فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۵۲۲ شهر از ۲۳۲ هزار و ۵۰۰ نفر بیشتر است


فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۵۲۲ شهر از ۲۳۲ هزار و ۵۰۰ نفر بیشتر است


•    حریرچی: در ۲۴ ساعت گذشته، ابتلا‌ها ۲۳درصد افزایش داشته و جانباختگان سه رقمی شد. میزان ابتلا‌ها در تهران۱۳ درصدرشد داشته و مراکز بین المللی برای سه ماه آینده ایران، میزان مرگ‌ کرونا را از ۱۰ به ۲۰۰ پیش بینی کرده اند
•    رییسی: به البرز باید خیلی توجه شود. گچساران قرمز است. چهارمحال و بختیاری هفته گذشته پیک خیلی بدی داشت. قم دارد خیز بر می‌دارد ۶ نمونه‌ ویروس انگلیسی پیدا کردیم. خوزستان هنوز شیب بسیار تندی هست
•    زالی: مراجعان با اختلال شدید تنفسی در هفته اخیر در برخی بیمارستان های تهران تا ٤٠ درصد افزایش یافته است
•    دانشگاه پزشکی اردبیل: «فوتی‌های کرونایی در اردبیل ۴ برابر افزایش داشته است
•    نمکی: در اهواز هنوز ما گر گرفتگی و شعله بیماری را داریم ما نگران قسمتهای شمالی و شرقی خوزستان هستیم

سازمان مجاهدین خلق ایران بعد از ظهر امروز سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جانباختگان کرونا در ۵۲۲ شهر از ۲۳۲ هزار و ۵۰۰ نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۹۰۵۸ نفر، در البرز به ۵۷۶۸ نفر، در تهران به ۵۴۳۵۶ نفر، در اصفهان به ۱۵۰۷۵ نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۱۸۶۵ نفر، در خراسان جنوبی به ۲۲۶۱ نفر، در خراسان رضوی به ۱۵۲۰۵ نفر، در خراسان شمالی به ۳۵۳۳ نفر، در خوزستان به ۱۳۰۰۰ نفر، در زنجان به ۲۵۳۰ نفر، در فارس به ۶۸۶۲ نفر، در قم به ۸۵۵۰ نفر، در کرمان به ۵۱۲۴ نفر، در گیلان به ۸۲۲۱ نفر، در مازندران به ۹۸۹۵ نفر، در مرکزی به ۴۷۷۳ نفر، در هرمزگان به ۲۵۳۵ نفر، در همدان به ۵۳۹۳ نفر و در یزد به ۴۲۲۲ نفر رسیده است.
حریرچی معاون وزیر بهداشت گفت: «در ۲۴ ساعت گذشته، میزان ابتلا‌ها در کشور ۲۳درصد افزایش داشته است و دوباره جانباختگان سه رقمی شد. این هفته هم نسبت به هفته قبل، میزان ابتلا‌ها در تهران ۱۳ درصد رشد داشته است. مراکز بین المللی برای سه ماه آینده ایران، میزان مرگ‌های ناشی از کرونا را از رقم ۱۰ به ۲۰۰ پیش بینی کرده اند»(تلویزیون رژیم ۲۶ اسفند).

نهاوندیان، معاون روحانی در مورد محدویتهای اعمال شده در مورد سفرهای نوروزی گفت: «در ذهن مردم جا نیفتاده که چرا اگر ما با ماشین شخصی برویم ممنوع است اما اگر با اتوبوس یا هواپیما پول داشته باشیم و برویم آزاد هست... توی فضای مجازی خیلی بردند روی بحث این‌که هر کی پولدار است اینجور هر کی پول ندارد اونجور» (تلویزیون رژیک ۲۵ اسفند).

رییسی سخنگوی ستاد کرونا گفت: «البرز یکی از جاهایی هست که باید خیلی توجه ویژه به آن بشود.کهگیلویه بویراحمد به‌ویژه در گچساران وضعیت‌ نیاز به کنترل شدید دارد و ما به‌شدت نگران هستیم که این ویروس انگلیسی دارد در آن گردش می‌کند باید حتماً گچساران را یک شهر قرمز در نظر بگیرند. چهارمحال و بختیاری هفته گذشته واقعاً یک پیک خیلی بدی داشت. پیش‌بینی ما این است که این موج سینوسی خواهد بود. هفته آینده ممکن هست دوباره یک کم بالا برود. قم دارد یک خیز بر می‌دارد ۶ نمونه‌ ویروس انگلیسی در قم پیدا کردیم. خوزستان واقعاً هنوز شیب بسیار تندی هست»(تلویزیون رژیم ۲۵ اسفند).

در تهران، زالی رییس ستاد کرونا گفت: «تعداد مراجعان در هفته اخیر در بیمارستانهای تهران افزایش یافته و این عدد در برخی از بیمارستان ها به ٤٠ درصد رسیده است...بازگشت مسافران به تهران نیز اضطراب آفرین است.سال گذشته نیز ٩ فروردین بیشترین موارد بستری و مرگ و میر را در تهران داشتیم» (خبرگزاری ایرنا ۲۵ اسفند).

در خوزستان، نمکی وزیر بهداشت رژیم گفت: «در اهواز هنوز ما گر گرفتگی و شعله بیماری را داریم ما در استان خوزستان نگران قسمتهای شمالی و شرقی استان هستیم» (تلویزیون رژیم ۲۵ اسفند). معاون دانشگاه پزشکی اهواز گفت: «روند کرونا در استان صعودی است و در جنوب غرب خوزستان شرایط دشوارتر است» (خبرگزاری نیروی قدس ۲۶ اسفند).
روزنامه حکومتی اعتماد نوشت: «حداقل۸۰درصد مرگ کرونایی روزانه کشور در خوزستان است، در حالی که جمعیت استان کمتر از ۶درصد جمعیت کشور است. چرا باید گفت که تا پایان بهار مردم خوزستان واکسینه می‌شوند در حالی که همه می‌دانیم که وضعیت واکسن کشور چگونه است. این قول‌های پوچ مردم را بی‌اعتماد تر می‌کند» (اعتماد ۲۶ اسفند).

در قزوین، استانداری قزوین از شیوع کرونایی انگلیسی خبر داد و گفت: «تعداد کرونای انگلیسی شهر سگزآباد با تهران برابری می‌کند» (ایسنا ۲۶ اسفند).

در کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار شهرستان دنا گفت: «شهر زلزله زده سی‌سخت از چاله زلزله به چاه کرونا افتاده است. تعداد بیماران کرونایی افزایش بی سابقه داشته است که اگر کنترل نشود وضعیت قرمز خواهد شد» (رویداد۲۴ – ۲۶ اسنفد).

در اردبیل، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «فوتی‌های کرونایی در اردبیل ۴ برابر افزایش داشته و در حال حاضر شمار کل بیماران بستری در استان اردبیل ۱۴۵ نفر است که ۴۵ نفر در ICU قرار دارند» (ایسنا ۲۶ اسفند).

در هرمزگان، سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: «روز گذشته مشخص شد ۲۷ نفر دیگر به کرونای انگلیسی مبتلا شده اند و مجموع افراد مبتلا به کرونای جهش یافته انگلیسی در هرمزگان به ۱۱۴ نفر رسید» (خبرگزاری نیروی قدس ۲۶ اسفند).

   
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۶ اسفند ۱۳۹۹ (۱۶ مارس ۲۰۲۱)