خبر فوری - تحریمهای جدید آمریکا علیه رژیم آخوندی اعلام شد

وزارت خزانه‌داری آمریکا ۱۴ شخص و نهاد رژیم آخوندی، از جمله رئیس جنایتکار قضاییه خامنه‌ای و سرکرده زندان رجایی‌شهر کرج را به‌خاطر نقض حقوق بشر و برنامه موشک بالستیک تحریم و لیست‌گذاری کرد.

وزارت خزانه‌داری در بیانیه خود اعلام کرد: این تحریم‌ها در ارتباط با موارد نقض جدی حقوق بشر و سانسور رژیم آخوندی و هم‌چنین توسعه تسلیحاتی صورت می‌گیرد.
وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: «در حالی که رژیم ایران مرتکب نقض حقوق بشر و بی‌عدالتی می‌شود، آمریکا بی‌عملی پیشه نخواهد کرد. ما رژیم ایران و از جمله رئیس قضاییه آن را به خاطر سوءرفتار وحشتناک با شهروندان، از جمله کسانی که فقط به‌خاطر استفاده از حقشان برای آزادی بیان و تجمع مسالمت‌آمیز دستگیر شده‌اند تحریم می‌کنیم. (ما هم‌چنین این رژیم را) به‌خاطر سانسور مردم در حالی که آنها در اعتراض به حکومت قیام کرده‌اند، تحریم می‌کنیم».
وزیر خزانه‌داری آمریکا تأکید کرد: «امروز ما تحریم‌هایی را برای هدف قرار دادن برنامه موشک بالستیک (رژیم) ایران و فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده آن که هم‌چنان به آن نسبت به بهبودی اقتصادی مردم ایران اولویت می‌دهد، اعمال کردیم».


اسامی ۱۴ فرد و نهاد تحریم‌شده رژیم آخوندی عبارتند از:
آخوند صادق لاریجانی رئیس قضاییه خامنه‌ای
غلامرضا ضیایی، سرکرده زندان رجایی‌شهر کرج
مرتضی رضوی رئیس شرکت مخابراتی موسوم به موج سبز (گروه صنعت دفاعی-دریایی موسوم به ایران و سپاه)
زندان رجایی شهر کرج
شورای عالی فضای مجازی رژیم
سازمان دفاع سایبری و نرم‌افزاری سپاه
مرکز ملی فضای مجازی رژیم
شرکت تجدید و پشتیبانی هلیکوپتر موسوم به ایران،
شرکت پردازان سیستم نماد آرمان
صنایع هواپیمایی موسوم به ایران
شی یوهوآ Shi Yuhuaو ژو یوگونYuequn ZHU از چین
شرکت سرامیک بوچوآنگ مستقر در شانگهای
شرکت‌ ارتباطاتی گرین ویو Greenwave مستقر در کوالامپور
هم‌زمان کاخ سفید اعلام کرد: ترامپ رفع تحریم‌های اتمی رژیم را این دفعه، برای آخرین بار تمدید کرد؛ مگر این که آمریکا و اروپا به توافقی دست یابند که توسعه غنی‌سازی و برنامه بالستیک رژیم را به‌طور دائمی ممنوع کند.
به گزارش رویتر، یک مقام دولت آمریکا گفت: ترامپ خواهان تقویت توافق اتمی طی ۱۲۰ روز آینده است، و اگر این امر محقق نشود، ایالات متحده به‌طور یکجانبه از برجام خارج خواهد شد.