سخنرانی ها در تظاهرات در پاریس به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب ضد سلطنتی

تظاهرات و راهپیمایی در پاریس به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب ضد سلطنتی - سخنرانی شخصیت و شهرداران پاریس

سیلوی فاسیه شهردار پیشین لوپن: میدانیم که چقدر مهم است که اینجا باشیم. چه در فرانسه و چه در جهان. و شما به خودی خود این آزادی را که اینچنین انتظارش را میکشیم، نمایندگی میکنید. این تبادل بسیار مهم است. ما در اینجا شهرداران بسیاری را همراه خود داریم. شهردارانی که بین جمعیت هستند میتوانید بیایید بالای سن.

ژان فرانسوا لوگاره-شهردار منطقه یک پاریس: همکاران عزیز، شهرداران فرانسه،
دوستان عزیز که مردم آزاده ایران را نمایندگی می‌کنید،
در ماه فوریه ۱۹۷۹ دیکتاتوری شاه توسط مردم ایران سرنگون شد. ۴۰ سال بعد، دیکتاتوری فاسد ضدبشری دیگری در شرف افتادن است. حکومتی که امروز در ایران در مسند قدرت است فاقد مشروعیت است.
حکومتی که هر روز زنان و مردان کشورش را وحشیانه شکنجه میکند و شلاق میزند، ‌فاقد مشروعیت است.
حکومتی که توسط سازمان ملل و عفو بین‌الملل به دلیل اینکه رکورددار حکم اعدام بدون محاکمه است محکوم شده، فاقد مشروعیت است.
حکومتی که توان تامین آب برای مردمش در سراسر مناطق ایران را ندارد، و امکان تامین معیشت مردم راندارد، فاقد مشروعیت است.
حکومتی که اتحادیه اروپا آن را به اتفاق آرا تروریست نامیده و یک وزارتخانه رسمی آن را در لیست سازمانهای تروریستی قرار داده به دلیل فرماندهی سوءقصدی علیه گردهمایی دموکراتیک ما در ویلپنت در ۳۰ ژوئن گذشته و این سوءقصد که خوشبختانه شکست خورده را توسط دیپلوماتهایش به مورد اجرا گذاشته، فاقد مشروعیت است.
حکومتی که فقط با ارعاب و بی‌عدالتی و نقض حقوق بشر و حقوق زنان سرپاست، فاقد مشروعیت است.
وقتی حکومتی فاقد مشروعیت است باید برکنار شود، باید جایگزین شود. مقاومت ایران حی و حاضر است تا این جایگزینی را عملی کند و آماده است که امید، آزادی و دموکراسی را برای مردمش مهیا کند. از مقاومت ایران حمایت کنیم. مردم ایران مردم با عظمتی هستند، و دارای تمدن و تاریخی شگرف هستند و حق دسترسی به حقوق بشر، دموکراسی و آزادی را دارد.
زنده باد پیروزی مقاومت ایران.

ژیلبر میتران – رئیس فرانسه لیبرته-بنیاد دانیل میتران:
سلام،
امروز، ۸ فوریه، گردهم آمده‌ایم تا از مردم ایران حمایت کنیم در آزمایشی که مدتهای مدید است که با آن دست و پنجه نرم می کند.
همزمان همین امروز در آنجا، مقامات رژیم ایران نیز برای خودشان جشن سالگرد دارند. سالگرد ۴۰ سال یک حکومت مذهبی با کارنامه‌ای سیاه. فروپاشی اقتصاد و پول ملی به سود تسلیحات و جنگهای منطقه‌ای و فسادی که شرایط زندگی مردم را به محاق برده و مردم ایران نارضایتی خود را ابراز می‌کنند و قیام کرده‌اند. پاسخ حکومت خشونت است و سرکوب و دستگیری و اعدام، با بی‌اعتنایی کامل به حقوق بشر. ۴۰ سال سراسر شکنجه و کشتار و قتل عام علیه مردمی که برای معیشت و آزادی خود مبارزه می‌کند.
ما امروز گردهم آمده‌ایم تا از مطالبات این مردم حمایت کنیم که عبارتند از تغییر نظام، جایگزینی با حکومتی دموکراتیک، جایگزینی برای حکومت آخوندها. روابط بین‌المللی باید این مطالبات را مدنظر قرار دهد.
آلترناتیو ممکن است، آلترناتیو وجود دارد، آلترناتیو حی و حاضر است.
زنده‌باد ایران دموکراتیک.

