دونالد ترامپ بر تحریمهای موشکی رژیم آخوندی افزود

دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت تعلیق تحریم‌های هسته‌ای رژیم آخوندی را برای ۱۲۰ روز دیگر تمدید کرد و همزمان تحریمهای جدید اقتصادی را علیه فعالیتهای موشکی این رژیم اعمال کرد.

وزارت خارجه آمریکا به کنگره گفته است به تعلیق تحریمها در رابطه با رژیم آخوندی بعنوان بخشی از توافق اتمی ۲۰۱۵ ادامه می دهد. این تصمیم، درست قبل از این است که توافق ۶ ماهه دولت اوباما برای تعلیق این تحریمها منقضی می شود.
ادولت ترامپ با ترکیب تعلیق تحریمهای قدیمی و اعلان تحریمهای جدید تلاش دارد نشان دهد علیه رژیم آخوندی سخت می گیرد حتی با وجودی که بر برجام پایبند است. پرزیدنت ترامپ گفته است آینده برجام را بررسی می کند.
تحریمهای جدید فرماندهان ارتش رژیم آخوندی و سایرین متهم به تامین رژیم آخوندی با قطعات مورد نیاز موشکی بالستیک را هدف قرار داده است.
در فهرست جدید تحریمها در رابطه با برنامه موشکی رژیم ‌‌آخوندی، نام مرتضی فراست‌پور و رحیم احمدی از مقام‌های وزارت دفاع و یک تبعه چینی به چشم می‌خورند.
به گفته وزارت خزانه‌داری آمریکا، فراست‌پور در فروش و انتقال مواد مواد منفجره و سایر مواد به یک نهاد دولتی سوریه دست داشته است.
احمدی نیز مدیر گروه صنعتی شهید باکری است که مسئول برنامه سوخت جامد برای موشک‌های بالستیک ایران است.
وزارت خزانه‌داری آمریکا در تحریم‌های جدید موشکی ایران همچنین نام سه موسسه چینی «شانگهای نورث بیگینز اینترنشنال»، «شانگهای گنگ کوان ترید» و «شانگهای نورث ترانسوی اینترنشنال» را همراه با شرکت ایرانی «متین صنعت نیک اندیشان» در فهرست خود قرار داده است.
اسو شیتدپرس ۲۷ اردیبهشت ۹۶