پدر خوانده داعش: « آتش به اختیار»

خامنه ای روز ۱۷ خرداد در سخنانی خطاب به نیروهای خودسر، بسیج و باند های مافیایی رژیم، حکمی مبنی بر « آتش به اختیار» صادر کرد. به یقین روی سخن ولی فقیه طلسم شکسته و بویژه پس از شکست سنگین وی در مهندسی انتخابات، دارای چند وجه است.
نخست خطاب وی به نیروهای ریزشی نظام می باشد که اکنون با مشاهده و تجربه های تلخ و بحران های پی در پی خامنه ای بویژه در صحنه های داخلی، منطقه ای و بین المللی خود را «بی پدر» و شکست خورده می بینند.
روی دوم این سکه همان دولت آخوند روحانی و سیاست های شکست خورده وی در زمینه های فرهنگی، اقتصادی و مالی است که اکنون به بحران های فزاینده داخلی نظام، ضریب دوچندان زده است. و در ضلع سوم نیز هشدار خامنه ای به مردم ایران و پیشروی خواسته توده ای، برای « جنبش دادخواهی » است.
خامنه ای که در این سخنان کشور را به « میدان جنگ » تفسیر کرده است؛ به صراحت گفت: « من به همه‌ آن هسته‌های فکری و عملی جهادی، فکری، فرهنگی در سرتاسر کشور مرتباً می گویم: هرکدام کار کنید؛ مستقل و به‌ قول میدان جنگ، آتش‌به‌اختیار... . » ( سایت حکومتی عصرایران ۲۰ خرداد ۱۳۹۶)

آن روی سکه این سخنان خطاب به دولت آخوند روحانی و تقابل با سیاست های وی نیز، واقعیتی انکار ناپذیر و صادق می باشد، زیرا یک متولی سرکوبگر رژیم در بسیج دانشجویی در سخنانی ضمن اعتراف به این واقعیت گفت: « رهبر انقلاب از یک سو می‌بینند که در آن بالاها خبری نیست و دستگاه مرکزی اختلال دارد و نمی‌تواند مدیریت کند، و از سوی دیگر در کلام و سخن نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در دیدار ۱۷ خرداد شاهد پختگی و غنایی تحسین‌برانگیز هستند. به این افسران جنگ نرم است که ایشان فرمان آتش به اختیار داده‌اند». ( خبرگزاری سپاه پاسداران , فارس ۲۰ خرداد ۱۳۹۶)

همچنین ترجمان جملاتی مانند « عملی جهادی» به یقین دادن چراغ سبز به نیروهای سرکوبگر رژیم برای راه انداختن جنگ علیه جامعه ملتهب ایران می باشد. خامنه ای بخوبی از ابعاد تنفر مردم نسبت به حاکمیت خود اطلاع دارد. وی می داند که در نهایت حاکمیت آخوندی با چالش بزرگی بنام رودررویی با قیام توده ای مواجه خواهد بود. براین منطق است که ولی فقیه طلسم شکسته دست به بسیج نیروهای زهوار در رفته نظام زده و باد دادن حکم حکومتی، آنان را برای سرکوب نهایی جامعه، بگیر و ببند و....آماده می کند.

ابعاد فضیحت این « حکم داعشی » بحدی بود که بلافاصله اتاق های فکر بیت ولی فقیه دست به « ماستمالی کردن » قضیه زده و با سفید نمایی تلاش نمودند تا اساسا موضوعی بنام فرمان به نیروهای سرکوبگر رژیم برای خودسری، فراقانونی عمل کردن و در نهایت سرکوب جامعه را لوث نمایند.
برای نمونه یک گزارش حکومتی ضمن اعتراف به ابعاد منفی این سخنان که در نمونه خود بی سابقه است،نوشت: « برخی نیروهای انقلابی، با تفسیر نادرست از این بیانات دچار این سوء فهم شده اند که رهبری فتوایی داده و طی آن، دست این نیروها را برای هر اقدامی باز گذاشته اند و آنها از این پس می توانند فارغ از قوانین جمهوری اسلامی ایران، دست به هر اقدامی بزنند و در توجیه آن بگویند که رهبری فرمودند خودتان تصمیم بگیرید و عمل کنید، آتش به اختیارید». ( همان منبع بالا)