نگرانی رژیم از تحولات منطقه، اذعان به گیر افتادن نظام در باتلاق نظامی در سوریه

رژیم آخوندی که شاهد هرچه تنگتر شدن حلقة انزوای جهانی و منطقه یی است، در رسانه های رسمیش دست به دجالگری در مورد حقوق بشر زده و یکباره به فکر کودکان سوریه یعنی قربانیان جنایات خودش افتاده است.

اما رسانه های حکومتی پر از انواع و اقسام نگرانیهاست. از جمله ابراز نگرانی از تنگتر شدن روز افزون حلقه انزوای جهانی و منطقه یی در مورد دخالتهای رژیم در سوریه. که این نگرانی ها در فضای جنگ انتخابات ضریب می خورد. در یک نمونه رسانه های حکومتی در حالی که تا کنون به دخالتهایشان در سوریه و حفظ حکومت اسد افتخار می کردند در یک واکنش زنجیره یی به موضعگیری روزنامه آمریکایی نیویورک پست به غلط کردن گویی تلویحی پرداخته و از جمله نوشتند: “روزنامه آمریکایی "نیویورک پست"  با انتشار یادداشتی به سیاه نمایی و دروغ پردازی علیه سپاه پاسداران پرداخته و مدعی شده است که این نهاد به خاطر جلوگیری از سقوط سوریه، باید در لیست سازمان های تروریستی قرار گیرد!». (دیپلماسی ایرانی ۲۸ فروردین)

سایت حکومتی دیپلماسی ایرانی از باند روحانی نیز در مطلبی تحت عنوان «موشکهای ناگهانی ترامپ» نوشت: «ترامپ تلویحا به دنبال توافقی احتمالی در پرونده سوریه در چارچوب تمهیداتی است که واشنگتن با ایجاد پیمان سنی در برابر نفوذ ایران در پیش گرفته است و می خواهد جلوی قدرت گرفتن شیعیان در منطقه را بگیرد. باید منتظر بمانیم و ببینیم که چه اقدامات ناگهانی دیگری از رئیس جمهوری امریکا سر می زند و او چه فکری در سر دارد و می خواهد چه بازی ای را خارج از قواعد بازی رایج پیش ببرد!».

خبرگزاری نیروی تروریستی قدس نیز روز ۲۸ فروردین با ابراز نگرانی از تغییر تعادل قوا در منطقه نوشت: «همزمان با افزایش نیروهای نظامی آمریکایی و اردنی در مرز سوریه؛ ترامپ درصدد است تا شمار نیروهای آمریکایی اعزام شده به سوریه و عراق را اعلام نکند؛ اما آنچه روشن است، استقرار نیروهای آمریکایی و اردنی در نوار مرزی میان سوریه و اردن است که اگر چه هنوز چیزی به طور رسمی تأیید نشده اما گفته می‌شود ناوهای آمریکایی در بندر عقبه در اردن پهلو گرفته و ۲۰۰ تا ۲۵۰ خودروی زرهی را پیاده کرده‌اند». (ایلنا ۲۸ فروردین ۹۶)

البته روز قبل ۲۷ فروردین، خبرگزاری حکومتی ایلنا نوشته بود: پیش‌تر ژنرال «هربرت ریموند مک‌مستر» مشاور امنیت ملی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا خواستار اعزام ۱۵۰ هزار نیروی نظامی ارتش آمریکا به سوریه شده بود».
ابراز نگرانی از حملة نظامی به سوریه از این جهت است که چنین حمله یی به معنی پایان بشار اسد و سقوط عمق استراتژیک نظام است، اما رسانه های حکومتی به خطر باز هم بزرگتر اشاره کردند. نمونه اش خبرگزاری حکومتی میزان است که روز ۲۸ فروردین نوشت: (خبرگزاری میزان ۲۸ فروردین)

«مایک پمپئو» طی سخنانی در مرکز مطالعات راهبردی و بین‌الملل آمریکا اعلام کرد که هدف از حمله به فرودگاه الشعیرات سوریه هشدار به ایران بوده است! لئون پانتا وزیر اسبق دفاع آمریکا نیز اخیرا طی مصاحبه‌ای هدف از ساخت «مادر همه بمب‌ها» را حمله به ایران دانست.

از رسانه های حکومتی به اظهارات مهره ها و سرکردگان که می رسیم ابراز وحشت آشکارتر می شود. ‍نمونه اش اظهارات پاسدار کاظمینی فرمانده پاسداران در تهران است که می گوید: «آمریکایی‌ها به دنبال نابودی دولت "بشار اسد" هستند. نکته‌ای که وجود دارد این است که آمریکایی‌ها می‌خواهند نسخه عراق در زمان صدام را برای سوریه ببندند ». (پارس نیوز – ۲۸ فروردین)

اعتراف به این که رژیم در حال فرو رفتن در باتلاق سوریه است و باید فکری برای نجات خود بکند، واقعیت وضعیت کنونی رژیم در محاصره بحرانها را نشان می دهد.
بهروز بنیادی در مجلس رژیم: «امروز سوریه تبدیل به باتلاقی برای همه کشورهای درگیر شده است و آنچه زیبنده ما نیست بایستی هر چه سریعتر با تصمیمی سخت بر مبنای منافع ملی خودمان در این قضیه نجات دهیم».
رادیو فرهنگ ۲۷ فروردین