آژانس بین المللی انرژی اتمی: رژیم ایران مشغول ساختن تأسیسات اتمی زیر زمینی برای مونتاژ سانتریفیوژهاست

آسوشیتدپرس ۶آبان ۹۹گزارش کرد: آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت، بازرسان دیدبان اتمی سازمان ملل تایید کردند رژیم ایران بعد از آنکه مجتمع پیشین آن در تابستان منفجر شد شروع به ساختن مجتمع مونتاژ سانتریفیوژ کرده است.

رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی درمصاحبه ای در برلین به آسوشیتدپرس گفت، رژیم ایران به ذخیره میزان بیشتری از اورانیوم غنی شده با غلظت پایین ادامه میدهد ولی به نظر نمی رسدکه دارای میزان کافی برای تولید سلاح باشد.گروسی گفت: «آنها شروع کرده اند ولی هنوز تکمیل نشده است».
آسوشیدتدپرس افزود: رافائل گروسی اطلاعات بیشتری نداد و گفت اینها اطلاعات محرمانه است. هیات رژیم ایران در سازمان ملل به درخواست اظهار نظر دراین باره از سوی آسو شیتدپرس، پاسخی نداد. آژانس در گزارش فصلی خود گفته بود رژیم ایران ۲هزار و ۱۰۵کیلوگرم اورانیوم غنی شده با غلظت پایین ذخیره کرده بود که بسیار بیش از میزان مجاز ۲۰۲ کیلوگرم تحت توافق برجام است. همچنین اورانیوم غنی شده را با غلظت چهارو نیم درصد غنی می کند که از میزان مجاز سه و شصت وهفت صدم تحت توافق بیشتر است. آژانس در گزارش فصلی خود گفته بود ۲هزار و ۱۰۵کیلوگرم اورانیوم ذخیرشده توسط رژیم ایران بسیار بیش از میزان مجاز درتوافق برجام است. این رژیم هم چنین اورانیوم را با غلظت چهارو نیم درصد غنی می کند که از میزان مجاز بیشتر است.