فراخوان سناتور مک کین و لیندزی گراهام به برکناری اسد

سناتور جان مک‌کین رئیس کمیتة قوای مسلح سنای آمریکا و سناتور لیندزی گراهام طی بیانیة مشترکی، بشار اسد را یک دست نشانده رژیم آخوندها دانستند و به برکناری اسد و ایجاد مناطق امن در سوریه فراخوان دادند.

سناتور مک‌کین و سناتور گراهام ضمن استقبال از حملات موشکی آمریکا به پایگاه هوایی اسد در پاسخ به حملة شیمیایی دیکتاتور سوریه، آمده است: «استراتژی ما نمی‌تواند... جنگ علیه داعش را از نبرد مردم سوریه علیه رژیم اسد جدا کند. اینها به‌طور جدایی‌ناپذیری به هم متصلند. اسد دست‌نشاندة (رژیم) ایران است و تا وقتی که به کشتار مردم خودش ادامه می‌دهد، نابودی تروریستهای افراطی که سوریه و منطقه را اشغال کرده‌اند غیر ممکن خواهد بود، جنگ هرگز به پایان نخواهد رسید و تهدید تروریستها علیه کشور ما نیز (متوقف نخواهد شد)».
سناتور مک‌کین و سناتور گراهام، می‌افزایند: «به‌عنوان بخشی از یک استراتژی گسترده‌تر، ما از رئیس‌جمهور (آمریکا) می‌خواهیم تا برای محقق‌کردن اهدافمان، اقدامات نظامی بیشتری را در پیش بگیرد؛ از جمله ممانعت از پرواز نیروی هوایی (رژیم) سوریه و برقراری مناطق امن در داخل این کشور برای حفاظت از سوری‌ها. تا وقتی اسد بر میدان نبرد تسلط داشته باشد، هرگز یک راه حل دیپلماتیک، متصور نخواهد بود».
سایت سناتور جان مک کین ۲۲ فروردین ۹۶