وحشت حکومت آخوندی از پیامدهای شکست برجام

یک روز قبل از موضع گیری رئیس جمهور آمریکا، مقامات، مهره ها و رسانه های حکومتی واکنشهای هراس آلود نظام آخوندی را به نمایش می گذارند.

تلویزیون رژیم ۱۸ مهر:‌ «بازی جدید برجامی رئیس جمهور آمریکا و طرح احتمالاتی مثل خروج از برجام یا قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست گروه های تروریستی با واکنش های مختلف داخلی و خارجی همراه بود.

ولایتی: اما اینکه در مورد برجام آنها می خواهند چه بکنند این اختیار تعهد امریکایی ها را به دست یک آدم بدون غیر قابل پیش بینی که منطقی بر گفتارش حاکم نیست بسپرند این به ضرر خود آمریکایی هاست.
گزارشگر:‌ صالحی گفته جامعه بین الملل بیشتر از ایران از فروپاشی برجام ضرر می کند.
پاسدار جزایری: در بعد نظامی ما سناریوهای مختلفی را تعریف کردیم و پاسخ قاطع آمریکایی ها را در عمل نشان خواهیم داد».

در میان این واکنشهای هراس آلود تناقض گوییها و اذعان به انزوای رژیم با هم در آمیخته اند:
حالا آیا قرار است در روزهای آینده در دوره ترامپ ما شاهد یک اروپای متفاوت و جسور باشیم که از لاک محافظه کاری خود در آمده و به یک برجام خسته و زخمی دلبسته؟(تلویزیون رژیم- ۱۸ مهر)
مهم‌ترین پیام دو نشست شورای آتلانتیک این بود که دولت ایران در مقابل تهدیدات آمریکا روی حمایت اروپا از برجام حساب باز نکند! و به گفته خود سفرای اروپایی، آنها «به آمریکا پیشنهاد همکاری در زمینه طیف وسیعی از اقدامات برای مهار نظام در منطقه» را ارائه دادند. (کیهان خامنه ای- ۱۹ مهر)

مهدی محمدی: باید در حوزه سیاست گذاری امنیت ملی به اندازه کافی حساسیت در این حوزه وجود داشته باشه. اینه که آدرس های غلط به افکار عمومی در ایران منتقل نشه.
گزارشگر: به نظر می رسد آنچه با هوشمندی بیشتری باید انجام پذیرد جلوگیری از فضای شایعه سازی به ویژه در فضای مجازی و تشویش اذهان عمومی است. تلویزیون رژیم- ۱۸ مهر

در همین حال یک روزنامه وابسته به سپاه پاسداران نوشته است: «ترامپ تلاش می‌کند فشارهای گسترده‌تر از جمله اعمال تحریم‌های موشکی علیه ایران اعمال کند و در واقع حق اعمال فشار بر ایران را برای خود محفوظ نگه دارد.«در واقع ترامپ، اصطلاحاً به مرگ می‌گیرد تا به تب راضی شویم»....اگر رئیس‌جمهور امریکا سپاه را در فهرست وزارت خارجه قرار دهد، این نشانه تصمیم به رویاویی گسترده‌تر با ایران است؛... ( روزنامه جوان وابسته به سپاه پاسداران- ۱۹ مهر)

عسگرخانی: از یک طرف آمده با تحریمها نفت رو نشانه رفته, از یک طرف آمده با اچ آر ۳۳۶۴ کجا رو, سپاه پاسداران رو نشانه رفته و جالب اینکه از طریق برجام همه اینها رو نشانه رفته, فردا میخواهند بگن جمهوری اسلامی ایران شیمیایی هم داره, میکروبی هم داره و این کار رو می کنند, (تلویزیون رژیم- ۱۸ مهر )

کار را به جایی می‌رساند که در برابر تحریم‌های جدید، ...،چشم انتظار وعده سر خرمن سرمایه‌گذاری خارجی باشیم و در نهایت جا بزنیم. این بار صنایع موشکی را هم دو دستی بدهیم. بعد اگر لازم شد، نیروی قدس را هم. حزب‌الله لبنان را هم. قرارداد ۱۹۷۱ را هم. سهم‌مان از نفت دریای خزر را هم... می‌گویی نه؟ مبالغه است؟ حالا ببین! سایت حکومتی مشرق- ۱۸ مهر

پریشانحالی تلویزیون رژیم به جایی رسیده که به باندهای حکومتی نسبت به انفجار اجتماعی در شکاف تخاصمات درونی هشدار می دهد: علنی کردن اختلافات در جلسات عمومی حتی با زبان کنایه و تلویح و سپس واکنش های متقابل عملا به معنای کمرنگ شدن مسائل مهم و مورد نیاز مردم است. بویژه در اوضاع خاصی که آمریکایی ها فشار ویژه بر ایران را در دستور کار جدی قرار داده اند. (تلویزیون رژیم- ۱۸ مهر )