راهپیمایی کارگران گروه ملی فولاد اهواز - حرکتهای اعتراضی کارگران و کشاورزان

کارگران گروه ملی فولاد اهواز در پانزدهمین روز اعتراضات پیاپی خود؛ روز سه شنبه در خیابان کیانپارس دست به راهپیمایی، زدند.

کارگران گروه ملی فولاد اهواز پس از راهپیمایی مقابل استانداری رژیم تجمع کرده و شعار می‌دادند: «کارگر زندانی آزاد باید گردد». و تهدید کردند درصورت آزاد نشدن کارگران زندانی خط راه آهن را خواهند بست.

گله‌های ماموران سرکوبگر رژیم به صورت انبوه و با انواع خودروها به محل استانداری گسیل شدند و تعدادی دیگر از این کارگران محروم که خواستار پرداخت حقوق عقب افتاده خود بودند را دستگیر کردند.

دوشنبه شب نیز مطابق اعلان قبلی جمعی از کارکنان گروه ملی فولاد اهواز بعد از افطار در فلکه سوم کیانپارس جهت برگزاری تجمع اعتراضی گرد هم آمدند. و با صدای الله اکبر قصد راه اندازی اعتراضی داشتند که نیروهای ویژه و لباس شخصی رژیم که پیش از این در فلکه و خیابانهای اطراف مستقر شده بودند به کارگران معترض یورش برده و تعدادی از آنها را دستگیر کردند
روز سه شنبه همچنین جمعی از کارگران و خانواده های کارگران دستگیر شده در مقابل ارگان سرکوب رژیم موسوم به پلیس مبارزه با مواد مخدر که کارگران بازداشت شده به آنجا منتقل شده بودند تجمع کردند و خواستار آزادی آنها شدند

جوانان روستاهای دیلم و گناوه واقع در استان بوشهر در اعتراض به استخدام نیروهای غیربومی در شرکت های نفتی روبروی تلمبه‌خانه گوره دست به تجمع زدند.

کشاورزان روستای خیرآباد در گچساران در اعتراض به قطع حقآبه خود که چند روز است ادامه دارد روبروی ورودی سدکوثر تجمع اعتراضی برگزار کردند. به گفته اهالی این منطقه، چند روز است که آب شبکه‌ی آبیاری کشاورزان منطقه خیرآباد توسط عوامل سد کوثر بسته شده و این در حالی است که صدها هکتار مزارع این منطقه در حال حاضر به زیر کشت مرکبات، و انواع صیفی جات رفته است.

کارگران کارخانه «کیش چوب» در جزیره کیش برای چندمین بار با برگزاری تجمع اعتراضی خواستار پرداخت دست‌کم ۱۴ ماه دستمزد عقب افتاده شان شدند.
فعالیت این واحد تولیدی از مهر ماه سال گذشته متوقف شده است.کارگران معترض می‌گویند نه تنها وعده‌های سردمداران حکومت محقق نشده بلکه تعدادی از کارگران که در تجمعات اعتراضی سال گذشته شرکت داشتند، به بهانه اتمام قرارداد، از کارخانه اخراج کرده اند.

روز دوشنبه۲۱خرداد ۹۷ ماموران سرکوبگر انتظامی در روستای سارجه کر Sarjeh Kor از توابع شهرستان گنبدکاووس واقع در استان گلستان، اقدام به پلمب موتورهای آب کشاورزی کشاورزان محروم این منطقه به منظور جلوگیری از کاشت ذرت و پنبه کردند.

جمعی از زنان روستاهای عیسی آباد و ختم زرند کهنوج، روز دوشنبه در اعتراض به بی آبی در مقابل فرمانداری زرند. تجمع کردند.