دادخواهی قتل عام ۶۷ محاکمه آمران و عاملان در دادگاه بین‌المللی کنفرانس بین‌المللی در اشرف۳



روز دوشنبه ۲۴ تیرماه ۹۸، کنفرانسی در اشرف۳ با حضور رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت تحت عنوان «دادخواهی قتل عام ۶۷، محاکمه آمران و عاملان در دادگاه بین‌المللی» برگزار شد.

در این کنفرانس شماری از شخصیت‌های سیاسی، حقوق‌دانان و مدافعان حقوق بشر شرکت داشتند و پیرامون جنایات ضد بشری رژیم آخوندی علیه مردم و مقاومت ایران به‌ویژه قتل عام ۳۰هزار زندانی سیاسی در سال ۶۷ سخنرانی کردند.
سخنرانان به تحقیق بین‌المللی برای رسیدگی به این جنایت و محاکمه آمران وعاملان این قتل عام در دادگاه‌های بین‌المللی فراخوان دادند.
در این کنفرانس هم‌چنین شماری از زندانیان مجاهد از بند رسته از جمله شاهدان قتل عام ۳۰هزار زندانی سیاسی در سال ۶۷ به ادای شهادت درباره جنایات دیکتاتوری آخوندی پرداختند.
طنین تکان دهنده این گواهی ضرورت و اهمیت پایان دادن به مصونیت جنایتکاران علیه بشریت در دیکتاتوری تروریستی حاکم برایران را برای خلاصی ایران و جهان از شرارت این رژیم هرچه برجسته تر کرد.
خانم مریم رجوی در سخنرانی خود در کنفرانس دادخواهی قتل عام ۶۷ گفت: به آن جانهای جوان، آن عاشقان آزادی و زیبایی آینه های پاک آرزوهای مردم ایران، بله به همه آنها هزاران درود
گرچه یاران فارغ اند از یاد من از من ایشان را هزاران یاد باد
قتل عام زندانیان سیاسی مجاهد و مبارز تصادم خونین قرون وسطی و نسل فردا بود. نسل برپا دارنده انقلاب بهمن که عزم یک جامعه آزاد و برابر را داشت. ولی با هیولای استبداد دینی و هجوم سرکوب و غارت مواجه شد. قتل عام ۶۷ صحنه هولناک این رویارویی تاریخی بود. اما پایان آن نبود. بلکه با همه دردناکی آن آغاز تازه ای از کشاکشی بود که همچنان ادامه دارد و سرنوشت جامعه ایران را قرین آزادی می کند.

دکتر خوان گارسه
در کنفرانس دادخواهی قتل عام ۶۷ در اشرف۳، دکتر خوان گارسه وکیل مجاهدان اشرفی و از چهره های شناخته شده بین المللی در امر پیگیری مسئولان جنایت علیه بشریت در سخنرانی خود خطاب به مجاهدین گفت، از دیدن شما مفتخرم. شما که سختیها را در اشرف و لیبرتی تحمل کردید. اکنون دیدن شما در این شرایط برایم مسرت‌بخش است. این نمونه به ما نشان می‌دهد که قدرت و اراده پایداری بر اصول می‌تواند هدف را محقق کند.
خوان گارسه درباره قتل عام۶۷ تأکید کرد، این حق شماست که به عدالت در این رابطه دست پیدا کنید. شما باید (به تلاش‌هایتان) ادامه بدهید تا یک دادگاه برای رسیدگی به این پرونده ایجاد شود. در این زمینه شما حق دسترسی به قضات بین‌المللی را دارید. شورای امنیت سازمان ملل این صلاحیت را دارد که یک دادگاه بین‌المللی را به‌اجرا بگذارد قانون بین‌الملل هیچ‌گونه عفوی را در رابطه با این جنایات قائل نمی‌شود و این پرونده همیشه قابل رسیدگی است.

