هادی محسنی: خفگی تروریسم دولتی ولایت‌فقیه

 

 اسدالله اسدی نفر سوم دیپلمات ولی‌فقیه در اتریش، در ژوئیه ۲۰۱۸ (تیرماه۱۳۹۷) دستگیر شد. واشنگتن‌پست ضمن مقاله‌ای در تاریخ ۲۰مهرماه ۹۷ نوشت: "... در شب اول ژوئیه، پلیس در باواریا، خودروی ون اجاره‌ای یک دیپلمات ایران را بعدازآن که از اتوبان خارج شد و به یک پمپ‌بنزین رفت، محاصره نمود... " .

خبر شوک کننده بود چون جنایت اگر اتفاق می‌افتاد شاید پربهاترین بود. به همین خاطر بعد از خبر دستگیری دیپلمات رسمی دولت ولایت‌فقیه بانام اسدالله اسدی، هیاهو و جنجال خبری میان حامیان داخلی و خارجی رژیم و حتی نگرانی‌هایی بین هواداران و حامیان مقاومت مشهود بود.
اما با در نظر گرفتن مجموعه خبرها و دستگیری‌ها، مهم‌ترین و بی‌نظیرترین اتفاق، دستگیری دیپلمات تروریست رژیم بود که افکار را آرام و نگاه‌ها را متوجه اصل مسئله می‌کرد که آن‌هم به دام افتادن تروریست دولت ولایت‌فقیه است. پیامد چنین رخدادی ضربه جبران‌ناپذیر بر ساختار حکومت ایران و شروع بن‌بست بزرگ و درازمدت دوقلوهای مماشات و ارتجاع در برخورد با مقاومت ایران است .

در نظر داشتن شرایط زمانی دستگیری و تحلیل دقیق از شرایط جدید، عمق خفگی تاریخی کلیت حکومت ایران به‌ویژه در امر تروریسم، بهتر فهم می‌شود.ارتجاع ایران بارها و بارها هم در داخل و هم در خارج کارهای تروریستی بیشتری انجام داده است. اما هر بار با امدادهای غیبی استعمار و مماشات، نه‌تنها در محکومیت رژیم ایران کاری جدی انجام‌نشده بود بلکه بی‌شرمانه توسط برخی لابی‌های ولایی و عناصر مماشاتگر، آن را" سناریوی مجاهدین" هم تبلیغ می‌کردند. با برچسب "سناریوی مجاهدین" است، جنایت‌های تروریستی رژیم از یکسو و افشاگری‌های مقاومت در همین رابطه را نادیده می‌گرفتند.

این برچسب که کلمه و اصطلاح کاربردی مماشاتگران خائن بود آن روی سکه اصطلاح "خودشان خودشان را شکنجه می‌کنند" خمینی و آل مرتجعش بوده که در همدستی با یکدیگر عمر نظام ولایت را طولانی می‌کردند.
علیرغم این‌همه وارونه‌گوئی‌های جبهه رژیم ایران، اخیراً مصاحبه‌هایی در برخی رسانه‌های فارسی‌زبان پخش گردید که یکی از مصاحبه‌شونده‌ها دقیقاً گفت که خبر دستگیری دیپلمات رژیم جهت بمب‌گذاری در همایش عظیم مقاومت را اول فکر می‌شد "سناریوی مجاهدین خلق" است که باگذشت چند روز معلوم شد نه‌خیر، طرح تروریستی از طرف جمهوری اسلامی بوده است. نظیر چنین اظهارنظرها در رسانه‌های حامی مماشات بیشتر به چشم می‌خورد. در نگاهی عمیق به چنین نظراتی حاصل اینکه اگر پایداری در مبارزه نباشد قطعاً حاصلی به‌جز نظریه‌پردازی اینترنتی نخواهد ماند. آن موقع که پایداری بهر قیمت در رزمگاه اشرف و لیبرتی پیش می‌رفت تعدادی و جریاناتی آن پایداری‌ها را دراز دست دادن جان‌ها می‌پنداشتند و فتوای اینترنتی اینان اینکه باید عراق را ترک نمایند و... . اما در نگاه واقع‌بینانه وقتی استراتژی یک نیرو و سازمانی سرنگونی باشد؛ پایداریش در یک کانون مثل اشرف، ضمن حفظ سازمان‌یافتگی خود، دستاورد دیپلماتیک و سایر موفقیت‌ها را نیز دربر خواهد داشت. استراتژی سرنگونی یک مجموعه درخواست است که براندازی رژیم در کانون آن واقع‌شده است که همگی در کلمه پایداری بهر قیمت و نه به تضاد اصلی خلاصه می‌شود. اصولاً کسی، کسانی و جریاناتی جلو شکنجه و گلوله و تهمت و شیطان سازی دوام می‌آورد که آرمانی داشته باشند. آرمان آزادی و آبادی وطن.

