فراخوان ۳۵ نماینده کنگره آمریکا به دونالد ترامپ برای عدم تمدید معافیت ۸ کشور خریدار نفت رژیم

 

۳۵ نماینده کنگره آمریکا در نامه یی به دونالد ترامپ ضمن حمایت از لیست گذاری تروریستی سپاه پاسداران خواهان عدم تمدید معافیت ۸ کشوردرخرید نفت از رژیم شدند.

سی و پنج عضو مجلس نمایندگان آمریکا در نامه مشترک خود خطاب به دونالد ترامپ می نویسند:از زمانیکه دولت شما از معامله اتمی خارج شد، ایران با سلسه ای از تحریم ها مواجه شده است. همین ماه شما با یک اقدام بی سابقه و ضروری، سپاه پاسداران را بعنوان یک سازمان تروریستی خارجی اعلام کردید. و حالا در راستای کمپین ماکزیمم فشار شما، به رژیم تهران بایستی فشار بیشتری آورده شود.
سی و پنج نماینده کنگره خطاب به ترامپ نوشتند: ما از شما میخواهیم که استثنائات نفتی را دیگر تمدید نکنید تا سران حکومت ایران به خوبی بفهمند که آنها نمی توانند شعارهای مرگبار خود را عملی کنند.
روز دوم ماه می (۱۲اردیبهشت) مدت ۱۸۰ روزه معافیت از تحریم درمورد ۸ کشوری که از حکومت آخوندی می توانستند نفت بخرند، به سر می رسد.
در این نامه هم چنین امده است: به صفر رساندن صدور نفت توسط رژیم ایران کماکان یک موضوع کلیدی است که بخشی از سیاست ماکزیمم فشار است. همچنان که نماینده ویژه وزارت خارجه برای ایران، برایان هوک، در ژانویه گفت ۸۰ درصد درآمد رژیم ایران از صدور نفت بدست می آید و سیاست حداکثر فشار برای عدم دست یابی این رژیم به پول نفت باعث میشود سران حکومت ایران با این انتخاب روبرو شوند: که آیا می خواهند کماکان پول را برای اشاعه تروریسم در خارج بکار بگیرند، یا اینکه پولها را برای مردم ایران خرج کنند.
درحال حاضر رژیم تهران از معافیتهای تحریمی در فروش نفت برای دستیابی به پول بیشتر و مصرف آن برای تروریسم استفاده می کند.