تروریسم موشکی رژیم - راهکار برون رفتن از بحران

 

درحالیکه به‌کرات مقاومت ایران و همچنین کارشناسان مسائل بین‌المللی به نقش مخرب دیکتاتوری تروریستی خامنه‌ای در به آشوب کشیدن صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه تاکید کرده‌اند و در حالیکه تمامی علائم و نشانه‌ها سخن از صدور تروریسم رژیم به‌ویژه نوع موشکی آن از سوی رژیم آخوندی برای خروج از بحران‌های لاعلاج داخلی و بین‌المللی را دارند، یک سرکرده سپاه پاسداران در تازه‌ترین سخنان به سیاست راهبردی شلیک موشک علیه نفت‌کش‌های بین‌المللی در آبراه‌های بین‌المللی اعتراف نمود.

پاسدار شعبانی معاون قرارگاه موسوم به ثارالله و جانشین دانشگاه سپاه پاسداران در تازه‌ترین موضعگیری ضمن برداشت پرده از سیاست صدور تروریسم رژیم آخوندی گفت: «به یمنی‌ها گفتیم دو نفتکش سعودی‌ها را بزنید و زدند... حزب‌الله لبنان و انصارالله یمن عمق عقبه ما هستند. دشمن به قدری آسیب‌پذیری دارد که می‌توانیم آن‌ها را آن طرف مرز درگیر کنیم». (سایت حکومتی اعتماد ۱۶ مرداد ۱۳۹۷)
در این راستا شاهد بودیم که هفته گذشته و با بالا گرفتن حملات لفظی از سوی آخوند روحانی و فرماندهان سپاه علیه کشورهای اسلامی و منطقه، گروه تروریستی حوثی دو موشک اسکات به‌سوی کشتی‌های نفتی که در شاهراه باب المندب در شاخ آفریقا در حال تردد بودند، شلیک نمود.

همچنین این جملات اعتراف آشکار به این واقعیت است که دیکتاتوری خون ریز خامنه‌ای با اهرم نیروی تروریستی قدس و جریانات دست نشانده‌ای مانند حوثی‌ها در پشت تمامی موشک‌پرانی‌ها و تهدیدات مستقیم موشکی می‌باشد.
کشف کشتی‌های مملو از سلاح، موشک و مهمات به همراه آموزش و تامین مالی این جریان تروریستی برای صدور بنیادگرایی به کشورهای منطقه‌ای، تنها گوشه‌ای از پازل مخرب صدور بحران از سوی دیکتاتوری خامنه‌ای را نمایان می‌کند.

آخوند روحانی نیز در این رابطه پیشتر و به‌صراحت با اعلام سیاست صدور تروریسم و تهدید کشورهای منطقه گفته بود: «بستن تنگه هرمز روش ساده آن است، اما» بسیاری تنگه‌های دیگر «برای این کار در اختیار داریم». (خبرگزاری سپاه پاسداران، فارس ۲ مرداد ۱۳۹۷)
علائم سرعت بخشیدن به این سیاست مخرب را بسیاری از رسانه‌های حکومتی پیشتر به بیرون ساطع کرده بودند. برای نمونه کیهان، روزنامه بیت خامنه‌ای در صفحه اول (۳ مرداد ۱۳۹۷)، با تیتر بزرگ نوشت: «موشکها در راه است؛ دبی، ابوظبی و ریاض را تخلیه کنید».

واقعیت در لابلای این جملات را باید در نیاز شدید رژیم به صدور بحران به‌ویژه از فردای بروز قیام در داخل کشور، بحران سرنگونی و نیز فشارهای منطقه‌ای و بین‌المللی جستجو نمود. خامنه‌ای به مانند همیشه تنها راهکار را در صدور تروریسم و صدور بنیادگرایی می‌بیند و به اشتباه بر این باور است که با این اهرم زنگ زده، رژیم آخوندی را در موقعیتی قرار خواهد داد تا ضمن به گروگان گرفتن کشورهای خارجی، همچنان بی دنده و ترمز بر سرکوب داخلی متمرکز و حکومت خون ریز خود را ثبات و دوام بخشد.
به یقین ارجاع پرونده تروریسم موشکی رژیم آخوندی به شورای امنیت ملل متحد و اعمال تحریم‌های شدید مالی، تسلیحاتی و لیست گذاری سپاه پاسداران یکی از راهکارهای موجود برای تقابل با این بحران روبه رشد می‌باشد.