سید احمد غزالی، نخست وزیر پیشین الجزایر
غیر از این سالگرد انقلاب ایران، تا آنجا که یادم می‌آید، ۸ فوریه سالگرد واقعه بسیار حزینی است که عبارت است از شهادت اشرف رجوی که در تاریخ ۸ فوریه، همزمان با قهرمان دیگری از مقاومت ایران به قتل رسید. بار دیگر همبستگی خودم را با مسعود و مریم در این رابطه ابراز می‌دارم.
بلافاصله بعد از دیکتاتوری غیر قابل وصفی که دیکتاتوری شاه بود، مردم ایران مواجه شدند با یک دیکتاتوری باز هم بی‌رحم‌تر که دیکتاتوری آخوندها بود.
این لحظه‌ای است مملو از امید ولی لحظه‌ای مملو از خطر هم هست. حکومت ایران به بن بست رسیده و وقتی یک حیوان وحشی به بن بست می‌رسد بسیار خطرناک است. دوستان اروپایی ما باید مشرف باشند که تروریسم حکومتی ایران بازهم بیشتر شدت خواهد گرفت، همانطور که وقتی حیوان وحشی‌ای به شدت زخمی شده بیشترین تهدید را دارد.
جنبشهای مردمی که ما در دهها و دهها شهر شاهد آن هستیم، به نقطه غیر قابل بازگشت رسیده‌اند، چون حکومت هیچ پاسخی به مطالباتی که مدت بیش از حدی است که پاسخ نگرفته‌اند، ندارد
همه را، بخصوص دوستان اروپاییمان را فرا می‌خوانم به هوشیاری زیاد در برابر از سر گیری این تروریسم حکومتی که می‌خواهد حکومت و راهبرد کشورگشاییهای خود را با خشونت و تروریسم تحمیل کند.
جشن خوبی داشته باشید. برایتان آرزوی بهروزی و نشاط در آینده‌ای بسیار نزدیک را دارم. انشاءالله
 
فرانسوا کلکومبه-بنیانگذار سندیکای قضات فرانسه
دوستان عزیز،
من دوست قدیمی مبارزات شما هستم و شما را مدت زیادی است که می‌شناسم. نسل من شاهد انقلاب علیه شاه بود. همه ما امیدوار بودیم و همه می‌دانستیم که جنبشهایی در ایران حامل آزادی هستند و خواهان دموکراسی‌اند. در جریان بودیم که برخی از آنها برنامه‌هایی داشتند برای نوع حکومتی که ما با آن موافق بودیم. ولی میدانید که داستان به فاجعه گرایید، چون این انقلاب غصب شد در شرایطی غیر قابل قبول و فضاحت‌بار. غیر قابل قبول‌تر و فضاحت‌بار‌تر از آن، صبرو بی‌عملی و حتی همدستی برخی کشورهای اروپایی و غربی بود که به حکومت یاری رساندند و امید داشتند که تغییر کند. و حالا می‌توانیم به کارنامه این حکومت نگاهی بیندازیم. محرومیت کامل از آزادیها از محصولات این حکومت است.
اما آنچه به ما امید میدهد قدرت شماست. شما مدت زیادی است که مشغول مبارزه هستید و مدتهاست ثابت‌قدم مانده‌اید.
هر چه باشد این گردهمایی نیروی جدیدی به ما و به شما می‌دهد و به جهانیان نشان می‌دهد که گزینه واقعی شما هستید و نه حکومت آخوندها.

