آغاز جنگ قدرت میان «دولت با تفنگ» و دولت «بی تفنگ»

بسیاری از کارشناسان مسائل داخلی بر این باور اصولی بودند که در فردای پایان نمایش انتخابات قلابی در درون دیکتاتوری ولی‌فقیه، جنگ باندها و شقه و شکاف در رأس حاکمیت به‌شدت روبه افزایش خواهد گذاشت.

منطق این دیدگاه اصولی که مقاومت ایران آن را نمایندگی می‌کند، برشکست مهندسی انتخابات از سوی ولی‌فقیه زهر خورده و طلسم شکسته و تن دادن اجباری وی به آخوند روحانی می‌باشد.

اکنون با گذشت قریب یکماه از برگزاری این نمایش و پایان «ماه‌عسل» مشاهده می‌شود که باند ولی‌فقیه در چند رشته تهاجم گسترده، دست به تصفیه، دستگیری و منکوب کردن باندهای مقابل از جمله باند آخوند روحانی زده است.

در این رابطه باید به کنفرانس مطبوعاتی آخوند اژه ای اشاره نمود که طی آن از دستگیری «حسین فریدون» برادر رئیس‌جمهور نظام آخوندی به دلیل عدم پرداخت «وثیقه»!! خبر داد. خبرگزاری سپاه پاسداران (۲۶ تیر ۹۶) که با وصفی خارق‌العاده‌ای دست به انتشار این خبر زده است، از جمله نوشت: «با بررسی‌های صورت گرفته در خصوص میزان وثیقه مشخص شد برخی منابع مطلع مدعی‌اند که اتهامات وارده به حسین فریدون که البته هنوز اثبات نشده است در مجموع بیش از ۵۰ میلیارد تومان است».

علائم و نشانه‌های دستگیری برادر آخوند روحانی از ماه‌ها پیش از سوی قوه قضائیه وابسته به بیت خامنه‌ای و سپس با بالا گرفتن جنگ قدرت میان سپاه پاسداران و «دولت بی تفنگ» روحانی به بیرون ساطع گردیده بود. در آن دوران خاطرمان هست که باند روحانی در هنگام کارزار نمایش انتخابات، باند ولی‌فقیه را در صورت دستگیری «حسین فریدون», تهدید به «راه انداختن جنگ» کرده بود. حال باید منتظر ایستاد و نظاره گرشد که آیا اساساً این باند بقول خود عمل خواهد کرد یا خیر!.

همچنین سکوت معنادار آخوند روحانی نسبت به این حرکت باند مقابل، به یقین بیان دیگری را به اثبات می‌رساند، زیرا وی از محتوی پرونده قطور اختلاس و دزدی‌های برادر خود اطلاع کامل دارد. همچنین این سکوت بدان معنا نیز هست که اکنون آخوند روحانی تلاش فراوانی را در پشت پرده برای آزادی برادر نااهل آغاز کرده است، لذا هرگونه «داد و فریاد» و یا موضعگیری می‌تواند به جری‌تر شدن باند مقابل راه برده و بدین‌سان وضعیت را برای رئیس «دولت تدبیر و امید» وخیم‌تر نماید.

بر اساس داده‌های قطره‌ای حکومت، حسین فریدون که دستیار ویژه آخوند روحانی نیز می‌باشد، در تابستان سال گذشته و به دنبال افشاء فیش‌های حقوقی، متهم به دخالت اختلاس در این پرونده شده بود. در تاریخ ۱۶ اردیبهشت ۹۵ «در چند شبکه تلگرامی و وبسایت سیاسی فیش حقوقی یکی از مدیران بیمه مرکزی منتشر شد. روز بعد در ۱۷ اردیبهشت، اخبار ساعت ۲۱ شبکه اول صدا و سیما در گزارشی با ارجاع به فیش‌های حقوقی منتشر شده در وبسایت‌ها گفت سه مدیر ارشد بیمه مرکزی در اسفند ماه ۹۴ روی هم ۱۸۰ میلیون تومان حقوق و مزایا گرفته‌اند. سپس در ۱۹ اردیبهشت خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضاییه هم با انتشار تصاویری از فیش‌های حقوقی چند ده میلیون تومانی معاونان بیمه مرکزی خبر داد». (دانشنامه ویکی پدیا)

به موازات این واقعیات، ابعاد فضاحت این دور از جنگ میان باندهای متخاصم در درون رژیم و نیز بازتاب‌های منفی داخلی و بین‌المللی آن علیه کلیت نظام آخوندی به حدی است که سایت حکومتی تابناک (۲۶ تیر ۹۶) در خبری تلاش نمود تا موضوع را کم اهمیت جلوه داده و علائم آزادی حسین روحانی را اما ده نماید. این سایت از جمله نوشت:«حسین فریدون که امروز به دادسرای تهران برده شده بود پس از ساعتی به وسیله یک دستگاه آمبولانس اورژانس از دادسرا خارج شد»!!
ترجمان این جملات در فرهنگ شقه و شکاف در رأس رژیم آخوندی نیز، همان تصمیم برای آزادی حسین روحانی می‌باشد، امری که چند ساعت پس از این «موش مرده بازی» به وقوع پیوست و روحانی با پرداخت قریب ۶۰ میلیارد تومان وثیقه موقتاً آزاد گردید.