تجمع های اعتراضی دانشجویان به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو و تجمع کارگران فولاد اهواز

 

از صبح سه‌شنبه ۱۳ آذر تجمعات و اعتراضات مختلفی توسط دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف به مناسبت ۱۶ آذر و همچنین در حمایت از اقشار مختلف ازجمله کارگران فولاد اهواز شکل گرفت. دانشجویان در دانشگاه‌های پلی‌تکنیک(امیرکبیر) در تهران، سهند تبریز و نوشیروانی بابل دست به تجمع و اعتراض زدند.

دانشجویان در دانشگاه پلی‌تکنیک در تهران، در حمایت از کارگران فولاد اهواز و مطالبات آن‌ها دست به تجمع و اعتراض زدند. آنها شعارمی‌دادند: کارگر زندانی آزاد باید گردد، دانشجوی زندانی آزاد باید گردد، نصر من الله و فتح قریب مرگ بر این دولت مردم‌فریب
دانشجویان دست‌نوشته‌هایی نیز در دست داشتند که بر روی آن نوشته‌شده بود: کارگر، دانشجو آزاد باید گردد. مردم در شرایط نابسامان اقتصادی به سر می‌برند. شاهکار تدبیر و امید فلاکت زرخیزترین استان کشور.
از سوی دیگر مشتی از مزدوران بسیجی مذبوحانه تلاش کردند تا مانع شکل‌گیری این حرکت اعتراضی شوند. اما دانشجویان در برابر آنان ایستاده و مقاومت کرده و شعار می‌دادند: (توپ تانک مسلسل دیگر اثر ندارد)


در دانشگاه نوشیروانی بابل دانشجویان در اعتراض به ناکارآمدی‌های موجود در کشور و به مناسبت روز دانشجو، دست به تجمع و اعتراض زدند. در دست‌نوشته‌هایی که در دست دانشجویان بود، این نوشته‌ها به چشم می‌خورد: دانشگاه زنده است. سرکوب دانشجویان را متوقف کنید دانشجو می میرد، ذلت نمی‌پذیرد.

در دانشگاه صنعتی سهند تبریز نیز دانشجویان در اعتراض به پاسخ منفی کارگزاران رژیم به مطالباتشان، دست به اعتراض زده و سینی‌های غذای خود را روی زمین چیده و دست به تجمع اعتراضی زدند.

دانشجویان در دانشگاه‌های علامه طباطبایی در تهران، علوم پزشکی سیرجان و رازی کرمانشاه در جلساتی که به مناسبت روز دانشجو برگزار کردند از اعتراضات و مطالبات کارگران حمایت کرده و خواستار آزادی کارگران زندانی شدند.
دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی علامه طباطبایی روز دوشنبه ۱۲ آذر در اعتراض به حضور مأموران اطلاعات در ساعات اداری در محیط دانشگاه و همکاری با حراست برای ایجاد فضای ترس و ارعاب و تهدید به دستگیری دانشجویان اقدام به تجمع نمودند.

در سیرجان نیز دانشجویان در دانشگاه علوم پزشکی سیرجان در اعتراض به وضعیت بدغذایی تجمع کردند. دانشجویان سینی‌های غذای خود را در این حرکت اعتراض روی زمین چیدند.
در کرمانشاه هم، جمعی از دانشجویان دانشگاه رازی به مناسبت روز دانشجو در یک تجمع اعتراضی با به دست گرفتن پلاکاردهایی، حمایت خود را از کارگران زندانی و مطالبات و اعتصاب کارگران اعلام کردند. دانشجویان با شعارهایی همچون دانشجو، کارگر، معلم، اتحاد اتحاد بر ضرورت همبستگی تاکید کردند.
در این دانشگاه، دانشجویان شعار می دادند: از خراسان تا تهران، معلمان در زندان

روز دوشنبه ۱۲آذر مدیریت خوابگاه دانشگاه موسوم به چمران در کرمان برای دانشجویان کارشناسی قانون سرکوبگرانه ای را اعلام کرد. این قانون در وحشت از اعتراضات دانشجویی در آستانه روز دانشجو و برای قطع ارتباطات دانشجویان با یکدیگر است.
طبق این قانون، چنانچه دانشجویی در اتاق دیگری دیده شود، دانشجویان آن اتاق  جریمه نقدی می شوند.

اعتصاب و تظاهرات کارگران فولاد
اهواز – ۱۳ آذر ۹۷

کارگران فولاد اهواز روز سه شنبه ۱۳ آذر بیست و پنجمین روز اعتصاب و تظاهرات خود را از مقابل استانداری رژیم در اهواز آغاز کردند.
تظاهرکنندگان در صفوفی فشرده پس از عبور از پل خیابان طالقانی و خیابان نادری به سمت بازار رفتند و از همشهریان غیرتمند اهوازی خود خواستند به آنها ملحق شوند.

