فیگارو:‌ عملیات گسترده جاسوسی سایبری رژیم ایران علیه نخست وزیر و سایر مقامات دولت لبنان

روزنامه فیگارو فرانسه گزارش داد که رژیم آخوندی، یک عملیات گسترده جاسوسی سایبری را علیه سعد حریری نخست‌وزیر لبنان و چند مقام دیگر دولت این کشور در راستای کمک به حزب‌الشیطان وابسته به رژیم در انتخابات آتی لبنان به‌پیش می‌برد.

فیگارو می‌نویسد: «رژیم ایران قصد دارد با عملیات هک‌کردن سایبری گسترده، بر انتخابات سال ۲۰۱۸ لبنان تأثیر بگذارد و نفوذ خود را در خاورمیانه گسترش بدهد... سرویس‌های اطلاعاتی غربی به این نتیجه رسیده‌اند که هکرهای این عملیات سایبری موسوم به «اویل‌ریگ»، توسط وزرت دفاع این رژیم تأمین مالی می‌شوند».

فیگارو به نقل از یک سرویس اطلاعاتی غربی، اضافه کرد: «هم‌زمان با بحران اخیر ناشی از استعفای غیر منتظرة سعد حریری...، گروهی از هکرهای رژیم ایران... به سرورهای دفاتر نخست‌وزیر، رئیس‌جمهور و وزرای دادگستری، خارجه، ارتش و چندین بانک لبنانی حمله کردند».

یک منبع اطلاعاتی کشورهای غربی، گفت: «در واقع شش ماه است که هکرهای رژیم ایران... سرورهای لبنان را هک می‌کنند. آنها به‌طور خاص به حساب‌های ایمیل سعد حریری و میشل اون... دسترسی یافته‌اند. با نزدیک‌شدن انتخابات، هدف آنها واضح است: می‌خواهند با کسب اطلاعات دربارة رقبای حزب‌الله...، آن‌را در موقعیت بهتری قرار بدهند... این حملات سایبری، به‌طور هماهنگ و در سطح استراتژیک صورت گرفته است».

فیگارو افزود: «هکرهای رژیم ایران در گذشته نیز تلاش کردند وارد چندین سرور دولت آمریکا بشوند تا اطلاعات مخفیانه‌یی را دربارة مواضع دولت اوباما در دوران مذاکرات اتمی... و سپس تحریم‌های احتمالی واشینگتن، به‌دست بیاورند».