عکاظ: آخوندهای حاکم بر ایران مصمم به ایجاد شبه نظامیان فرقه گرا در کشورهای عربی هستند

عکاظ چاپ عربستان نسبت به دخالتهای رژیم ایران در کشورهای عربی از طریق شبه نظامیان فرقه گرا هشدار داد.

این منبع نوشت: «استراتژیستها و کسانی که در امور ایران متخصص هستند، احتمال می‌دهند آخوندهای حاکم بر ایران شروع به ایجاد گروههای فرقه گرای تروریستی در داخل کشورهای عربی کنند. هدف آنها کاشتن اهرمهای شبه نظامی مسلح در داخل کشورهای عربی به شیوه عراق، سوریه، لبنان و یمن است».
اما این کارشناسان تاکید کردند کشورهای عربی نسبت به طرحهای رژیم ولایت فقیه آگاهی و شناخت بیشتری پیدا کرده و اجازه اینکار را نمی‌دهند.
کارشناسان مذکور به ”عکاظ“ گفتند بسیج مردمی نسخه عراقی سپاه پاسداران است و حزب الله در لبنان و گروه حوثی در یمن ابزارهای رژیم ایران برای تسلط بر این منطقه می‌باشند.
سرتیب طلعت مسلم یک کارشناس نظامی و استراتژیکی است که خواستار اتخاذ یک موضع عربی واحد در مقابل تجاوز رژیم ایران شد و نسبت به خطری که به خاطر تسلط رژیم ایران بر مقدرات عراق و دخالتهای آخوندها در امور آن، وحدت و سرنوشت عراق را دربر گرفته است، هشدار داد. وی تاکید کرد کشورهای عربی بایستی به طرحهای رژیم ایران توجه کرده و اجازه به جریان افتادن هر گونه طرح طایفه گرایانه ای را ندهند.
در همین زمینه سرتیپ احمد شوقی کارشناس نظامی، ادامه دخالتهای رژیم ایران در امور کشورهای عربی و گسترش اهرمهای آن که با دستور سران رژیم قم و آخوندهای تهران کار می‌کنند را بشدت محکوم کرد و قبل از اینکه این خطر به نقاط خطرناکی برسد و در کشورهای دیگر عربی منتشر شود نسبت به اتخاذیک موضع عربی واحد و روشن فراخوان داد.
سرتیپ سعد الجمال رهبر ائتلاف حمایت مصر در پارلمان این کشور از رژیم ایران خواست که دخالتهای خود در امور داخلی کشورهای عربی را متوقف کرده و از دامن زدن به جنجالهای فرقه گرایانه و طرحهای مذهبی که هدف آن بی ثبات کردن امنیت و ثبات کشورهای عربی است، دست بردارد. وی از سازمان ملل متحد خواست که نقش خود را در مبارزه با تروریسم انجام داده و به کشورهایی که تحت هر بهانه ای در امور کشورهای دیگر دخالت می‌کنند، فشار بیاورد. سعد الجمال خاطر نشان ساخت در پشت دخالتهای خارجی کشورهایی قرار دارند که از تروریسم حمایت کرده و به آنها کمک مالی می‌کنند و هدفشان بی ثبات کردن این کشورها بسود منافع کشورهای خارجی می‌باشد.
دکتر حبیب کارشناس گروههای اسلامی گفت رژیم ایران و سران بسیج منکر این نمی‌شوند که آنها یکی از ابزارهای رژیم ایران برای به کنترل در آوردن عراق هستند. وی تعدادی از سازمان ناشناخته وفادار به رژیم ایران مانند ”سرایا الوطن“ در لبنان و کمیته دفاع ملی مردمی (الشبیحه) در سوریه ...را افشا کرد و گفت رژیم ایران طرحهای خود را با 3سازمان در منطقه پیش می‌برد این سازمانها فیلق قدس؛ اطلاعات و حزب الله است.»