تورم «تک‌رقمی»، دروغ بزرگ دیگر حکومت آخوندی

قریب بیش از سه سال بود که حکومت آخوندی به دروغ از تک‌رقمی شدن نرخ تورم در کشور سخن می‌گفت.

این وضعیت در حالی است که برای نمونه حکومت آخوندی در حالیکه نرخ تورم برای کالاهای وارداتی را با شیوه‌های مصنوعی کاهش داده، اما در زمینه‌هایی مانند گروه خدماتی، مسکن، خودرو سازی و یا مواد اولیه غذایی با رشد روبرو بوده است.

مضافاً بر این نکات باید به وجود رکود عظیم اقتصادی در حاکمیت فاسد و غارتگر ولی‌فقیه اشاره نمود که خود به پائین آمدن نرخ تورم طی سال‌های گذشته ضریب زده است. بدین‌سان قدرت خرید مردم از بین رفته، بیکاری و فقر روبه رشد گذاشته و خرید و فروش در بازار راکد مانده است.

همچنین در یک تناقض‌گویی گذشته شاهد هستیم که دولت آخوند روحانی طی روزهای گذشته دو آمار بسیار متفاوت از نرخ تورم منتشر کرده است. برای نمونه در حالیکه بنا برداده های بانک مرکزی نرخ تورم طی ماه خرداد ماه سال جاری «۱۰.۲ درصد» بوده، اما مرکز آمار رژیم آن را «۷.۴ درصد» اعلام نموده است.

در این رابطه معاون اقتصادی وزیر اقتصاد حکومت می‌گوید: «البته توجه به این نکته هم ضروری است که برای محققین اقتصادی وجود سری زمانی کامل، اهمیت زیادی دارد و از این نظر اطلاعات سری زمانی بانک مرکزی، تکمیل‌ تر از مرکز آمار ایران است و این مرکز برای تکمیل سری زمانی خود به زمان بیشتری نیاز دارد». (خبرگزاری نیروی تروریستی قدس، تسنیم ۱۶ تیر ۱۳۹۶)

ترجمان این جملات به معنای صحت و سقم آمار ارائه شده از سوی بانک مرکزی رژیم می‌باشد که بنا به گفته‌های این کارگزار رژیم عطف به «اطلاعات سری بانک مرکزی» می‌باشد.

همچنین این وضعیت و رشد ناگهانی نرخ تورم در حالی صورت می‌گیرد که دولت آخوند روحانی تاکنون به‌کرات منکر هرگونه رشد قیمت‌ها در بازار می‌باشد. از آنجائیکه در علم اقتصاد شاخص قیمت‌ها و میزان افزایش آن طی یک دوره مشخص، نشاندهنده ابعاد تورم می‌باشند و نیز با نیم نگاهی به بازار و قیمت اجناس اولیه مردم، اکنون به خوبی می‌توان گفت که دولت «تدبیر و امید» دست به سیاه نمایی در این زمینه زده و تلاش دارد تا ضمن پنهانکاری، از فشار اجتماعی و تبعات منفی رشد تورم بر کل دستگاه مالی و اقتصادی حکومت بکاهد.

برای نمونه طی روزهای گذشته اعلام گردید که قیمت مرغ در بزرگ شهرهای کشور به مرز ۸ هزار تومان رسیده است. همچنین طی ماه های اخیر و به‌ویژه پس از برگزاری نمایش انتخابات در دیکتاتوری ولی‌فقیه، شاهد افزایش شدید رشد قیمت کالاهای اساسی در کشورهستیم.

پیشتر یک سایت حکومتی در گزارشی از بازار نوشته بود: «شاخص گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۵.۲ درصد افزایش نشان می‌دهد و درصد تغییرات این گروه در دوازده ماه منتهی به خرداد ماه ۱۳۹۶ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۰.۴ درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ (۹.۵ درصد)، ۰.۹ واحد درصد افزایش یافته است... میزان افزایش شاخص گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» نسبت به ماه مشابه سال قبل ۶.۹ درصد بوده است و نرخ تورم دوازده ماه منتهی به خرداد ماه ۱۳۹۶ نسبت به دوره مشابه سال قبل این گروه ۶.۲ درصد است». (سایت حکومتی مرکز آمار ۱ تیر ۱۳۹۶)