واکنش شدید ترامپ در پی آزمایش جدید کره شمالی

دونالد ترامپ, رئیس‌جمهور آمریکا رهبر کره شمالی را به شدت مورد انتقاد قرار داد. کره شمالی که در انزوای بین‌المللی به‌سر می‌برد, اعلام کرده که یک "موتور موشکی قدرتمند جدید" را آزمایش کرده است.
دونالد ترامپ, رئیس‌جمهور آمریکا
رسانه‌ دولتی کره‌ی شمالی روز یکشنبه ۲۹اسفند، از آزمایش یک "موتور موشکی قدرتمند جدید" خبر دادند؛ رویدادی که رهبری کره‌ی شمالی از آن به‌عنوان "تولد دوباره" صنعت موشک‌سازی این کشور یاد کرد.
این رویداد در عین حال واکنش دونالد ترامپ, رئیس‌جمهور آمریکا را نیز در پی داشت. او کیم جونگ اون, رهبر کره شمالی را به‌خاطر انجام دوباره آزمایش‌های موشکی به‌شدت مورد انتقاد قرار داد و رفتار او را "بسیار شرورانه" خواند.
خبرگزاری دولتی کره‌شمالی کی‌سی‌ان‌ای  ،به نقل از کیم جونگ اون هم‌چنین گزارش داد که این موتور موشکی جدید می‌تواند به کشورش در راه پرتاب "ماهواره‌های تراز اول" کمک کند. رهبر شمالی که به گزارش این خبرگزاری, شخصا شاهد این آزمایش بوده, هم‌چنین از "موفقیتی تاریخی" سخن گفت.
رژیم کره شمالی که با انزوای بین‌المللی روبه‌روست, همواره تأکید دارد که برنامه‌های فضایی‌اش را تنها برای مقاصد علمی دنبال می‌کند. این درحالیست که موشک‌ها را می‌توان برای اهداف و مقاصد نظامی و غیرنظامی به کار برد.
آزمایش یک "موتور موشکی جدید" , گام جدید کره شمالی
اما ایالات متحده و هم‌پیمانش, کره جنوبی بر این باورند که کره شمالی در تلاش برای ساختن موشکی هسته‌ای است که حتی می‌تواند آمریکا را هدف قرار دهد.
رکس تیلرسون (چپ), وزیر خارجه آمریکا در دیدار با وانگ یی, همتای چینی خود ، آزمایش "موتور موشکی جدید" کره شمالی همزمان با سفر رکس تیلرسون, وزیر خارجه آمریکا به چین اتفاق افتاد. ترامپ در آستانه سفر تیلرسون چین را متهم کرده بود که برای پایان دادن به "بازیهایی که کره شمالی با آمریکا کرده, تلاش چندانی نکرده است".
وزیران خارجه چین و آمریکا هم‌چنین خاطرنشان ساختند که "وضعیت در حال حاضر به سطحی خطرناک" رسیده است.
به نوشته اشپیگل آنلاین اگر چه دولت چین نگرانی‌های آمریکا در مورد تلاشهای کره شمالی برای دستیابی به سلاحهای هسته‌ای را می‌فهمد, اما به نظر می‌رسد که وضعیت پرتنش کنونی را به اتخاذ اقدامات بسیار سختگیرانه ترجیح می‌هد.