ایران - پاسخ جامعه بین‌الملل به باج‌گیری موشکی رژیم

 

  

درپی تهدیدات اخیر آخوند روحانی مبنی بر شلیک موشک‌های بالستیک، جامعه بین‌المللی دست به پاسخ متقابل زده و ضمن بر حذر داشتن دیکتاتوری ولی‌فقیه برای ورود به این بازی، بر خطوط سرخ در قطعنامه ۲۲۳۱ تأکید نمود.

 این وضعیت لرزان برای دیکتاتور خامنه‌ای در حالی است که کلیت نظام آخوندی اکنون نیاز مبرمی به عربده‌کشی و قدرت‌نمایی‌های پوشالی درزمینهٔ داخلی و منطقه‌ای دارد.

بروز شقه و شکاف در رأس نظام که اکنون تبلور آن را به‌خوبی می‌توان در ریزش نیروهای حکومتی و یا فرار آنان از حاکمیت رؤیت نمود، وجود بحران‌های اقتصادی، اجتماعی و دیپلماتیک و همچنین خیزش مردم به‌جان‌آمده در شهرهای میهنمان تنها گوشه‌ای از تبعات وضعیت بحرانی برای نظام آخوندی را به نمایش می‌گذارند.

روحانی که در سالروز مرگ مشکوک رفسنجانی سخنرانی می‌کرد، در یک رقابت باندی، موشک را "وسیله دفاعی" رژیم خواند و افزود که «ما به آن فخر می‌کنیم و در هفته‌های آینده هم با موشک‌های ساخت خود دو ماهواره به فضا می‌فرستیم».

 بیان این جملات که به عقیده بسیاری از کارشناسان برای فشار و پیشبرد سیاستی بنام “شانتاژ" علیه جامعه بین‌المللی بیان‌شده ، در حالی است که قطعنامه ۲۲۳۱ از سوی شورای امنیت ملل متحد و سنگ بنای “توافق اتمی" با دیکتاتوری خامنه‌ای، هرگونه تولید، استفاده و آزمایش موشک‌های بالستیک را برای هشت سال ممنوع اعلام کرده است. 

در این رابطه وزارت امور خارجه فرانسه ضمن هشدار به رژیم آخوندی، اعلام کرد: « کشورش معتقد است که برنامه موشکی ایران ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است و از ایران می‌خواهد فوراً تمامی فعالیت‌های مربوط به موشک‌های بالستیک قادر به حمل کلاهک اتمی ازجمله آزمایش فناوری موشک بالستیک را متوقف کند». ( سایت یورونیوز ۱۱ ژانویه ۲۰۱۹)

پیشتر نیز وزیر امور خارجه آمریکا ( ۳ ژانویه ۲۰۱۹) در سخنانی با اشاره به تبعات این آزمایشات فرضی، ازجمله تأکید کرده بود: “ایالات‌متحده آمریکا در برابر سیاست‌های مخرب رژیم ایران که امنیت و ثبات بین‌المللی را در معرض خطر قرار می‌دهند، نظاره‌گر نخواهد بود. ما به رژیم (ایران) توصیه می‌کنیم که در این اعمال تحریک‌آمیز بازبینی کند و تمام فعالیت‌های مربوط به موشک‌های بالستیک را متوقف سازد تا مانع از انزوای عمیق‌تر اقتصادی و دیپلماتیک خود شود».

( سایت فیس بوک وزارت خارجه آمریکا)

واقعیت در لابلای این جملات همان وجود سیاست مخرب حکومتی است که اکنون باسیاست‌های تروریستی، صدور بنیادگرایی و یا موشکی خود، منطقه و کشورهای همسایه را به گروگان گرفته و دست به باج‌گیری زده است.