درگذشت اشرف نشان پرشور یسنا معماری در ترکیه

با کمال تاسف مطلع شدیم یسنا معماری اردستانی اشرف نشان پرشوری که تا به آخر به فعالیتهایش در حمایت از مجاهدین و ارتش آزادی ادامه میداد، روز یکشنبه ۲۹ مرداد ۹۶ در اثر ایست قلبی در بیمارستانی در شهر مرسین ترکیه جان باخت.

یسنا معماری در فروردین ۱۳۶۴ در یک خانواده هوادار مجاهدین متولد شد. از نوجوانی با آرمانهای مجاهدین و اهداف ارتش آزادی آشنا شده بود و در سال ۱۳۸۵ به هدف پیوستن به رزمندگان آزادی همراه با مادرش المیرا واضحان به اشرف رفت ولی به دلیل بیماری سرطان و در شرایطی که اشرف در محاصره دارویی و پزشکی بود، برای درمان به ایران برگشت و متعاقبا هر دو توسط وزارت اطلاعات دستگیر شدند.
المیرا واضحان که به خاطر سفر به اشرف به وی حکم اعدام دادند ولی بر اثر فعالیت های مقاومت و فشار سازمانهای حقوق بشری به ۱۵ سال زندان محکوم شد، پس از تحمل ۵ سال زندان و شکنجه، در سال ۲۰۱۳ در حالی که به شدت بیمار بود در اثر فعالیت های داخلی و بین المللی مقاومت با پرداخت وثیقه سنگین آزاد شد.
یسنا معماری که به همراه مادرش در سال ۲۰۱۵ از ایران خارج و در ترکیه پناهندگیش را گرفته بود، به رغم بیماری شدید و جانکاهی که داشت، به هر میزان که در توان داشت، با شور و تلاش پیگیر به فعالیتهایش در افشای رژیم ضدبشری و حمایت از آرمانهای مجاهدین خلق ایران ادامه داد.
یاد این اشرف نشان پرشور را گرامی می داریم و درگذشت او را به به خانواده واضحان به ویژه مادرش المیرا و خاله مجاهدش حمیرا واضحان تسلیت میگوییم.