بزرگداشت روز جهانی زن در نروژ و لوکزامبورگ

مراسم بزرگداشت روز جهانی زن در نروژ  توسط انجمن جوانان نروژ برگزار شد. در ابتدای این مراسم  مسول جوانان نروژ به سخنرانی پرداخت و گفت شرایط زنان در ایران تحت حاکمیت ملاها هر روز پر فشارتر و با سرکوب و اختناق همراه است. زنان ایران ۱۵۰ سال برای آزادی و برابری مبارزه می کنند. دراین دوران زنان ایران در گیر مبارزه با بنیادگرایی اسلامی هستند.
مقاومت ایران با رهبری زنان ذیصلاح مبارزه بزرگی را پیش می برند. به گفته خانم مریم رجوی نمی شود نیمی از جامعه که زنان هستند برای آزادی و رهایی خود مبارزه بکنند ولی نیمی از جامعه که مردان هستند در تاریکی بمانند.

در این مراسم شمار دیگری از زنانی که خود شاهد درد و رنج های حاکمیت آخوندی بودند، سخنرانی کردند.

سپس خانم مته گوندرشن مسول سیاسی حزب کارگر در کریستیان ساند در سخنانش گفت که: به زنان ایران بخاطر مبارزه شان احترام میگذارم من از صحبت سخنرانان قبلی خیلی تحت تأثیر قرار گرفتم و خوشحالم که اینجا امروز هستم .
سخنان خانم رجوی خیلی برایم عالی بود و اینکه خانم رجوی یک کاندیدای مناسبی برای گرفتن جایزه صلح نوبل میباشد .خانم رجوی هیچ موقع امیدش را از دست نمیدهد و این نشان دهنده این است که شرایط ایران را میشود تغییر داد.


خانم کریستین فیارستاد نماینده عفو بین الملل گفت که ما تنها ارگانی هستیم که به کسی وابسته نیستیم و همه موارد نقض حقوق بشر را محکوم می کنیم. در پایان جلسه نماینده عفو، برای آزادی نرگس محمدی امضای حضار را  جمع آوری کرد

در لوکزامبورگ نیز مراسم  روز جهانی زن با حضور بیست انجمن مدافع حقوق زنان روز ١٢ مارس برگزار شد.


این مراسم در محل تاریخی "زندان قدیمی لوکزامبورگ" برگزار شد. انجمن حقوق بشری ایرانیان در لوکزامبورگ نیز از انجمن های شرکت کننده دراین مراسم بود. میز کتابی  که انجمن  ایرانیان آزاده برگزار کردند مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت.  


تعداد بسیاری از شهروندان لوکزامبورگ، فراخوان  مربوط به لغو اعدام و شکنجه در ایران  را امضا نموده و رژیم بنیادگرای مذهبی در ایران را محکوم نمودند.