مهناز سلیمیان
بنام خدا، بنام ایران، بنام آزادی،
دوستان، هموطنان عزیز، قیام کنندگان قهرمان، کانونهای شورشی، سلام و درود بر شما
تشویق جمعیت
در شرایطی برای بزرگذاشت ۲۲ بهمن و نوزده بهمن گردهم آمده ایم که فرزندان واقعی ستارخان و باقر خان و حنیف کیبر، و سعید محسن و بدیع زادگان، و قهرمانان دلیر احمدزاده و پویان و جزنی در هیئت قیام کنندگان و کانونهای شورشی برآنند که ریشه استبداد را از بیخ و بن برکنند.
 تشویق جمعیت
به واقع این روزها خیابانهای شهرهای مختلف ایران، صحنه نبرد ناخدای استبداد با خدای آزادی است همانها که دامن محبت را به خون رنگین کردند. شاه خائن و ساواکش پنداشتند که با کشتار و اعدام مجاهدان و فداییان و زندانی کردن رهبرانشان قادرند آزادی را در مینهمان نابود کنند غافل از اینکه خون شهدای آزادی ققنوس وار از خاکستر خویش از در هیئت خلق به پا خواهد خاست، و درخت آزادی همه جا شکوفه خواهد داد.
در فردای ۲۲ بهمن آخوندها نیز پنداشتند که مردم ایران و جنبش آزادیخواهانه اش را با ربودن رهبری آن به یغما ببرند و شب سیاه ارتجاع و سرکوب و شکنجه را بر میهمانمان حاکم کنند و کار ناتمام شاه را تمام کنند، اما نسلی به رهبری مسعود رجوی در مقابل سرکوب.

 اما نسلی به رهبری مسعود رجوی در مقابل سرکوب فریاد هیهات مناالذله کشید و مسیر با شکوه مقاومت را البته با قیمت سنگین ۱۲۰ هزار شهید و سی هزار سربدار و قله آن در ۱۹ بهمن ۱۳۶۰ با خون اشرف و موسی گشود و توطئه آنها را به شکست کشاند، بار دیگر ناخدای استبداد را در این نبرد تاریخی در معرض سقوط و نابودی قرار داد و در قیام ۹۶ شعله آزادیخواهی و شعار مرگ برخامنه ای تداوم یافت.

 امروز نیز ما گرد آمده ایم تا همین فریاد زنده باد آزادی و مرگ بر استبداد را که صدای مردم ایران و شهدای راه آزادی است به گوش جهانیان برسانیم.
درود بر کارگران، کشاورزان، معلمان، کامیونداران، بازاریان، دانشجویان، روشنفکران و هنرمندانی که هر روز خیابانهای شهر را مملو از فریاد شاه ساطان ولایت مرگت فرارسیده میکنند.

و درود بیکران بر کانونهای شورشی که به فرمان رهبر کبیرشان مسعود رجوی چون شیر در کمینند تا حمله را با حمله، مشت را با مشت و آتش را با آتش پاسخ دهند و بنیان سپاه جهل و جنایت پاسداران شب را از بیخ و بن برکنند تا میهنمان را با طلوع خورشید آزادی پیروزی خویش را جشن بگیرند
سلام بر شهیدان

