است که مردم در برابر شورای نگهبان سکوت کردند ولی باید دید در دل چه دارند؟».

یک رسانه باند روحانی روز ۱۲ خرداد با اشاره به این واکنش ها نوشت: «طی روزهای گذشته رسانه‌های متعدد این جریان و حتی کاندیدای اصلی‌شان اتهامات متعددی را متوجه وزارت کشور دولت روحانی کردند».

هاشمی گماشته روحانی در استانداری سیستان و بلوچستان هم گفت: «بعضی‌ها به دنبال این بودند که انتخابات ریاست جمهوری را با توهمی که گرفتار آن بودند، زیر سوال ببرند».

اینکه باند خامنه ای برای مهندسی انتخابات بتواند اختیارات وزارت کشور را به شورای نگهبان ارتجاع منتقل کند سوالی است که تعادل قوای جدید در درون رژیم پاسخ آنرا مشخص خواهد کرد.