هافینگتن پست: ایران آزاد، بزرگترین اپوزیسیون ایرانی از نوع خودش

هافینگتن پست ۲۰ تیر  با عنوان ”ایران آزاد، بزرگترین اپوزیسیون ایرانی از نوع خودش“ نوشت: «این بزرگترین گردهمایی در جهان کسانی است که از آزادی و دموکراسی در ایران حمایت می کنند.۱۹ تیر یک تجمع فشرده ایران آزاد در پاریس. این رویداد بیش از ۱۰۰.۰۰۰نفر را جذب کرده است کسانی که از سراسر جهان جمع شده‌اند, برای اینکه صدایشان شنیده شود, و با این امید آزاد کردن و آزادی کشورشان. آنها جمع شدند و خواستار تغییر رژیم در ایران, حمایت از دولت دموکراتیک, غیر افراطی, کثرت گرا, و غیر بنیادگرا هستند. بیش از بیست تن از برندگان جایزه نوبل حمایت خود را ازگردهمایی ”ایران آزاد“ اعلام کرده اند».

اندازه, منابع, و نفوذ این سازمان مخالف نشان می دهد این جنبشی است که سیاستمداران, رهبران, جمهوری خواهان و دموکراتها می توانند به آنها بپیوندند و اگر به دنبال این هستند که ایران تبدیل به یک کشور منطقی و مدره, توسط خود ایرانیان شود, از آن پشتیبانی کنند».
هافتنیکتن پست افزود: «لیندا چاوز مدیر سابق روابط عمومی کاخ سفید، گردهمایی بزرگ ایرانیان را افتتاح کرد و گفت, ”اجازه بدهید گرامی بداریم و ستایش کنیم شجاعت و فداکاری ساکنان کمپ لیبرتی را. ما همه میدانیم که در ۴ ژوئیه کمپ لیبرتی تحت حمله موشکی شدید قرار گرفت, که در آن تخریب گسترده و ده‌ها مجروح بجا گذاشت. آخوندها با ارتکاب این حمله نشان دادند که چه چیزی آنها را بیشتر تهدید می کند, و از چه چیزی بیشترین ترس را دارند. بنابراین اجازه دهید این را برای ملاها روشن کنم که هیچ چیز نمی تواند و نخواهد توانست مقاومت ایران از کوبیدن مسیر آینده برای دمکراسی و آزادی در ایران جلوگیری کند“.
سناتور ایالات متحده جان بوزمن, (طی پیامی) یاد آوری کرد که او بخاطر زیاد شدن تعداد نقض حقوق بشر درایران آشفته شده بود.
امیر ترکی فیصل گفت: ”ایرانیان جهان باستان حتی می تواند مدعی یکی از اولین ادیان توحیدی جهان باشند: دین زرتشت, ایمان بر اساس تعالیم زرتشت, که بیش از ۳۰۰۰ سال پیش زندگی می کرد …».
مریم رجوی گفت که شرکت در کنفرانس پاریس نشان دهنده میلیونها نفر از ایرانیان تحت ستم که فاصله زیادی از آزادی و دمکراسی دارند و از رئیس جمهور بعدی آمریکا و همچنین سایر رهبران غرب انتطار دارند که در کنار مردم ایران بایستند و مماشات با رژیم تهران را متوقف کنند.
مریم رجوی اضافه کرد جامعه جهانی باید یک سیاست قاطع اتخاذ کند, که به عنوان اجزاء آن محکومیت نقض حقوق بشر رژیم و صدور تروریسم آورده شده باشد...».
اهداف گردهمایی ایران آزاد همچنین روی چند تم استوار است, اولاً, بسیاری از معترضان تاکید و یک درک روشن ارائه میکنند که توافق هسته‌ای… نتوانسته رژیم ایران را کمتردر داخل و منطقه‌ سرکوبگر کند وپیام رئیس جمهور اوباما از اعتدال در ایران درست نیست. آنها مخالف سیاست مماشات آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی هستند, و ادعا میکنند که هسته‌ای...».
هافیگتن پست ۲۰ تیر۹۵