حاکمیت خامنه‌ای – بلای اعتیاد در میان کودکان خیابانی

کودکان خیابانی به یقین بخشی از محروم‌ترین محرومان جامعه در رژیم ظلم و ستم ولایت‌فقیه می‌باشند.

چهره‌های غمگین، بی‌رمق با نگاه‌های سرد و مملو از درد و رنج، تمام به اندازه کافی گویای وضعیت بحرانی کودکان و نوجوانان در رژیم فاسد و غارتگر آخوندی می‌باشند.
سخن از کودکانی است که به جای درس و مدرسه و بجای شادی و بازی‌های کودکانه، راهی بازار هار کار شده و از سوی باندهای مافیایی رژیم مورد استثمار و انواع و اقسام سوء استفاده‌ها قرار می‌گیرند.

ابعاد این بحران انسانی را که در تضاد آشکار با تمامی قوانین بین‌المللی و کنوانسیون‌های جهانی می‌باشد، یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس حکومتی ناشی از «بی‌توجهی نسبت به مدیریت و کنترل مصرف مواد مخدر» در رژیم آخوندی قلمداد کرده است.
وی با اشاره به رشد نرخ کودکان معتاد می‌افزاید: «کودکان کار و خیابانی مهمترین گروه در معرض آسیب و اعتیاد جامعه هستند. تعدادی از کودکان معتاد حاصل ازدواج والدین معتاد بوده و بخشی از آن‌ها به علت بی‌سرپرست و بد سرپرست بودن تحت تأثیر آسیب‌های جامعه معتاد شده‌اند». (خبرگزاری حکومتی خانه ملت ۱ تیر ۱۳۹۶)
واقعیت در دیکتاتوری غارتگر ولی‌فقیه این است که حاکمیت همواره از ارائه آمار و ارقام دقیق از نرخ اعتیاد در میان کودکان خودداری کرده است. انتشار آمار و ضد نقیض و دستکاری های عامدانه در آمارها، تماما ریشه در هراس حاکمیت از خشم و انزجار مردم نسبت به سیاست‌های مخرب رژیم را دارند. همچنین موضوع اعتیاد در میان کودکان تنها به کودکان کار و بی‌سرپرست بسنده نمی‌کند، بلکه فراتر از آن به سراسر جامعه راه برده است. به‌ویژه اکنون شاهد رشد سریع این پدیده شوم در مناطق ضربه‌پذیر جامعه مانند استان‌های سیستان و بلوچستان، لرستان، ایلام و یا حاشیه‌نشین‌ها در شهرهای بزرگ که تماما به دلیل فقر و بیکاری و فلاکت به حاشیه جامعه رانده شده‌اند، هستیم.

یک گزارش حکومتی ضمن اعتراف به این واقعیت به نقل از رئیس حکومتی در مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور نوشت: «بهر جا حاشیه‌نشینی گسترش پیدا کند به همان اندازه اعتیاد در کودکان و نوجوانان نیز گسترش پیدا می‌کند، زیرا این اقشار جامعه در معرض آسیب‌های اجتماعی بالایی قرار دارند». (خبرگزاری حکومتی ایلنا ۷ خرداد ۱۳۹۶)

همچنین گزارش دیگری با ارائه آمار قطره‌ای به نقل از مدیر کل حکومتی در دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش‌و‌پرورش نوشته است:‌ «۱۳۶ هزار نفر از دانش‌آموزان در معرض خطر ابتلا به مصرف مواد مخدر هستند و از این میان سه هزار و ۶۰۰ نفر حداقل یک‌بار مصرف‌کننده مواد مخدر بوده‌اند. این ۱۳۶ هزار نفر دانش‌آموزانی هستند که نشانه‌های خطر را دارند یعنی متغیرهای روانی، اجتماعی و محیطی مؤید این است که این افراد ریسک خطر ابتلا به مصرف مواد مخدر را دارند و بر اساس اقدامات تشخیصی متوجه شدیم از میان آن‌ها سه هزار و ۶۰۰ نفر حداقل یک بار مصرف‌کننده مواد مخدر بودند». (سایت حکومتی سلامت نیوز ۸ خرداد ۱۳۹۶)

در تناقض آمارهای ارائه شده از سوی کارگزاران و مراکز درمانی رژیم باید به گزارش روزنامه حکومتی اعتماد (۱۵ آبان ۱۳۹۵) اشاره نمود که در آن سخن از وجود ۴۵ هزار دانش‌آموز معتاد در حاکمیت آخوندی رفته است؛ بنابراین گزارش: «یکی از خبرسازترین این اظهارنظرها مربوط می‌شد به سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر که ماه گذشته اعلام کرد: اگر جمعیت دانش‌آموزان بین کلاس‌های سوم راهنمایی تا پایان متوسطه را ٥/٤ میلیون نفر در نظر گرفته باشیم می‌توانیم بگوییم که هم‌اکنون ٤٥ هزار نفر از دانش‌آموزان تجربه حداقل یک‌بار مصرف مواد مخدر را در دوران تحصیل خود داشته‌اند».