در یک میدان  یکی از نمایندگان کارگران فولاد طی سخنانی از جمله گفت «فریادرسی نیست که صدای ما را بشنود. مسئولین گوش هایشان را گرفتن، صدای ما را نمی‌شنوند.... والله والله حقمونو از شما میگیریم....». سایر کارگران در پاسخ به صحبتهای نماینده شان شعار دادند: می ایستیم می میریم حقمونو می گیریم.

در تظاهرات امروز جمعی از زنان و دختران دانشجو پیشاپیش کارگران حرکت می کردند. آنها دستنوشته‌هایی در دست داشتند که بر روی آن نوشته شده بود: فرزند کارگرانیم کنارشان می مانیم. کارگران سپس از بازار عبور کرده و خطاب به هموطنان و بازاریان شعار می‌دادند: همشهری با غیرت حمایت حمایت
کارگران در مسیر راهپیمایی هنگامی که به مقابل مسجدی به نام آخوند جنایتکار موسوی جزایری امام جمعه و نماینده خامنه ای در اهواز رسیدند خشم و اعتراض خود را نسبت به دشمنان اصلی و کارگزاران دزد و غارتگر رژیم ابراز کردند.
آنها شعارمی‌دادند:‌ ما کارگران اهنیم ریشه ظلمو میکنیم،نه حاکم نه دولت نیستن به فکر ملت. حسین حسین شعارشون دردیها افتخارشون. این همه بی عدالتی هرگز ندیده ملتی. نه تهدید نه زندان دیگر اثر نداره. هیهات مناالذله. کارگر زندانی آزاد باید گردد. 
کارگر هفت تپه ازاد باید گردد. کشور ما دزد خانه است توی جها ن نمونه است. کلیدساز دروغ گو کلید تدبیرت کو؟

روز سه شنبه ۱۳ آذر جمعی از مردم شاهرود در اعتراض به ورود آخوند روحانی به این شهر تجمع کردند. تجمع کنندگان پلاکاردهای اعتراضی در دست داشتند که از جمله روی آنها نوشته شده بود: کارنامه پنج ساله روحانی افزایش بیکاری و گرانی.


روز دوشنبه ۱۲آذر۹۷ جمعی از ساکنان کوی مهدیس اهواز در اعتراض به قطع مکرر آب آشامیدنی و کاهش کیفیت یکی از خیابان های این محل را مسدود کردند.
مردم اهواز پول زیادی برای خرید آب می دهند و نگران بیماریهای ناشی از آلودگی آب هستند

 
روز سه شنبه ۱۳ آذر بار دیگر غارت شدگان موسسه کاسپین در مقابل شعبه سرپرستی این موسسه غارتگر تجمع کردند. تجمع کنندگان خشمگین شعار می دادند:
هیهات من الذله. با این همه اختلاس مفسد اصلی کجاست. تورم گرانی پاسخ بده روحانی

 
روزسه شنبه۱۳آذر۹۷ غارت شدگان موسسه کاسپین مشهد در اعتراض به غارت و برنگرداندن پولهایشان براساس فراخوان از قبل داده شده مقابل شعبه پامچال این موسسه تجمع اعتراضی برگزار کردند.
آنها شعار می دادند: با این همه اختلاس مقصد دزدها کجاست
حکومت عدل علی این همه بی عدالتی
کلید ساز دروغگو کلید تدبیرت کو
ما تشنه عدالتیم بیزا از خیانتیم. نه قاضی نه دولت نیستند بفکر ملت.


روز سه شنبه ۱۳آذر۹۷ کارگران بزرگترین واحد تولید بلبرینگ کشور، بلبرینگ سازی تبریز، در اعتراض به پرداخت نکردن حقوق چهار ماهه شان دست به تجمع اعتراضی زدند.

روز سه شنبه ۱۳آذر ۹۷پرسنل بیمارستان موسوم به خمینی کرج در اعتراض به عدم دریافت ماهها حقوقشان، یک تجمع اعتراضی برگزار کردند. تجمع کنندگان شعار می دادند: دیگه تمومه صبر ما خدا برس به داد ما. وزیر بهداشت کجاست بیمارستان رو هواست.

روز دوشنبه ۱۲ آذر کارگران شهرداری که بعد از ۲۲ سال و یا بیشتر همچنان کارگر روزمزد هستند دست از کار کشیده و تجمع کردند.

روز دوشنبه ۱۲آذر ۹۷ هم‌زمان با روز جهانی معلولان، جمعی از افراد دارای معلولیت در اعتراض به عدم پیش‌بینی بودجه اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان در سال ۹۸ روبه‌روی ساختمان سازمان برنامه و بودجه رژیم در تهران تجمع کردند.

روز دوشنبه ۱۲آذر جمعی از غارت شدگان مؤسسه سکه ثامن در برابر دادسرای عمومی و انقلاب تهران دست به تجمع و اعتراض زدند.


صبح روز دوشنبه ۱۲آذر۹۷ کارگران زحمتکش شهرداری حمیدیه در اعتراض به عدم دریافت ۷ ماه حقوق و دستمزد خود در میدان مرکزی این شهر تجمع کردند.