وحشت فزاینده سپاه و باند خامنه ای از تحریمهای مصوب سنای آمریکا

سی.بی.اس. نیوز، در گزارشی درباره تحریمهای مصوب سنای آمریکا نوشت: «سنا با رأی قاطع خود، تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه موشکی رژیم ایران و حمایت این رژیم از تروریسم و نقض حقوق بشر تصویب کرد، که در عین حال با توافق اتمی...، منطبق خواهد بود. سناتورها با رأی ۹۸ به ۲، به نفع این لایحه رأی دادند.

اما کیهان خامنه ای نوشت: نقض صریح روح و جسم برجام، گوشه بسیار کوچکی از (پیامدهای) تحریمهای مصوب سنای آمریکا  است و این تازه شروع ماجراست.  از این پس رئیسجمهور آمریکا این اختیار را دارد که، افراد و نهادهایی را که با برنامههای موشکی (ما) ارتباط دارند یا با گروههایی (مثل) حزبالله  همکاری میکنند، مشمول این تحریمها کند.
کیهان افزود: آمریکاییها برای اولین بار سپاه پاسداران را هدف  تحریمهای سخت قرار دادهاند و در نهایت، «تحریم تسلیحاتی» که تمام افراد و نهادهایی را که در فروش، تامین و انتقال برخی تجهیزات جنگی مثلتانک و هواپیماهای جنگی و کشتی (به مقصد ما) نقش دارند هدف قرار داده (است). تحریم یک نهاد قانونی به نام سپاه پاسداران که بیسابقه است شاید، مهمترین بخش از این طرح تحریمی تصویب شده در سنا باشد.

کیهان خامنه ای مینویسد: برخلاف تصور عمومی، طرح جامع تحریمهای (نظام)، صرفا فعالیتهای اقتصادی را دربرنمیگیرد و دایرهای به مراتب گستردهتر را دربر میگیرد. طوری که برخی حتی از این طرح با عنوان«مادر تحریمها» نام بردهاند. کافی است آن کشور، شخص، شرکت یا نهاد، با آن سازمان یا نهاد تحریم شده ارتباط عادی کاری و اداری داشته باشد تا باز هم، مشمول فشارهای تحریمی آمریکا و متحدانش قرار گیرد! بر اساس فرمول تحریمی آمریکا در لبنان، هر گونه حمایت مالی از حزبالله لبنان ممنوع است. به نظر میرسد، آمریکاییها این بار به دنبال اجرای این فرمول در (نظام ما) هستند و فقط به جای «حزبالله لبنان»، نام سپاه پاسداران را در آن فرمول گذاشتهاند.

سپاه پاسداران تحریمهای مصوب سنای آمریکا را شلیک به قلب برجام و جدی‌ترین و جامعترین قانون تحریمی آمریکا پس از اجرای برجام توصیف کرد.
خبرگزاری سپاه پاسداران نوشت: این طرح دونالد ترامپ را موظف به شناسایی دایره وسیعی از فعالیتهای (نظام) در مورد منطقه، تسلیحات و حقوق بشر می کند و نشان می دهد که جهت گیری اصلی این طرح فشار بر سپاه پاسداران است که به عنوان محرک اصلی طرحهای موشکی و فعالیت های منطقه ای (نظام) را دنبال می کند. (طرحی) که علاوه بر اعمال تحریم های جدید می تواند بستری برای برخی درگیری های محدود نظامی را فراهم کند. اگر آمریکایی ها بخواهند به صورت مستقیم هواپیما و کشتی های (ما را) مورد بازرسی قرار دهند، به طور حتم امکان برخی درگیری های محدود نیز وجود دارد.

خبرگزاری سپاه پاسداران اضافه کرد: یکی از مواردی که می تواند به صورت جدی با تصویب این قانون دولت آمریکا مکلف به اجرای آن شود، قرار دادن سپاه پاسداران در لیست گروه های تروریستی است. این تحریم می تواند ایزوله شدن سپاه را در فضای اقتصادی داخلی کشور به  همراه بیاورد.
خبرگزاری سپاه پاسداران درباره  اتقاق نظر ۹۸ سناتور از صد سناتور آمریکا در تصویب این طرح می نویسد: وندی شرمن مذاکره کننده ارشد آمریکایی،بارها بر این نکته تاکید کرده که در مورد هیچ پرونده ای همچون پرونده هسته ای ایران نمی توان سناتورهای دموکرات و جمهوری خواه را برای تصویب یک لایحه متحد کرد.

یک رسانه دیگر سپاه پاسداران در بررسی سناریوهای پیش روی آخوند روحانی پس از مصوبه سنای آمریکا نوشت: روحانی مجبور است با مقصر تراشی برای هزینههای شکست خود، وارد چالش دوگانگی با حاکمیت و زمینه سازی برای برجامهای دو، سه و چهار گردد.

سپاه پاسداران مطالب اصلی خبرگزاری خود را به مصاحبه‌هایی درباره پیامدهای مصوبه سنای آمریکا اختصاص داده و آخوند روحانی رابه عنوان مسبب تحریمهای جدید معرفی کرده است.

آخوند علیرضا سلیمی عضو مجلس ارتجاع گفت:‌ صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی، که در مجلس آن قسم‌های غلیظ را می‌خورد که اگر برجام را نقص کنند همه چیز را به سرعت برمی‌گردانیم، حالا بیاید پیچ و مهره‌ها و سانتریفوژها را دوباره وصل کند اما شما که در رآکتور اراک بتون ریختید چند سال طول می‌کشد تا مانند قبل شود؟
فولادگر عضو دیگر مجلس رژیم گفت: تحریم‌های جدید سنا, بسیار گسترده است و تحریم‌های ثانویه نیز در دل آن گنجانده شده است. این تحریم‌ها حتی شرکت‌ها و کشورهایی که با ایران قرارداد ببندند را نیز شامل می‌شود و ماده دو و ماده چهار آن, به بهانه تروریسم و نقض حقوق بشر تنظیم‌ شده است.

یک عضو سابق مجلس رژیم از باند خامنه‌ای به نام بیرانوند گفت: مرکب روحانی فقط دنده عقب دارد. نتیجه رفتار روحانی خدشه به استقلال نظام و تشدید تحریمهاست. در تاریخ نظام این اولین بار است که فردی این‌گونه ارزانفروشی کرده است.

یک مهره دیگر این باند به نام ایمانی گفت: آمریکا پیش از برجام نظام) را این‌چنین تحریم نکرده بود و اکنون دولت تعهد برجام را به ارتباط با کشورهای ۱+۴ تقلیل داده است.

هم‌چنین یک مهره خامنه‌ای به نام ایزدی گفت: اتحادیه اروپا بخواهد هم نمی‌تواند برای نقض برجام توسط آمریکا کاری کند. با نسل جدید و گسترده‌ای از تحریمها مواجهیم و آبی از هیأت نظارت بر برجام گرم نمی‌شود.