یک دستاورد بزرگ این پایداری‌ها، تحمیل خواست‌های یک مقاومت با آن آرمان‌ها به شرایط خارج از خودش هست. این مقاومت سیاست مماشات را با شعارها و عملکردهای محوریش به بن‌بست کشاند و توانست در تاریخ مبارزات خلق‌ها شرایط عمده خارجی را باسیاست‌ها و خواسته‌های خود همسو سازد. اگر چنین همسویی به وجود نمی‌آمد، قطعاً بهای بسا بسا بزرگتری به‌ویژه در همین طرح انفجار ویلپنت پاریس، باز می‌طلبید که جبرانش هم ساده نبود. در همین راستا هست که این‌بار چنین طرح جنایتبار تروریستی را دوقلوهای ارتجاع و مماشات نتوانستند براحتی دور بزنند.


رسانه‌ها ۲۳ اکتبر ۲۰۱۸ برابر با اول آبان ۱۳۹۷ از قول برایان هوک هماهنگ‌کننده مقابله با رژیم ایران در وزارت خارجه امریکا نوشتند:‌
"... همه علائم نشان‌دهنده این است که این حمله دارای اثرانگشتان این رژیم است. این همان کاری است که این رژیم به مدت ۳۹ سال در سراسر جهان انجام داده است..."
برایان هوک گفت:"مقابله با رژیم ایران فقط درزمینهٔ اتمی نیست، بلکه پرونده‌هایی نظیر موشکی، تروریسم، تأمین مالی تروریسم و حملات سایبری را نیز شامل می‌شود... ".
در اول ژوئیه که خبر دستگیری دیپلمات تروریست رژیم ایران علنی شد. با این خبر بسیار مهم اقدام بعدی درخواست قضائیه بلژیک از آلمان بود که اسدالله اسدی را تحویل دهد. بالاخره در ۹ اکتبر ( ۱۷ مهر ۹۷) این درخواست با پیروزی به انجام رسید.
اکنون باگذشت حدود ۴ ماه از آن تاریخ، رسانه‌ها صحبت از تمدید دستگیری و محاکمه اسدالله اسدی در بلژیک را اعلام می‌نمایند:
" دادستان فدرال بلژیک روز چهارشنبه دوم آبان ۱۳۹۷ اعلام کرد که دادگاهی در شهر آنتورپ واقع در شمال بلژیک، قرار بازداشت مظنون اصلی طراحی حمله به همایش شورای ملی مقاومت که نام وی اسدالله الف (اسدی) عنوان‌شده، برای یک ماه دیگر تمدید کرده است... . "

بدین ترتیب خبر خوشحال‌کننده فوق، اثبات پیروزی‌های نبرد مقاومت سازمان‌یافته با دوقلوهای ارتجاع و مماشات است. در این مورد بعد از اولین نبرد که درواقع تحویل و یا عدم تحویل دیپلمات – تروریست ولایت‌فقیه به بلژیک بود، نبرد دوم با تمدید یک‌ماهه بازداشت اسدی توسط قضائیه بلژیک شروع می‌شود. رسانه‌های مقاومت نوشتند که خواهان "... سرعت بخشیدن به رسیدگی قضایی به پرونده بزرگ‌ترین پروژه تروریسم دولتی رژیم ایران در اروپا و فرمانده عملیاتی آن اسدالله اسدی و افشای کلیه جزییات آن... " هستند.
پیروزی در مرحله اول قاعدتاً پیروزی مرحله دوم را دربی خواهد داشت که پس از تحویل اسدی به قضاییه بلژیک شروع می‌شود. این پیروزی‌ها حاصل تلاش‌های وقفه‌ناپذیر مقاومت ایران در سطح بین‌المللی و کانون‌های شورشی آن در داخل است که نمی‌گذارند پرونده چنین طرح بزرگ تروریستی نظام ولایت در ایران، در کشو میز مماشات خاک بخورد.

۱۲ مهر۹۷ برابر با ۴ اکتبر ۲۰۱۸ کنفرانس مهمی را مقاومت ایران در بروکسل ترتیب داد که در آن کنفرانس پرفسور اریک داوید، استاد حقوق جنایی بین‌المللی از بلژیک ، نظریه مهمی را درزمینهٔ حقوقی بیان کرد:" ... قبل از هر چیز آنچه که جالب است این است که برای اولین بار است که تروریسم دولتی در سطح حقوقی بررسی می‌شود که این بسیار مهم است و عواقب حقوقی فوق‌العاده‌ای به دنبال خواهد داشت ازجمله اینکه دولت ایران می‌تواند که در احکام قضایی که توسط هیئت قضات در آینده اتخاذ می‌شود، دولت ایران می‌تواند به‌عنوان یک دولت تروریستی توصیف شود و این چیزی است که ازنقطه‌نظر حقوقی بسیار جدید است درعین‌حال که این تحویل دهی یک پیروزی بزرگ محسوب می‌شود... "
این نظر حقوقی، نوید پیروزی مرحله دوم نبرد مقاومت با این رخداد بزرگ و تاریخی هست . این استدلال قوی حقوقی سخنان مسئول شورای ملی مقاومت ایران آقای مسعود رجوی را بار دیگر به اثبات می‌رساند که در هر نبرد حقوقی مقاومت ایران حتماً برنده می‌شود.