قیام ایران-شماره ۷۶-همزمان با سالگرد انقلاب ضد سلطنتی

ادامه اعتراضات مردمی، به آتش کشیدن عکسهای خامنه ای، شعار مرگ بر دیکتاتور و شعارنویسی
در آستانه سی و نهمین سالگرد انقلاب ضد سلطنتی همزمان با اعتراضات کارگران و زحمتکشان و غارت شدگان، جوانان دلیر با فعالیتهای مختلف انزجار خود از نظام ولایت فقیه و عزم خود برای سرنگونی این رژیم را به نمایش گذاشتند:


1.    به آتش کشیدن شعبه بانک ملی در خیابان ۱۷ شهریور نهاوند؛(۲۱ بهمن).
2.    آتش زدن لاستیک با شعار مرگ بر خامنه ای در دهدشت لرستان (۲۱ بهمن).
3.    پاره کردن تصویر خمینی، رهبر مدفون و منفور نظام ولایت فقیه در اهواز(۲۱ بهمن).‌
4.    لگد مال کردن تصاویر منحوس خامنه‌ای و خمینی در بنر دهه بزرگداشت انقلاب۵۷ در شاهین‌شهر (۲۱بهمن).
5.    به آتش کشیدن یک نهاد سپاه پاسداران در دورود در مقابل کلانتری و در جنب کارخانه سیمان (۲۰بهمن).
6.    خرد کردن شیشه‌های شعبه وکیل‌آباد مؤسسه کاسپین متعلق به سپاه پاسداران توسط غارت شدگان خشمگین در مشهد به هنگام شب (۲۰بهمن).
7.    به آتش کشیدن بنرهای تبلیغاتی با عکسهای خامنه ای و خمینی در چند روستای کردستان(۲۰بهمن).
8.    پاره کردن بنرهای رژیم در سالگرد به حکومت رسیدن ملایان موسوم به دهه زجر در مشهد.(۲۰بهمن).
9.    به آتش کشیدن تصویر بزرگ خامنه ای و خمینی توسط جوانان قیام آفرین در کرمانشاه (۲۰بهمن).
10.    به آتش کشیدن بنر بزرگ خامنه ای با شعار مرگ بر خامنه ای توسط جوانان دلیر ملک شهر اصفهان (۲۰بهمن).
11.    به آتش کشیدن بنر تبلیغاتی رژیم با تصاویر سران نظام در میدان نبوت قم (۲۰بهمن).
12.     مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهادت محسن عادلی از جوانان دلیر دزفول با شرکت انبوه جمعیت. (۱۹بهمن).
13.     مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهادت مهدی کهزادی از جوانان غیور دورود در روستای زادگاهش (۱۹بهمن).
14.    مراسم گرامیداشت چهلمین روز احسان خیری، بر سر مزارش در آرامگاه «گلزار شهیدان» دورود.
برگزاری مراسم بزرگداشت شهیدان به رغم اعمال محدودیتهای عوامل اطلاعاتی و لباس شخصیها و دیگر مزدوران و ممنوع کردن شعار دادن جمعیت و هرگونه سخنرانی بستگان و نزدیکان این شهیدان، برگزار می شود. (۱۹بهمن).
15.    سردادن شعارهای مرگ بر دیکتاتور، مرگ بر خامنه ای و سید علی ببخشید دیگه باید بلند شید در نقاط مختلف تهران و شهرهای همدان، کرمانشاه، کرج و شهر ری و اهواز (۲۱ بهمن).
16.    نوشتن شعارهای مرگ بر خامنه ای در نقاط مختلف تهران ادامه دارد. جوانان دلیر شرق تهران، به رغم آن که شهرداری عده یی را مأمور پاک کردن دیوارها کرده به طور مستمر به شعارنویسی بر دیوارها ادامه می دهند.
17.    در خرم آباد جوانان دلیر بر دیوار نوشته اند: خامنه ای رفتنی است. براندازم؛ بر دیوارهای رفسنجان نوشته‌اند: ‌«اسلام را پله کردید، مردم را ذله کردید» و «بیکاری، بی پولی وضعیت ایرانی!»؛ بر دیوارهای شاهرود و همدان نیز شعار مرگ بر خامنه ای به چشم می خورد.
18.    به خاطر ورشکستگی اقتصادی رژیم و سقوط مستمر قیمت ارز، مردم پولهای خود را از بانکها بیرون می‌کشند. مردم در برابر بسیاری از بانکها در شهرهای مختلف برای گرفتن پولهایشان صف می کشند.
19.    روند جدا شدن بسیجیان و مأموران نیروی انتظامی و پرسنل نظامی ارتش تحت امر آخوندها نیز ادامه دارد. آنها با سوزاندن کارت خود از همکاری با رژیم تبری جسته و بر پیوستن به قیام و مردم تأکید می‌کنند.
