اذعان اعضای مجلس آخوندی به وضعیت فاجعه بار زندگی و معیشت مردم در حاکمیت آخوندی

 

جلسه مجلس رژیم شاهد اخطارها و هشدارها نسبت به گرانی سرسام‌آور و فساد همه‌گیر حکومتی بود.


بدری عضومجلس آخوندی: سیر صعودی قیمت کالاها از اوایل سال جاری شروع شد هر چه به پایان سال نزدیک‌تر شدیم انتظار میرفت دولت با تدابیر خود آرامش و تعادل را به بازار برگرداند اما متأسفانه شاهد تندتر شدن شیب افزایش قیمتها شدیم حالا امروز بازار بیدر و پیکرتر از هر زمان دیگری است و اقشار مختلف مردم برای تهیه اقلام مورد نیاز خود به قیمت متعارف با مشکلات گسترده مواجه هستند.
جناب آقای روحانی رئیس‌جمهور محترم کاری کردید که مردم مشکل مسکن و بیکاری خود را فراموش کرده و در تأمین مایحتاج ضروری خانواده‌هایشان بمانند، امروز دغدغه مردم بزرگ ما تأمین گوشت، مرغ و تخم مرغ و قند و شکر مورد نیازشان شده است.

بختیار: ما امروز شاهد رتبه بالای فساد هستیم. سطح پایین رضایت ارباب رجوع با وضعیت نامناسب رتبه‌بندی فساد و رشوه، اختلاس، پارتی بازی، استفاده شخصی از منافع عمومی امروز در دستگاههای اداری و اجرایی کشور را شاهد هستیم....

محمودزاده: اختلاس‌ها و ضایع نمودن بیت المال، سوء‌استفاده از ارز دولتی به نام واردات کالاهای اساسی. رانت گسترده در واردات محصولات کشاورزی و صنعتی. رانت در توزیع کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم  تعمیم فساد و رانت باعث ایجاد صفها طولانی برای دریافت گوشت و تخم مرغ و شکر و غیره شده است. به‌خاطر همین گلوگاههای فساد تعدادی در طول یک سال دو سال به ثروتهای افسانه‌ای دست یافته‌اند و فقر گسترده و گرانی کمرشکن جامعه ما را فراگرفته است.

رسانه‌های حکومتی نیز نسبت به پیامدهای گرانی و فوران خشم مردم هشدار می‌دهند. روزنامه حکومتی جهان صنعت نوشت:‌ دشواری معیشت، گرانی، بیکاری، فسادهای کلان، کاهش شدید ارزش پول ملی، همه آن حوادثی  است که سبب می‌شوند هر از گاهی اعتصاب و تجمعی برپا شود. شکاف اعتماد بین مردم، دولت و حاکمیت در حال عمیق‌تر شدن است و ناکارآمدی‌های اقتصادی روزبه‌روز پررنگ‌تر می‌شوند.
این رسانه حکومتی افزود: واقعیت امر این است که اکثر قریب به اتفاق مردم از شرایط اقتصادی و معیشتی موجود رضایتی ندارند.