بریفینگ محرمانه رهبران کنگره آمریکا درباره رژیم آخوندی

 

کاخ سفید شماری از اعضای برجسته سنا و کنگره آمریکا را در رابطه با بحران کنونی آمریکا با رژیم آخوندی بریف کرد.

آسوشیتدپرس، ۱۷ مه (۲۷اردیبهشت) نوشت: رهبران کنگره یک بریفینگ طبقه بندی شده را حول رژیم ایران از کاخ سفید تحویل گرفتند. ‌آنها در حالیکه جلسه بریفینگ اطلاعاتی را ترک می کردند هیچ صحبتی در این رابطه نکردند.
سناتور مارک وارنر عضو برجسته کمیته اطلاعات سنا نپذیرفت در مورد اطلاعات طبقه بندی شده صحبتی بکند اما گفت قانونگذاران بیشتری بایستی نسبت به تهدید رژیم ایران مطلع بشوند.
سناتور مارکو روبیو عضو کمیته اطلاعات سنا که از محل مجلس سنا صحبت می کرد از اقدامات کاخ سفید دفاع کرد و به جریانی از اطلاعات راجع به تهدیدات رژیم ایران علیه نیروها و منافع آمریکا در خاورمیانه اشاره کرد.

آسوشیتدپرس در گزارش دیگری نوشت: سناتور روبیو گفت: اطلاعاتی که او دیده حاکی از یک منازعه بالقوه فوری و حائز اهمیت است که طی ۸ سال گذشته مشابه آن را ندیده بوده و اطلاعات ارائه شده با واقعیات روی زمین همخوانی دارند.

خبر گزاری رویترز نیز گزارش داد: منابع کنگره گفتند بعد از اینکه قانونگذاران دمکرات و جمهوریخواه هر دو خواهان اطلاعات بیشتری شدند، مقامات دولت ترامپ هفته آینده آنها را در موضوع ایران بریف محرمانه خواهند کرد.
دستیاران کنگره گفتند مایک پمپئو وزیر خارجه، ژنرال دنفورد رئیس ستاد نیروهای مسلح و پاتریک شاناهان وزیر دفاع موقت تمامی اعضای سنا را بریف خواهند کرد.

سناتور تیلیس عضو کمیته قضایی سنای آمریکا گفت: رژیم ایران با رفتار شرورانه اش سالانه صدها میلیون دلار صرف حمایت از سازمان های تروریستی درجهان می کند. فکر میکنم رئیس جمهور حق دارد مقابل آنها بایستد.
وی افزود: این رژیم به شبه نظامیانی کمک می کند که صد ها سرباز آمریکا را در عراق کشته اند.

جرمی هانت وزیر خارجه انگلستان در یک پیام توییتری نوشت: وزیرخارجه ‌آمریکا ومن هفته گذشته درمورد ایران در لندن و مجدداً در بروکسل روز دوشنبه بحث کردیم. ما ارزیابی مشترکی از تشدید تهدید اعمال شده توسط رژیم ایران داریم. مثل همیشه ما از نزدیک با آمریکا کار می کنیم.

جرمی هانت دوشنبه گذشته در بروکسل به خبرنگاران گفته بود بریتانیا نسبت به خطر یک درگیری اتفاقی بین رژیم ایران و آمریکا و وخیم‌تر شدن ناخواسته وضعیت بسیار نگران است.

محمود عباس رئیس دولت فلسطین، حمله شبه نظامیان حوثی وابسته به رژیم آخوندی علیه ایستگاههای پمپاژ نفت در عربستان را محکوم کرد.
 وی این اقدام را تروریستی و خرابکارانه توصیف کرد و افزود: این اقدام تروریستی شدت تنش در منطقه را افزایش میدهد.