بحران آب - تنش آبی در ۲۸۹ شهر ایران

در سایه بحران روزافزون آب در حاکمیت منحوس آخوندی اکنون رسانه‌های رژیم از تنش آبی در ۶ شهر بزرگ و ۲۸۹ شهر دیگر کشور خبر داده‌اند.

این وضعیت بحرانی به همراه بی‌عملی و بی‌تفاوتی حاکمیت در این زمینه، آن‌هم با آغاز فصل تابستان که به‌یقین زندگی را بر میلیون‌ها مردم میهن امان تنگ کرده است، در حالی است که بنا برداده‌ها، وزارت نیرو در دولت آخوند روحانی سالیان متمادی است که از وضعیت وخیم آبرسانی و کمبودها مطلع می‌باشند. برای نمونه این وزارتخانه پیشتر از جمله دلائل برای بروز تنش آبی را «مدیریت بحران» قلمداد کرده بود، امری که ترجمان واقعیتی بنام «سوء مدیریت» در این رژیم غارتگر می‌باشد.

در این رابطه معاون وزیر نیرو در رژیم آخوندی ضمن اعتراف به وضعیت بحرانی آب در شهرهای کشور گفت: «۶ کلان‌شهر اصفهان، بوشهر، بندرعباس، شیراز، کرمان و مشهد و ۲۸۹ شهر کشور در معرض تنش آبی قرار دارند و این بدان معناست که منابع آب و مصرف در این شهرها در حالت سربه‌سر قرار دارد». (خبرگزاری حکومتی مهر ۳ تیر ۱۳۹۶)

همچنین این آمار و ارقام که به‌طور قطره‌ای به بیرون داده شده است، به‌یقین مناطق محروم کشور مانند استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، بخش‌های بزرگی از خوزستان و یا لرستان را در بر‌نمی‌گیرد؛ زیرا در سیستان بلوچستان اکنون قریب یک ماه است که مردم محروم این منطقه نه تنها با گرمای بالای ۶۰ درجه و بروز گردبادها و توفان دست و پنجه نرم می‌کنند، بلکه فراتر از آن با بحرانی بنام نیز روبرو هستند.
پیشتر وزیر نیرو در رژیم آخوندی ضمن اعتراف به وضعیت بحرانی در این بخش‌های محروم میهن امان گفته بود: «امروز در برخی نقاط کشور وضعیت آب آشامیدنی وخیم است برای مثال در بعضی شهرهای سیستان و بلوچستان برای تامین آب آشامیدنی از فاصله ۱۰۰ کیلومتری آب را با تانکر منتقل می‌کنند». (خبرگزاری نیروی تروریستی قدس تسنیم، ۲ تیر ۱۳۹۶)

به موازات این واقعیات نیز باید به غارت منابع آبی کشور از سوی باندهای غارتگر و مافیایی رژیم نیز اشاره نمود. زدن چاه‌ها و قنات‌های غیراستاندارد، غارت منابع آبی زیرزمینی، بروز نبودن تاسیسات آب‌رسانی و شبکه‌های شهری تماما آن روی دیگر این سکه بحران می‌باشد که در پشت تمامی آنها، عوامل و ارگان‌های حکومتی مانند سپاه پاسداران و یا مافیای آب قرار دارند. در این رابطه مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان ضمن اعتراف به برداشت‌های غیراستاندارد و وجود بحران آب در ۲۹ شهر این استان اضافه کرد: «در کشور حدود ۴۰ درصد از آب‌های زیرزمینی برداشت می‌شود که این برداشت در خراسان به ۱۳۰ درصد می‌رسد». (سایت حکومتی مشهد نیوز ۲۸ خرداد ۱۳۹۶)