حداقل ۳۰ اعدام در بهمن‌ماه، جلوه دیگری از فاشیسم دینی که تنها با شکنجه و اعدام برسر کار است

 

فراخوان به اقدام فوری برای نجات زندانیان زیر اعدام و ارجاع پرونده جنایات رژیم به شورای امنیت

فاشیسم دینی غرق در بحران حتی یک روز بدون سرکوب و شکنجه و اعدام بر سرکار نخواهد ماند. تنها در بهمن ماه امسال اعدام دست کم ۳۰ زندانی شامل ۳ زن در شهرهای مختلف ایران ثبت شده است. شمار زیادی از زندانیان مخفیانه اعدام میشوند.

 این اعدامها در زندانهای مرکزی زاهدان، مرکزی قم، دزفول، مرکزی سنندج، مرکزی زنجان، شیبان اهواز، مرکزی اصفهان، مرکزی شیراز، مرکزی اردبیل، مشگین شهر، مرکزی بیرجند، نور، بروجرد و گوهردشت صورت گرفته است.

تنها در روز ۲۹ بهمن در یک اعدام دسته‌جمعی حداقل ۹ زندانی در زندان گوهر دشت حلق آویز شدند. یکی از قربانیان زهرا اسماعیلی مادر دو فرزند بود که به گفته وکیلش قبل از رسیدن به چوبه دار، دچار سکته قلبی شد ودرگذشت. اما دژخیمان در همان حال او را به طناب دار آویختند. زهرا اسماعیلی متهم به قتل همسرش علیرضا زمانی از مدیران کل وزارت اطلاعات بود که قصد هتک حرمت دخترنوجوانش را داشت.

در میان اعدام شد‌گان، مهدی علی حسینی کشتی‌گیر اهل اندیمشک در زندان دزفول، علی مطیری در زندان شیبان اهواز و جاوید دهقان خلد در زندان مرکزی زاهدان بترتیب در تاریخ ۶، ۹ و ۱۱ بهمن به اتهام آخوند ساخته محاربه اعدام شدند.

فاشیسم دینی حاکم برایران در دیماه گذشته نیز حداقل ۳۳ نفر را در شهرهای مختلف اعدام کرد. هدف از این اعدامهای جنایتکارانه ایجاد جو رعب و وحشت به منظور ممانعت از بالاگرفتن خیزشهای و اعتراضات مردمی است که به چیزی کمتر از سرنگونی این رژیم رضایت نمی دهند.

مقاومت ایران دبیرکل، کمیسر عالی حقوق بشر ملل متحد و شورای حقوق بشر ملل متحد و همه مدافعان حقوق بشر را به محکومیت قاطع اعدامهای خودسرانه در ایران و اقدام فوری برای نجات جان زندانیان زیر اعدام فرا می‌خواند و باردیگر بر ضرورت ارجاع پرونده نقض حقوق بشر در ایران به شورای امنیت و قرارگرفتن سردمداران جنایتکار آن در برابر عدالت بخاطر چهار دهه جنایت علیه بشریت تاکید میکند. این رژیم قرون وسطایی ننگ بشریت معاصر است و باید از جامعه جهانی طرد شود و معامله و رابطه با آن به توقف اعدام و شکنجه مشروط شود.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲ اسفند ۱۳۹۹ (۲۰ فوریه ۲۰۲۱)