سناتور ژان پیر میشل
دوستان عزیز، خواهران و برادران مقاومت ایران،
سلامها و منتهای احترام و همبستگی مرا بپذیرید،
شما که در اینجا هستید، شمایانی که قطعا از تیرانا ما را نگاه می‌کنید و شمایانی که در اورسور اواز همراه رئیس‌جمهورتان مریم رجوی هستید، مریم رجوی که پایداری و مقاومت و ایستادگی بر اصل آزادی و شهامتش را ارج می گزارم.
همانطوری که گفتیم حکومت از نفس افتاده. مثل میوه گندیده‌ای است که خواهد افتاد، ولی الزام آن این است که دیگر از آن حمایت نشود. و این فراخوانی است که امشب من به دولت فرانسه، اروپا و دول اروپایی می‌دهم. آقای لودریان، خانم موگرینی، از مقاومت ایران نهراسید و چشم و گوش خود را باز کنید و یا بهتر است بگویم سربلندی اروپا را از سر گیرید. سربلندی اروپاییان را از سر گیرید. از مقاومت ایران حمایت کنید. بیشتر از این خود را آلوده به پست‌ترین منافع اقتصادی اروپا نکنید که تبدیل به دیپلوماسی امروز این کشور شده است.
خانم موگرینی، من با شما ملاقات داشتم و شما را در شورای اروپا دیده‌ام و آن موقع خیلی دموکرات‌تر از امروز بودید. خودتان را باز یابید. خودتان را باز یابید و چوب لای چرخ زنان و مردانی که خواهان حکومت دموکراسی و حقوق بشر و آزادی در ایران هستند نگذارید.
آری؟ آلترناتیو وجود خارجی دارد. همیجاست! خطرناک نیست! یک آلترناتیو دموکرات است! آلترناتیو آزادیهاست! آلترناتیوی است که باید اروپا از آن حمایت کند!
پس زنده‌باد مردم ایران و فردا همه در تهران خواهیم بود برای حکومت جمهوری جدید.

ژرار لوتون - از سندیکای معلمین فرانسه
دوستان عزیز،
بیش از پیش انجمنها و سندیکاهای فرانسوی از هدف یک ایران آزاد حمایت می‌کنند. از شخصیتهایی که از این گردهمایی حمایت کرده‌اند تشکر می‌کنم و در اینجا حضور دارند. ما آنها را دعوت کرده‌ایم و من از آنها دعوت می‌کنم که بر روی سن بیایند.
در میان حامیان هورلان فرانسوا، رئیس سندیکای فاژ اصلیترین سندیکای دانشجویی فرانسه، فرانسوا آمارا، مارسل اوسترو، هتیک رحیمی رمان‌نویس، ادان مژبال، سمیرا موبید در اینجا هستند. حامیانی که در اینجا حضور ندارند عبارتند از سوفیا آمارا، کانتا گیلمن، رافائل پیتی پزشک انساندوست معروف، و هروه کریستوفر دبیر کل سندیکا اف اس یو که از من خواست او را در اینجا نمایندگی کنم.
همچنین تشکر می‌کنم از سازمانهایی که حمایت کرده‌اند منجمله لیگ آموزش و پرورش که همه به اهمیت آن در فعالیتهای آموزش و پرورش در فرانسه واقف هستند. رئیس آن، ژان میشل دوکُنت. هم همچنین این حمایتها گواهی هستند بر کذب بودن برداشت ایرانی بی‌مشکل که حکومت آخوندها با ولی فقیه مادام العمر و رئیس‌جمهوری به اصطلاح «مدره» که رکوردداراعدام در جهان است، تلاش می‌کند القا کند.
ذات این حکومت همانی است که می‌بینیم یعنی نقض حقوق بشر زنان، جوانان و اعضای سندیکاها. در این رابطه پنج سندیکای اصلی فرانسوی در بیانیه مشترکی در تاریخ ۳۱ ژانویه سرکوب کارگران در ایران را محکوم کردند. این سندیکاها عبارتند از ث.اف.د.ت، ث.ژ.ت، اف.اس.یو، سولیدر و اونسا.
همانطوری که سایر سخنرانان گفتند این حکومت اقتصاد را غصب کرده تا جنگها را با فقیر کردن مردم تامین مالی کند. در این رابطه اشاره می‌کنم به برنامه تهدید آمیز موشکهای بالستیکی این حکومت همدست بدترین دیکتاتورهاست و دست به مداخله نظامی به سود بشار اسد می‌زند. این حکومت دست به اعمال تروریستی علیه اپوزیسیون این کشور در خاک اروپا می‌زند. به همه این دلایل ایرانیان داخل کشور بار دیگر از سال ۲۰۱۷ قیام کرده‌اند و طالب آزادیهای بنیادین و جایگزینی دیکتاتوری هستند.
ما در اینجا منتهای همبستگی خودمان را با آنها در آزمایشاتی که با آن مواجهند اعلام می‌کنیم و از برنامه آنها برای استقرار دموکراسی در ایران حمایت به عمل می‌آوریم. همراه با این زنان و مردان و با مقاومت ایران این هدف را دنبال می‌کنیم تا در تهران به منصه ظهور برسد و رویای یک ایران آزاد را محقق کند.

