موضعگیری شدیداللحن رئیس جمهور آمریکا در باره مجعولات مورد پسند رژیم آخوندی

 

رئیس جمهور آمریکا در یک موضعگیری شدیدالحن وجود هرگونه کشمکش واختلاف با مشاور امنیتی و وزیر خارجه خود را قویاً تکذیب کرد.

موضعگیری شدیدالحن رئیس جمهور آمریکا در باره مجعولات مورد پسند رژیم آخوندی دایر بر اختلاف ترامپ با بولتون و پمپئو در رابطه با ایران، توجهات را به خود جلب کرده است.
نخستین بار ظریف وزیرخارجه آخوندها در سفر به نیویورک و مصاحبه با رسانه های آمریکایی طبق دستور خامنه ای از ترس جنگ، ترفند شناخته شده حکومت آخوندی برای اختلاف سازی بین ترامپ با بولتون را بکار گرفت.
این ترفند در حوزه علمیه ولایت فقیه به «چیدن پر و بال» مشهور است.
ظریف بولتون را مقصر جلوه داد و گفت میخواهند پرزیدنت ترامپ را به یک درگیری بکشانند. من بر این باور نیستم که پرزیدنت ترامپ اینکار را میخواهد بکند. من بر این اعتقادم که پرزیدنت ترامپ در مبارزه انتخاباتی قول داد که آمریکا را به جنگ دیگر نخواهد برد.
وزیر خارجه آخوندها با بلاهت فوق تصور افزود: مردم منطقه ما به این نتیجه رسیده‌اند حضور آمریکا بی‌ثبات کننده است به نظر من پرزیدنت ترامپ با این حرف موافق است!
در مورد برجام نیز ظریف با لودگی گفت که پرزیدنت ترامپ متن آنرا نخوانده و فقط به این دلیل از آن خارج شده که از پرزیدنت اوباما خوشش نمی آمد!
اما سوته دلی و حرف اصلی جواد ظریف تمرکز تضاد بر روی جان بولتون در رابطه با مجاهدین بود:

سوال خبرنگار - شما گفته اید یک گروه کوچک از آمریکاییها و مقامات خاورمیانه یی تلاش کرده اند پرزیدنت ترامپ را به سمت یک درگیری با ایران هل بدهند اینها چه کسانی هستند و چرا؟
ظریف - آقای بولتون علنا گفته است قبل از اینکه مشاور امنیت ملی بشود د در گردهمایی یک سازمان تروریستی ایرانی که آمریکا آن را در لیست گروههای تروریستی گذاشته بود و او از این گروه پول گرفته بود، علناً گفت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را در تهران با آن سازمان تروریستی جشن خواهد گرفت. اینها ثبت شده است

در قدمهای بعد مماشاتگران و پشتیبانان استمالت رژیم آخوندی و مخالفان ترامپ در سالی که به انتخابات آمریکا نزدیک میشود، برای ضربه زدن به او در زنجیره ای از اخبار جعلی بر طبل اختلاف بین او و بولتون و پمپئو کوبیدند.
سرانجام روز چهارشنبه رئیس جمهور آمریکا در یک موضعگیری شدیدالحن وجود هرگونه کشمکش و اختلاف با مشاور امنیتی و وزیر خارجه خود را قویاً تکذیب و اعلام کرد: اخبار جعلی (فیک نیوز) منعکس شده در واشنگتن پست و حتی جعلی‌تر از آن در نیویورک تایمز . داستانهایی مینویسند که گویا درون دولت کشمکشی در مورد سیاست قوی من در مورد خاورمیانه وجود دارد. هیچ جدالی وجود ندارد. عقاید متفاوتی بیان شده اند و من تصمیم قاطع و نهایی را خواهم گرفت.
یک پروسه خیلی ساده است. همه جنبه ها و نظرات و سیاستها شنیده می شوند.
ترامپ در پایان این توئیت، علیرغم اینکه خامنه ای مذاکره با این دولت ترامپ را سم مضاعف توصیف کرده است، با یقین به زانو زدن رژیم آخوندی ابراز اطمینان کرده است که: رژیم بزودی پای گفتگو می آید.

رئیس جمهور روسیه یک روز پس از گفتگوهایش با پمپئو، به حکومت آخوندی در رابطه با برجام هشدار داد.
خبرگزاری تاس گزارش داد: پوتین گفت رژیم ایران درخروج از برجام هیچ منفعتی ندارد. من بارها در صحبت با طرف حساب های ایرانیم گفته ام که به نظر من بیشترین منفعت برای آنها این است که برغم هر اتفاقی در برجام بمانند. زیرا بمحض اینکه از برجام خارج شوند، همه فراموش می کنند آمریکا باعث شکست برجام بود و همه رژیم ایران را مقصر می شناسند.
خبرگزاری تاس در ادامه افزود: پوتین هشدار داد که او یک حرف غیر دیپلماتیک می زند که ممکن است دوستان اروپایی اش را بیازارد ولی او با تاسف به این واقعیت اشاره کرد که آمریکایی ها از برجام خارج شدند. اکنون برجام دارد سینه خیز می رود و اروپایی ها نمی توانند خسارات اقتصادی رژیم ایران را جبران کنند.
پوتین افزود: روسیه اتش نشانی نیست و نمی تواند هرچیزی که به ما تماما وابستگی ندارد را نجات دهد. ما نقش خودمان را بازی کرده ایم. اما این تماما به ما بستگی ندارد. این بسته به طرف های دیگر است تمام بازیگران از جمله آمریکا و کشورهای اروپایی و رژیم ایران.