دکتر طاهر بومدرا
طاهر بومدرا رئیس مشترک کمیته عدالت برای قربانیان قتل عام۶۷ در ایران طی سخنانی گفت: ما یک کارگروه در چارچوب انستیتوی بین المللی حقوقدانان که در لندن مستقر است تشکیل داده ایم و مدارکی را در مورد آمران و عاملان قتل عام ۶۷ جمع‌آوری کرده‌ایم که جای هیچ شکی در آنها نیست. و اسناد آن قابل ارائه به تمام مراجع بین‌المللی است.
طاهر بومدرا افزود:ما هم‌چنین اسنادی در مورد گورهای جمعی گردآوری کرده‌ایم که جای هیچ شک و شبهه‌یی ندارد و آن‌را به مراجع بین‌المللی ارائه کرده‌ایم.
ما ۱۲۰ کشور را شناسایی کرده‌ایم که می‌توانند جنایت علیه بشریت و جنایت نسل‌کشی را پیگیری کنند. بنابراین مصمم به پیگیری این پرونده هستیم و عاملان قتل عام۶۷ باید در برابر عدالت قرار بگیرند.

عابدالمصیری
در ادامه این کنفرانس عابد المصیری نماینده پارلمان اردن طی سخنانی گفت، سه روز است که من شاهد این چهره ها هستم. شاهد این قامتهای ایستاده هستم که شرافت را رقم زده اند. مجاهدین خلق فقط یک اسم نیست، یک آرمان سترگ و یک پیام بزرگ است که پشتوانه آن خون و رزم و رنج رزمندگان آزادی است. در برابر خودم زنان و مردان مجاهد را می‌بینیم که از همه‌چیز گذشته ‌اند تا آزادی وطنشان را رقم بزنند. این چیزیست که من در تمام طول عمرم ندیده‌ام. به‌شما می‌گویم که شما آزاده هستید و این رژیم آخوندی است که اسیر است و پایانش زباله‌دان تاریخ است.

سید احمد غزالی
سید احمد غزالی نخست‌وزیر پیشین الجزایر از دیگر سخنرانان این کنفرانس بود. وی درباره قتل عام۶۷ گفت، جنایت علیه بشریت در قرآن به‌ روشنی عنوان شده است و گفته شده اگر انسان بی‌گناهی را بکشید مثل این است که همه بشریت را کشته‌اید و اگر کسی را نجات بدهید مثل این است که انسانیت را نجات داده‌اید.
من به‌عنوان رئیس کمیته همبستگی عربی و اسلامی با مردم ایران یک فراخوان عمومی را برای در پیش‌گرفتن اقدامات لازم به‌منظور برقراری عدالت اعلام می‌کنم. عدالت باید علیه سردمدان این رژیم اجرا شود.
فقط نباید با کسانی که اشک می‌ریزند اشک بریزیم، بلکه باید همراه با کسانی که عمل می‌کنند عمل کنیم.

رابرت توریسلی
سناتور رابرت توریسلی در سخنانش با اشاره به شهادت‌های شاهدان قتل عام۶۷ و جنایات رژیم گفت، هیچ‌وقت این‌چنین احساس نکرده‌ام که کلمات از توصیف یک واقعیت تکان دهنده باز می مانند و نمی‌توانند کمکی بکنند. در تمام طول عمرم هیچ‌چیزی نزدیک به آن‌چه امروز در اینجا شنیده‌ام، نشنیده بودم. با وجود ملیت متفاوت، مذهب متفاوت و میراث متفاوت، ولی من به‌آرمان شما متعهد هستم.
من شجاعت شما را تحسین می‌کنم. اما مسئولیت پذیری شما غیرقابل باور است. ما برای عدالت می‌جنگیم. اگر برای شهدا باید کاری بیش از گرامیداشت خاطرشان بکنیم، آن کار این است که رژیم ایران را نابود کنیم. این عدالت واقعی است.

پیتر مورفی
پیتر مورفی رئیس مشترک کمیته استرالیایی‌های حامی دموکراسی در ایران در سخنرانی خود در کنفرانس دادخواهی قتل عام ۶۷ گفت: استمرار قیام مردم ایران و تأسیس اشرف۳ و شکست سیاست مماشات سه عاملی هستند که به ما در پیشبرد جنبش دادخواهی کمک می‌کنند... ما باید در استرالیا دولت خود را تشویق کنیم که قتل عام سال ۶۷ را محکوم کند و هر اقدامی را که منجر به کشاندن عاملان این جنایت به‌پای میز عدالت می شود انجام دهد.