فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۵۲۲ شهر از ۲۳۳ هزار نفر بیشتر است


فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۵۲۲ شهر از ۲۳۳ هزار نفر بیشتر است


تا کنون ۶۰هزار واکسن تزریق شده است یعنی از هر ۱۴۰۰ نفر تنها یک نفر یک دوز واکسن دریافت کرده است

•    روحانی با وقاحت تقصیر نبودن واکسن را به گردن خارجیها انداخت و گفت می‌دانستیم ماسک و ونتیلاتور به ما نخواهند داد، در واکسن می‌دانستیم که مشکلات فراوانی پیش روی ما است
•    نمکی با لودگی و وقاحت گفت اگر کسی فکر می‌کند پشت دروازه‌های مملکت کانتینرهای یخچالدار پر از واکسن ایستاده‌اند و ما نمی‌خریم خواهش می‌کنم بروند با کیفیت و قیمت مناسب بیاورند.
•    سوری: تعداد واقعی مبتلایان چهار برابر افراد شناسایی شده است. افراد شناسایی نشده، موجب گسترش بیماری می شوند
•    توکلی: از هفته گذشته بستریها ۱۸ درصد افزایش داشته و ورودی بیماران بدحال به بیمارستانها افزایش یافته است
•    دانشگاه پزشکی هرمزگان: ویروس انگلیسی همه استان را در برگرفته و مبتلایان به آن ۵ برابر شده و دو هفته آینده وارد موج صعودی جدیدی خواهیم شد و شرایط از سال گذشته خطرناک تر خواهد شد
•    دانشگاه پزشکی کردستان: میزان مرگ و میر ناشی از ویروس جهش یافته ۵۰ درصد بالاتر از ویروس اولیه است

سازمان مجاهدین خلق ایران بعد از ظهر امروز چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جانباختگان کرونا در ۵۲۲ شهر از ۲۳۳ هزار نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان غربی به ۸۷۲۳ نفر، در اصفهان به ۱۵۱۲۰ نفر، در بوشهر به ۲۳۵۴ نفر، در تهران به ۵۴۴۴۶ نفر، در خوزستان به ۱۳۰۷۹ نفر، در سمنان به ۳۸۵۰ نفر، در سیستان و بلوچستان ۵۴۴۱ نفر، در کردستان به ۴۰۲۲ نفر، در کرمان به ۵۱۵۴ نفر، در کرمانشاه به ۴۶۸۴ نفر، در گلستان به ۶۰۴۵ نفر، در لرستان به ۹۷۹۳ نفر و در مازندران به ۹۹۲۵ نفر رسیده است.

در اثر سیاست جنایتکارانه و غارتگرانه خامنه ای و روحانی به گفته رییس کمیته اپیومیولوژی کرونا تا کنون «تنها ۶۰هزار دوز واکسن در ایران تزریق شده است»( همشهری ۲۶اسفند). یعنی از هر ۱۴۰۰ نفر تنها یک نفر یک دوز واکسن دریافت کرده است که تقریبا از همه کشورها عقب تر است. روحانی تقصیر را به گردن خارجیها انداخت و گفت «می‌دانستیم که در برابر کووید ۱۹ کسی ما را یاری نخواهد کرد، اگر هم بخواهیم برویم از کشوری ماسک بخریم به ما نخواهند داد. اگر بخواهیم از کشوری ونتیلاتور بخریم، به ما نخواهند داد، اگر بخواهیم تجهیزات پزشکی بخریم، حتی در واکسن می‌دانستیم که مشکلات فراوانی پیش روی ما است» و نمکی با لودگی و وقاحت گفت «ما به دلالی و کاسبان تحریم میدان نمی‌دهیم، اما واقعا اگر کسی ادعا می‌کند که می‌تواند بهتر از ما واکسن بیاورد، اگر فکر می‌کند پشت دروازه‌های مملکت کانتینرهای یخچالدار پر از واکسن ایستاده‌اند و ما نمی‌خریم خواهش می‌کنم آنها به‌عنوان نماینده تام الاختیار بروند با کیفیت و قیمت مناسب بیاورند».

نمکی گفت: «الآن یک ماه و اندی است که این ویروس دارد در کشور می‌چرخد ... کماکان ما نگران اوضاع استانهای دیگر هستیم، استانهای همجوار با خوزستان و حتی استانهای مرکزی که به‌گونه‌یی ما موارد متعدد ویروس جهش یافته را داریم... آنچه امروز ما به‌عنوان نقشه اعلام کردیم و نقاط زرد و آبی و قرمز و نارنجی، ممکن است در روزهای آتی و ماه آینده متفاوت ببینیم .» (تلویزیون رژیم ۲۷ اسفند).

سوری، رئیس کمیته اپیدمیولوژی ستاد کرونا گفت: «معمولا به ازای هر یک بیماری که شناسایی می شود سه نفر حامل بیماری هستند که شناسایی نمی شوند و در جامعه رها هستند. در واقع تعداد واقعی مبتلایان روزانه چهار برابر افراد شناسایی شده است. افرادی که شناسایی نمی شوند، همان هایی هستند که موجب گسترش بیماری می شوند» (ایرنا ۲۷ اسفند).

در تهران، توکلی معاون ستاد کرونا گفت: «از هفته گذشته تاکنون ۱۸ درصد افزایش بستری داشتیم. تعداد ورودی بیماران بدحال مبتلا به کرونا به بیمارستان‌ها نیز افزایش یافته است. درباره هفته سوم و چهارم فروردین ماه در تهران هشدار می‌دهیم» (ایسنا ۲۷ اسفند).

صابریان، رییس مرکز اورژانس تهران از افزایش بیمارانی که در منزل قرنطینه میشوند خبر داد و گفت: «اگر قبلا در یک روند یک هفته ای شاهد افت اکسیژن خون بودیم این روز ها به سه تا پنج روز رسیده است به عبارت دیگر فرد بسیار سریع تر درگیر می شود و علایم بیماری شدت بیشتری دارد که مجبور می شویم بیمار را به بیمارستان منتقل کنیم» (ایسنا ۲۶ اسفند).

در هرمزگان، «موج کرونای جهش یافته با سرعت هر چه تمام تر در هرمزگان در حال پیشروی است و همه استان را درگیر کرده و موجی از وحشت را در آستانه سال نو ایجاد کرده است. سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۱ مورد مبتلا به کرونای جهش یافته شناسایی شده و شمار مبتلایان در هرمزگان به ۱۵۵ نفر رسید. معاون دانشگاه پزشکی با اشاره به افزایش ۵ برابری مبتلایان به ویروس جهش یافته گفت: «دو هفته آینده وارد موج صعودی جدیدی خواهیم شد و شرایط از سال گذشته خطرناک تر خواهد بود» (ایرنا ۲۷ اسفند).

در بوشهر، رئیس دانشگاه پزشکی بوشهر گفت: «بیماران کرونایی بستری در استان نسبت به یک ماه گذشته ۲ برابر شده است» (خبرگزاری نیروی قدس ۲۷ اسفند).

در کردستان، رئیس دانشگاه پزشکی با اشاره به روند افزایشی شیوع ویروس کرونا در این شهرستان گفت: «میزان مرگ و میر ناشی از ویروس کرونای جهش یافته حدود ۵۰ درصد بالاتر از ویروس کرونای اولیه است»(ایسنا ۲۶ اسفند).

 
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۷ اسفند ۱۳۹۹ (۱۷ مارس ۲۰۲۱)