20.    کارگران کاشی اصفهان در مقابل شهرداری این شهر دست به تجمع زدند (۲۱بهمن).
21.    کارگران شرکت نورپلاست قزوین برای سومین روز در اعتراض به پرداخت نشدن یکسال حقوق و حق بیمه خود؛ تولید را متوقف و خواستار رسیدگی فوری به مشکلاتشان هستند. مراجعات قبلی آنها به استانداری رژیم هیچ نتیجه‌یی نداشته است. (۲۱بهمن).
22.    دست فروشان محروم منطقه۱۵ تهران (جنوب شرق تهران) در اعتراض به جمع کردن بازار روز؛ مقابل شهرداری این منطقه تجمع کردند. آنها می گویند جرمشان این است که دزدی نکرده اند برای همین کارگزاران رژیم دو متر آسفالت خیابان را هم از آنها گرفته اند (۲۱بهمن).
23.    کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه برای نهمین روز متوالی در اعتراض به وضعیت نامعلوم پروژه‌های مسکونی سپیدار ۲ و ۳ مقابل شهرداری تهران تجمع کردند. این خانه ها می بایست سال ۹۱ تحویل سهامداران تعاونی مسکن این شرکت می شد. معترضان شعار می‌دادند: «مرگ بر ستمگر، درود بر کارگر» و «شهردار حیا کن چاره کار ما کن» و «یک اختلاس کم بشه، مشکل ما حل می‌شه»(۲۱بهمن).
24.    شماری از فارغ التحصیلان بیکار شوش در مقابل شرکت نیشکر هفت تپه دست به اعتراض زدند (۲۰بهمن).
25.     در بروجرد جمعی از کارگران اخراجی کارخانه سامان کاشی در اعتراض به حقوق و مزایای معوقه خود در مقابل فرمانداری این شهر دست به تجمع زدند (۱۹بهمن).
26.    شماری از کارگران شرکت پایانه ‌ها و مخازن بندر ماهشهر در محوطه آزاد بندر ماهشهر تجمع کردند. آنها خواهان ایجاد تشکل برای دستیابی به مطالباتشان شدند. (۱۹بهمن).
27.    کارگران نیروگاه شیروان در اعتراض به عدم دریافت ۵ماه دستمزد؛ در محوطه نیروگاه تجمع کردند. (۱۹بهمن).
28.     ۱۰۰نفر از کارگران کارخانه فولاد شفق تاکستان، برای چهارمین بار طی یک هفته اخیر در اعتراض به رسیدگی نشدن به خواستهایشان دست از کار کشیده و تجمع کردند. (۱۹بهمن).
29.    دستفروشان در کرج در اعتراض به حمله و هجوم چماقداران شهرداری به بساطشان و خرد کردن و چپاول اموالشان تجمع کردند. آنها شعار می‌دادند: «ایرانی باغیرت؛ حمایت حمایت» (۱۹بهمن).
30.    شماری از کارکنان شرکت نفت در تهران نسبت به مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس مبنی بر کاهش پاداش پایان خدمت کارکنان این شرکت اعتراض کردند (۱۹بهمن).
31.    جمعی از کسبه پلاسکو در اعتراض به بلاتکلیفی خود و بی اعتنایی کارگزاران رژیم به مشکلات شان بار دیگر در مقابل ساختمان فروریخته پلاسکو در تهران تجمع کردند. آنها روی یک بنر نوشته بودند: «ما کسبه مغازه های سالم به هیچ عنوان از حقوق خود و خانواده هایمان کوتاه نخواهیم آمد» (۱۹بهمن).
32.     جمعی از غارت شدگان کاسپین در مقابل بانک مرکزی در تهران تجمع کردند. آنان بنرهایی در دست داشتند که بر روی آنها نوشته شده بود: «حساب‌های تمام سپرده گذاران همزمان و یکسان پرداخت شود»؛ «ما نه اختلاس کردیم نه دزدی؛ فقط زحمت کشیدیم» (۱۹بهمن).
33.     سپرده‌گذاران مؤسسه آرمان وحدت از خوزستان و کاسپین تهران در مقابل بانک مرکزی تهران تجمع کردند. آنها به طفره رفتن مقامات رژیم از پاسخگویی به مشکلات خود اعتراض دارند (۱۹بهمن).
34.    غارت شدگان مؤسسه کاسپین در ابهر در ورودی شعبه این مؤسسه تجمع کرده و به سمت آن گوجه فرنگی و تخم مرغ پرتاب کردند. رئیس شعبه این مؤسسه از ترس خشم معترضان آن را تعطیل کرد (۱۹بهمن).
35.     تاکسیداران قم در اعتراض به گرانی سوخت و پایین بودن کرایه مقابل استانداری تجمع کردند (۱۹بهمن).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۲بهمن ۱۳۹۶ (۱۱فوریه ۲۰۱۸)