تاکید آخوندهای حکومتی بر نقش تعیین کننده رفسنجانی به عنوان تعادل رژیم و حفظ نظام ولایت فقیه

آخوند حائری شیرازی طی مصاحبه ای با تلویزیون حکومتی در باره نقش تعیین کننده رفسنجانی در حفظ نظام ولایت گفت: ایشون که خیال میکردند که زاویه داره رفته بود گم شده ها رو بیاره در جریان فتنه ۸۸ نقش ایشون همین بود که یک علی البدلی برای رهبری باشه که اینکه با رهبری زاویه پیدا کرده یک دفعه نره با ضد انقلاب متحد بشه ارتباطش رو با این نماز جماعت قطع نکنه این ببین چه کار کرد چه کار ظریفی ایشون انجام داد؟ در فتنه ۸۸ ایشون پشت سر رهبری ایستاده بود اینجا نماز این امام جماعت ایشون درست پشت سر رهبری بود این گروه اینجا بودند قطع بودند درسته اینجا رو ول کرد اینجا وایستاد که از یکطرف خودش متصل باشه از طرف دیگه اینها هم به اون متصل باشند ایشون حلقه وصل مسئله دارها بود با رهبری که بتدریج مسئله اینها رو حل کنه.

آخوند حائری شیرازی در این مصاحبه، درباره نقش بی جایگزین رفسنجانی برای حفظ تعادل در ولایت بحران زده خامنه ای گفت: آقای هاشمی دست فرمانش خیلی خوب بود برای قربانی شدن برای بدنام شدن برای بی آبرو شدن برای فحش خوردن آبرویش رو سر دست گذاشتند هر وقت می تونست صد درصدش رو خرج میکرد خدا هم حفظشون کرد این جور نبود که ایشون با رهبری زاویه داشته باشه.
همین مقام معظم رهبری در شیراز با رئیس جمهور آمده بودند نماز مغرب و عشاء در خدمت ایشون بودیم نماز روحانی بود واقعا ایشون نماز خواند... نماز که تمام شد با هم صحبت کردیم ایشون فرمود امام آقای هاشمی رو خیلی دوست میداره هر وقت ایشون سفر میکنه یک گوسفندی قربانی میکنه برای سلامتی اش یک گوسفند هم قربانی میکنه برای شکرانه بعد اضافه کرد اینکار رو برای هیچکسی نمیکنه این حرف ایشون [خامنه ای] بود.

آخوند حائری شیرازی در این مصاحبه، همچنین درباره نقش ویژه خامنه ای در صدور تروریسم به کشورهای منطقه گفت: وقتی حزب الله لبنان آمدند خدمت امام و گفتند ما دستمون به شما نمیرسه یک نفر رو معین بکنید که در تکالیف مون از اون سوال کنیم در عین حال که آقای هاشمی جانشین فرمانده کل قوا بود حزب رو به آقای هاشمی ارجاع نداد به رئیس جمهور ارجاع داد و اینها از اونموقع مریدان مقام معظم رهبری هستند آسید حسن نصرالله و اینها از قبل با ایشون گره خورده بودند این ها سیستم مدیریت امامه.

درباره موضوع تحریم عملی رفسنجانی از سوی رادیو و تلویزیون تحت امر خامنه‌ای سایت حکومتی انتخاب نوشت: معاون وزیر ارشاد پس از مرگ رفسنجانی در انتقاد از این رویه در توییتی نوشت: «تلویزیون رفسنجانی را نشان می‌دهد و دختر ۹ساله‌ا‌م می‌گوید من تا حالا این آقا را در تلویزیون ندیده‌ام».
این رسانه حکومتی افزود: صریح‌ترین انتقاد درباره این موضوع را ناطق نوری, رئیس دفتر بازرسی خامنه‌ای مطرح کرد و گفت: «حالا ‌هاشمی از میان ما رفته است. اگر ٥ شبکه صداوسیما را هم به او اختصاص بدهید, فایده‌ای ندارد».

یکی از معاونان آخوند روحانی به نام شهیدی گفت: دولت روحانی بزرگترین حامی خود را از دست داد... بعید است جای رفسنجانی با حامی دیگر ی پر شود.

یکی از گردانندگان باند مغلوب رژیم نیز گفت: (ما) تنها استوانه مورد اتکا در عرصه سیاسی و تصمیم سازی خود را از دست دادیم.

به گزارش رسانه‌های رژیم، رفسنجانی چند ساعت پیش از مرگ خود گفته بود: نباید اجازه دهیم شرایط به گذشته برگردد، که اگر برگشت (نظام) فرصتی برای بازسازی نخواهد داشت و باید حتما تلاش کرد که همین مسیری که آغاز شده ادامه پیدا کند.