دکتر الخو ویدال کوادراس –رئیس کمیته بین المللی در جستجوی عدالت
دوستان عزیز،
مثل همیشه بسیار خوشبختم که امروز در میان شما هستم و این جمعیت پر شور را که در اینجا به مناسبت 40 امین سالگرد انقلاب ایران علیه دیکتاتوری شاه گرد آمده اند می بینم.
طی چهار دهه گذشته، مردم ایران خیلی تحت رژیم بینادگرای اسلامی رنج کشیدند. اما آخوندها نتوانستند بر جنبش مقاومت مردم ایران برای آزادی و دمکراسی پیروز شوند. و شما شاخص آن هستید.
سال گذشته ما شاهد تحولات مهمی در ایران بودیم. ما دیدیم که مردم ایران در سراسر کشور قیام کردند و شعار “اصلاح طلب اصولگرا، دیگه تمومه ماجرا » را سر دادند. ما دیدیم که “کانونهای شورشی» مجاهدین خلق همه جا در ایران توسعه یافتند و آفیشها چسباندند و تراکتها توزیع کردند و پیام امید و آزادی را در هر شهر و روستای ایرانی پراکندند.
این کانونهای شورشی واقعا آخوندها را به وحشت انداخته اند. بطوری که آنها هیچ راهی جز سرکوب داخلی بیشتر و توسل به تروریسم در اروپا برای حذف فیزیکی مجاهدین خلق ایران و جنبش اپوزیسیون دموکراتیک که در خارج حضور دارد نیافتند.
طی سال گذشته، شش دیپلمات ایرانی، منجمله یک سفیر در موضع، بخاطر نقششان در توطئه های تروریستی که مخالفین را در خاک اروپا هدف قرار میداد، اخراج شدند.
ما شاهد بودیم که سوء قصد با بمب علیه گردهمایی ویلپنت در فرانسه در ژوئیه گذشته خوشبختانه خنثی شد، و همچنین پروژه سوء قصد علیه گردهمایی اپوزیسیون ایران در آلبانی هنگام برگزاری سال نو ایرانی در مارس گذشته.
این تلاشهای مأیوسانه نشان میدهند که حقیقتا تنها جنبشی که رژیم ایران جدی میگیرد، جنبش تحت هدایت مریم رجوی است.
امروز رژیم بیش از همیشه در صحنه بین المللی منزوی است و فشار بر روی آخوندها افزایش می یابد. این بخاطر تروریسم و برنامه مهاجم موشک بالستیک و تأمین مالی گروههای تروریستی در منطقه است.
من اتحادیه اروپا را فرامیخوانم که در مقابل دیکتاتوری مذهبی تروریستی و بی آینده قاطعیت را انتخاب کنند.
اتحادیه اروپا بایستی به سیاست مماشات پایان دهد و از اپوزیسیون ایران بجای رژیم آخوندها حمایت کند.
مماشات تنها باعث جری شدن آخوندها برای اقدام به جنایات بشتر در ایران و تروریسم در اروپا خواهد شد.
اتحادیه اروپا بایستی تمامیت وزارت اطلاعات و تمامیت سپاه پاسداران را در لیست تروریستی قرار دهد.
زنده باد ایران آزاد
متشکرم